Prodej nového Focusu ST bude zahájen na českém trhu již v prosinci tohoto roku!
Nový Focus ST, nejnovější sportovně laděný model automobilky Ford, si odbyl náročný křest: Do parády si jej vzali Roman Kresta a Toni Gardemeister, zkušení tovární piloti soutěžního týmu Ford, kteří v MS v rallye hájí barvy značky se speciály Focus RS WRC. Třetím testerem nováčka z rodiny modrobílého oválu se stal Malcolm Wilson, bývalý britský šampion v rallye, jehož stáj M-Sport zastupuje značku Ford ve světovém soutěžním šampionátu. Všichni tři testující byli výkony a chováním nového Focusu ST nadšeni!
Svoji maturitu Focus ST skládal mimo jiné těsně před Rallye Deutschland na členitých tratích s nejrůznějším povrchem a za neustálého deště. Ani tyto drsné podmínky jej však nezaskočily a tři zkušební komisaři se v závěrečném hodnocení netajili svou spokojeností.
„Podle mne je to jeden z nejlepších sériových modelů Ford, jaký byl kdy vyráběn,“ říká Malcolm Wilson. „Je to automobil, který rychle padne do ruky řidičům všech věkových kategorií, který ale zároveň vyniká špičkovou dynamikou a jízdními vlastnostmi.“
Malcolm Wilson byl nadšen zejména pohonnou jednotkou: „Motor má naprosto úžasný zátah – to je myslím jedna z jeho největších předností. Vysoký výkon a mohutný točivý moment se ale skvěle doplňují s kvalitním podvozkem – jízda je vždy naprosto stabilní, zavěšení kol zvládá s nadhledem i ty nejdivočejší manévry.“
„Vše na tomto voze je perfektní, dotažené ke hranici absolutní dokonalosti. Je vidět, že Ford udělal při vývoji nového Focusu zase obrovský krok kupředu,“ doplňuje Roman Kresta. „Řízení s příjemně strmým převodem je naprosto přesné a bezpečné, řidič si může s volantem doslova pohrávat. Absolutorium si zaslouží i brzdy, velmi na mě zapůsobily také trakční schopnosti hnacích kol na mokrém povrchu. Ani ve vysokých rychlostech na rozbitých silnicích Focus ST neznervózněl, což v této kategorii není vždy pravidlem. Zavěšení není ani příliš tuhé ani moc měkké – je prostě naladěno přesně tak, abyste z něj měli ten nejlepší pocit. Podle mne je to výborný vůz, který řidiči dokáže zprostředkovat skvělé zážitky. Focus ST je skvělé auto, které řidiči nabídne obrovskou porci radosti z jízdy.“
Nadšený byl i Toni Gardemeister: „Mám z tohoto vozu ten nejlepší pocit. Řízení je velmi přesné, což je ale typické pro všechny verze řady Focus. Nemůžu si stěžovatani na převodovku, brzdy jsou opravdu perfektní – nevadly ani při opakovaném tvrdém dobržďování z maximální rychlosti. Potěšila mě stabilita vozu v nejvyšších rychlostech, a to i na mokrém povrchu.“
Sériová výroba nového modelu Focus ST se již rozběhla v německém závodě automobilky Ford v Saarlouis a už příští týden budou z továrny expedovány první nové modely, které zamíří za zákazníky.
Nový Focus ST je poháněn přeplňovaným zážehovým pětiválcem Duratec ST, který ze svého objemu 2,5 litru dává výkon 225 k. Ten se na přední kola přenáší prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky. Maximální rychlost nového Focusu ST přesahuje 240 km/h a ke zrychlení z 0 na 100 km/h tento nový model potřebuje jenom 6,8 s.
U takto výkonného vozu se konstruktéři samozřejmě dvojnásob pečlivě soustředili na otázky bezpečnosti. Do standardní výbavy Focusu ST patří mj. protiblokovací systém brzd ABS, protiprokluzové zařízení a čelní i boční airbagy řidiče a spolujezdce. Atraktivní styling sportovně laděného modelu umocňují nízkoprofilové pneumatiky rozměru 225/40 R18 montované na hliníkové ráfky rozměru 8×18“, neméně působivá jsou i anatomická sedadla Recaro, jež jsou jedním z mnoha detailů, kterými se nový Focus ST vyčleňuje z běžné nabídky automobilového trhu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.