Společnost General Motors Europe chystá na leden 2006 otevření nového evropského designerského centra. Otevření tohoto špičkového střediska, které bude umístěno v areálu hlavního závodu automobilky Opel v německém Rüsselsheimu, je součástí strategie GM neustálého posilování vývoje nových modelů.
„Design je jedním z klíčových momentů, rozhodujících o výsledcích našeho podnikání a jeho význam v budoucnosti ještě poroste,“ říká Carl-Peter Forster, president GM Europe. „A právě to byl důvod, proč jsme se rozhodli vytvořit centrum, které našim designerům umožní svým vybavením a umístěním maximálně zefektivnit vývoj našich budoucích modelů.“
Nové designerské centrum společnosti General Motors Europe bude v bezprostředním kontaktu s technologickými a vývojovými divizemi jednotlivých značek koncernu GM a bude tedy moci účinně využívat synergických efektů společného postupu při vývoji nových modelů.
„Umístění našeho centrálního designerského střediska do areálu hlavního závodu automobilky Opel v Rüsselsheimu ještě více posílí naše vazby na konstruktéry a produktové plánovače,“ vysvětluje Bryan Nesbitt, výkonný ředitel GM Europe odpovědný za design. „Nová, špičkově vybavená studia připravovaného centra budou jakýmisi kreativními inkubátory, který budou rozvíjet tradiční designerské přednosti evropských značek koncernu GM a zároveň budou přicházet s novými koncepcemi a nápady.“
Globální designerská struktura koncernu General Motors je tvořena jedenácti designerskými centry, rozmístěnými po celém světě, ve kterých pracují špičkoví specialisté na styling a kreativci mnoha různých národností. Jednotlivá centra jsou propojena datovými linkami, takže de facto tvoří jedno virtuální globální pracoviště, schopné souběžně pracovat na společných projektech. Celou designerskou síť koncernu GM řídí Ed Welbrun, vicepresident GM zodpovědný za design.
Saab otevře ve Švédsku značkové centrum Saab Brand Center
Současně s přípravami nového evropského designerského centra společnosti pracuje společnost GM Europe také na vytvoření globálního značkového centra Saab Brand Center. To centrum se stane celosvětovým střediskem značky Saab, jeho součástí bude také designerský tým, který se bude soustředit na další vývoj specifického stylingu vozů švédských Saab.
„Z pohledu designera má Saab mimořádně bohatou historii, na které lze skvěle stavět projekty pro budoucnost,“ říká Bryan Nesbitt. „Snažíme se tedy zaručit, aby i připravované modely automobilky Saab odrážely tradičního ducha této výjimečné značky, jejíž kořeny jsou spojeny s leteckým průmyslem, což bylo na jejich modelech vždy dobře patrné a zákazníci tuto originalitu vysoce oceňovali.“
Kromě designerů budou ve značkovém centrum Saab Brand Center pracovat také konstruktéři a marketingoví specialisté, jejichž společným úkolem bude garantovat i budoucím modelům značky Saab jejich nezaměnitelnou identitu. Tým střediska Saab Brand Center se bude starat o vývoj nových modelů i o celosvětovou komunikační strategii.
„Účelem vytvoření centra Saab Brand Center je příprava pracoviště, kde se budou moci špičkoví specialisté soustředit na atributy, které dělají Saab Saabem – tedy na unikátní design těchto vozů a jejich špičkovou konstrukci, ale také na specifickou marketingovou komunikaci a další složky vývoje, výroby a prodeje automobilů,“ vysvětluje Carl-Peter Forster.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas