Česká posádka absolvovala včera – v úterý a absolvuje dnes – ve středu seznamovací jízdy. Ve čtvrtek ji čeká shakedown.
V pátek soutěž historiků odstartuje krátce před 18 h. Cíl je v sobotu večer. Celkem účastníky čeká třináct erzet o délce 184 km, soutěž měří 458 km.
Po úspěšném vystoupení na Akropolis Rallye
– má v závěru tohoto týdne posádka Hájek Historic Czech National Rally Teamu Miroslav Janota a Pavel Dresler před sebou třetí podnik evropského šampionátu historiků belgickou Ypres Historic Rally. Jediným českým zástupcům v prestižním šampionátu se zatím daří. V kategorii 2 je mezi piloty Miroslav Janota druhý a Pavel Dresler vede mezi spolujezdci. V týmové trofeji jsou pátí.
Stodvacetičlenné startovní pole historiků
– slibuje další dramatickou bitvu, ve které by česká posádka ráda navázala na výsledku z úvodních dvou podniků evropského šampionátu. Samozřejmě nejpříjemnější by bylo zvítězit, jako se to na této soutěži už podařilo legendárnímu Waltru Röhrlovi s továrním vozem Opel Kadett v roce 1975. Loni ale Ypres Rally skončila pro Miroslava Janotu havárií. „V minulé sezoně jsem měl dvě havárie, ale tahle byla nejtěžší. Stalo se to na 5. rychlostní zkoušce ve velké rychlosti a takovou ránu jsem opravdu ještě nikdy nedal. Letěl jsem esíčkem příliš rychle, soupeř přede mnou navíc havaroval a půlkou auta trčel do cesty, takže jsem se mu vyhýbal a bokem jsem skončil v příkopu. Když už se zdálo, že se z toho dostaneme, praskl čep ramene, kolo se vzpříčilo a poslalo nás to přímo čelem do meze. Nám se nic nestalo, ale půlka odlehčené karosérie se dávala nová. Jirka Horák měl tehdy hodně práce. Dostal jsem tedy v uvozovkách pohlavek a moc se nyní těším na letošní ročník. Soutěž je to totiž moc krásná. Skvělá je i atmosféra, kterou tady vytvoří diváci. Jinak trať připomíná soutěž v Hustopečích a jede se také rychle. Uvidíme ale jak bude vypadat trať po soupeřích před námi, kteří jedou o body v IRC a mistrovství Evropy. Zatáčky se tady neskutečně řežou a o to je to pak pro nás náročnější“, řekl Miroslav Janota a spolujezdec Pavel Dresler, který v minulém týdnu udělal státnice na Fakultě strojní Vysoké školy báňské v Ostravě, takže se stal inženýrem konstrukce silničních vozidel, k nadcházející soutěži doplnil. „Je to opravdu specifická rallye, protože se jede v ploché krajině mezi poli. Po rovince následuje vždy pravotočivá zatáčka. Je to tady hodně náročné na orientaci. Svoji roli určitě sehraje i počasí. V pondělí nás přivítal déšť“.
Karel, Malina, Goodwill Media
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů