Koncern General Motors reorganizuje svoje evropské aktivity. Cílem tohoto kroku je zjednodušení řídicích struktur, zrychlení rozhodovacích procesů a využití všech funkčních výhod v rámci celého koncernu GM. Po restrukturalizaci bude organizace pracovat ještě efektivněji, její jednotlivé značky budou mít větší šance na posílení svých tržních pozic a budou se moci ještě více zaměřit na plnění požadavků zákazníků.
V zájmu zefektivnění společnosti dochází s okamžitou platností ke změnám ve vedení firmy: Fritz Henderson byl jmenován šéfem General Motors Europe (GME), Carl-Peter Forster byl jmenován presidentem GME přímo podřízeným Hendersonovi, Hans Demant dostal ke své stávající pozici vicepresidenta GME zodpovědného za techniku také funkci výkonného ředitele společnosti Adam Opel AG. Carl-Peter Forster byl rovněž jmenován předsedou dozorčí rady automobilky Opel – tuto funkci převzal po Hansi Barthovi, který zůstává členem dozorčí rady.
„Změny na vedoucích pozicích jsou důležitou součástí naší reorganizace v Evropě,“ říká Rick Wagoner, šéf GM. „Fritz Henderson bude i nadále zodpovědný za všechny aktivity v regionu, Carl-Peter Forster se svými mimořádnými zkušenosti z vývoje a výroby automobilů bude hrát klíčovou řídicí a integrační roli. Protože se stáváme ještě více produktově zaměřenou organizací, Hans Demant, jako šéf evropského vývoje, se bude moci plně uplatnit i v pozici výkonného ředitele Opelu.“
„Stěžejním momentem našich budoucích úspěchu je, že General Motors se chová a funguje jako skutečně „jedna firma“,“ vysvětluje Rick Wagoner. „Velikost a síla koncernu GM je naší velkou výhodou, musíme ji však umět naplno využít. Proto v Evropě formujeme jednodušší řídicí strukturu, která zaručí jednotné vedení všech subjektů sdružených v GM Europe a plné využití všech dostupných zdrojů skupiny GM.“
„Požadujeme, aby všichni naši zaměstnanci v Evropě změnili dosavadní způsob uvažování – chceme po nich, aby namísto práce pro jednotlivé značky a separátní trhy začali pracovat pro celosvětovou společnost General Motors,“ říká Fritz Henderson. „Samozřejmě zachováme charakter a individualitu našich značek, koordinovaná spolupráce jediného dobře sehraného týmu je klíčovým momentem našich budoucích úspěchů.“
„V současné extrémně tvrdé konkurenci v Evropě i na zbývajících trzích světa musíme odbourat duplicity a izolovaná řešení, která nezúročí příležitosti, skrývající se uvnitř struktury GM,“ dodává Carl-Peter Forster. „Chceme, aby značky Opel, Vauxhall i Saab nadále sílily. Chceme k tomu ovšem využít všech evropských i celosvětových zdrojů GM.“
Podle nové organizační filozofie budou mít jednotlivá oddělení (finance, technika, nákup, výroba, prodej/marketing a poprodejní služby, plánování, kvalita, lidské zdroje, právní oddělení a komunikace) jednotnou celoevropskou organizaci, ve které každý vedoucí bude zodpovědný za efektivitu všech podřízených funkčních jednotek v celé Evropě.
Tim Lee, vicepresident GME zodpovědný za výrobu, Jamal El-Hout, vicepresident pro plánování, Roger Johansson, vicepresident zodpovědný za oblast nákupu, Peter Dersley, vicepresident zodpovědný za kvalitu a Hans Demant budou přímo podřízení Carl-Peter Forsterovi, stejně jako Peter Augustsson za švédský Saab Automobile AB a Kevin Wale za britský Vauxhall Motors Ltd. Augustsson a Wale jsou pověření začleněním svých firem do funkční struktury GME.
„Těším se na novou práci, která se přede mne postavila s mojí novou úlohou ve struktuře GME,“ říká Hans Demant. „Dává to nám všem i mně osobně příležitost udělat značku Opel i její produkty z pohledu zákazníků ještě lákavější.“
„Všichni zaměstnanci si od nového vedení hodně slibují a očekávají, že organizační změny i změny na vedoucích postech povedou k úspěchům,“ říká Klaus Franz, místopředseda Evropské zaměstnaneckého fóra.
Důležitost designu bude zvýrazněna vytvořením jednotné celoevropské designerské organizace, která funkčně sjednotí současné designerské aktivity značka Opel a Saab. Vedením této organizace je pověřen Bryan Nesbitt, který bude přímo podřízený presidentovi GME.
„Nová organizační struktura neznamená přerušení naší cesty k prosperitě nebo oslabení významu individuality jednotlivých značek. Jde především o schopnost přicházet s novými modely, které respektují osobitost svých značek, aniž by ale vždy při zahájení jejich vývoje bylo nutné začínat od samého začátku – od čistého papíru,“ říká Bob Lutz, zástupce ředitele GM pro vývoj nových modelů a zároveň bývalý prozatímní president GM Europe.
„Musíme mít lepší zastoupení i v okrajových a dosud neobsazovaných segmentech, jako jsou třeba SUV modely nebo tzv. crossovery, tedy vozy kombinující prvky více automobilových tříd,“ říká Bob Lutz. „Abychom to však dokázali, musíme zefektivnit naše aktivity a více využívat všechny dostupné zdroje. Jednodušší organizační struktura nám v Evropě umožní využívat bohatých zkušeností a poznatků, bez ohledu na to, zda jejich zdroje jsou v Německu, Švédsku, Anglii nebo v kterékoli jiné zemi.“
Bob Lutz citoval jeden z prvních příkladů globálního fungování koncernu GM: Konstruktéři z německého Rüsselsheimu budou hrát vedoucí roli při vývoji platformy Epsilon nové generace. Budou zodpovědní za základní konstrukci platformy a sdílené komponenty. Jednotlivé značky potom budou používat modifikace základní platformy pro své modely. Vedoucím vývoje nové platformy Epsilon byl pověřen Jon Lauckner, který odpovídal za modelovou řadu Opel/Vauxhall Astra nové generace.
Fritz Henderson bude zodpovědný také za oblast lidských zdrojů, finance, prodej/marketing a poprodejní služby, informační systémy, právní aspekty, komunikaci a také za společnost Fiat/GM Powertrain a další aktivity s automobilkou Fiat. Henderson bude řídit také novou obchodní strukturu pro oblast centrální a východní Evropy.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií