Koncern General Motors prodal během prvního čtvrtletí roku 2005 v Evropě 513 200 automobilů, což představuje nárůst o 12 500 vozů resp. 2,5 % v porovnání se stejným obdobím roku 2004. Na evropském trhu, který poklesl o 1,9 %, se koncernu General Motors podařilo zvýšit svůj tržní podíl z 9,4 na 9,8 %, což je nejvyšší čtvrtletní výsledek od roku 1999.
V rámci skupiny GM rostly nejvýrazněji prodeje značky Chevrolet – nejsilnější značka koncernu GM (v roce 2004 Chevrolet prodal 3,6 milionu automobilů) dosáhla v Evropě meziročního nárůstu prodejů 33,6 %. Na evropském trhu se během prvních třech měsíců tohoto roku prodalo 57 000 vozů značky Chevrolet, což zvýšilo tržní podíl této značky z 0,8 na rekordních 1,1 %.
Díky prodejům těsně pod hranicí 425 000 vozů se tržní podíly podařilo zvýšit i značkám Opel/Vauxhall, a to na 8,1 %. Saab, který od začátku tohoto roku do konce března prodal 19 900 vozů, si drží stabilní pozici i tržní podíl.
„Značky Chevrolet, Opel/Vauxhall a Saab se na evropském trhu skvěle doplňují,“ říká Jonathan Browning, vicepresident GM Europe pro prodej, marketing a poprodejní služby. „Chevrolet se profiluje jako základní ekonomická značka, Opel/Vauxhall a Saab se zaměřují na své specifické skupiny zákazníků z hlavního segmentu a z prestižního segmentu. Naši strategickou pozici určitě posílí i chystané nové modely, které se co nevidět začnou objevovat na evropském automobilovém trhu.“
Mezi trhy, které zaznamenaly nejvýraznější růst prodejů, patří Dánsko (55 %) a Portugalsko (31 %). Pozice koncernu GM nadprůměrně sílila např. i v Řecku (22 %) či Rusku (19 %).
Značky Opel a Chevrolet si vedou velmi dobře i na českém a slovenském trhu. V ČR Opel prodal během prvních třech měsíců tohoto roku celkem 1135 osobních vozů, což znamená nárůst o 124 vozů tj. o více než 12 % v porovnání se stejným obdobím roku 2004. Tržní podíl Opelu v segmentu osobních vozů se díky tomu zvýšil o více než půl procenta na 4,08 % a Opel postoupil na pátou příčku mezi více než čtyřmi desítkami importérů osobních vozů.
Ještě výraznější meziroční nárůst registrací na českém trhu zaznamenal Opel v segmentu lehkých užitkových vozů (LUV), kterých se během prvního čtvrtletí roku 2005 prodalo rovných 400, tedy o 75 vozů více (+ 23 %) než ve stejném období roku 2004 a Opel tak obsadil šesté místo mezi importéry.
Nových Chevroletů se v ČR během prvního čtvrtletí roku 2005 registrovalo celkem 450 což v podstatě odpovídá loňskému výsledku a Chevrolet si stále drží dvanáctou příčku mezi dovozci osobních vozů do ČR.
Na Slovensku obsadil Opel při hodnocení prvního čtvrtletí roku 2005 bronzovou příčku prodejních statistik ve všech třech sledovaných kategoriích, tedy v prodejích osobních automobilů (OA), lehkých užitkových automobilů (LUV) i v kumulativních prodejích vozů obou kategorií (OA+LUV). K tomuto výsledku značku Opel na Slovensku vyneslo 670 prodaných osobních vozů a 272 prodaných užitkových modelů.
Chevrolet v SR během prvního čtvrtletí prodal 371 osobních vozů, což oproti stejnému období roku 2004 představuje nárůst o 27 %. Tržní podíl značky Chevrolet v segmentu osobních automobilů díky tomu vzrostl ze 2,44 % na 3,19 %.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.