Možnost projet závodní dráhu Masarykova okruhu je sama o sobě příjemným zážitkem. Postupně se projet celou řadou modelů Ford, je pak příležitostí, porovnat v krátkém časovém sledu specifičnost jednotlivých modelů a jejich jízdní vlastnosti. Postupně jsem vždy dva okruhy projel s Fordem Ka, Fiestou, Pumou, Focusem, Mondeem, Mondeem ST 200, Galaxy a v závěru pak i Fordem Transitem. Zajímavé bylo vyzkoušet i na závodní dráze Fiestu a Pumu, které startují v Puma Cupu a Fiesta Cupu.
Skutečně příjemnou zkušeností a motoristickým zážitkem byla pro mě jízda s Mondeem ST 200 za volantem se známým závodníkem Břetislavem Engem. Po celou dobu jízdy na okruhu s ním jsem měl absolutní pocit bezpečí, přestože zatáčky, které jsem před tím s Mondeem projížděl 80 km rychlostí, jel Enge rychlostí přes 120 km. Co bylo příčinou pocitu bezpečí: Břetislav Enge a vůz – jako by rozjezdem vozu utvořili jeden celek – jako by srostli – nebylo možné oddělit řidiče od vozu. Akcelerace, řazení i brždění probíhaly plynule a suverénně, a při tom nám ještě pan Enge stačil vyprávět o Mondeu a jeho jízdních vlastnostech, které skvěle dokumentoval probíhající jízdou. K pocitu bezpečí velkou měrou jistě přispěla i konstrukční propracovanost podvozku Mondea, který jako přisátý sledoval dráhu i při prudkých průjezdech zatáček.
Ford Mondeo ST 200 důstojně pokračuje v tradici sportovních vozů značky Ford. Sportovní modely Escortu a Capri nesly označení RS, sportovní Fiesty, Escorty a Sierry měly za modelem písmena XR tak jako nezapomenutelný Escort Cosworth s pohonem všech kol..
Ford Mondeo ST 200 je vybaven celohliníkovým vidlicovým dvaapůllitrovým šestiválcem s největším výkonem 205 k. Tento motor má 24 ventilů a hydraulicky ovládanou proměnnou délku sacího potrubí. Přes vysokou akceleraci má poměrně nízkou spotřebu benzinu – výrobce udává kombinovanou spotřebu 9,8 l /100 km. Motor má příjemný kultivovaný chod s nízkou hlučností. Z 0 dosáhne 100 km za 7,9 sekundy a největší rychlost 231 km/hod.
Nové Mondeo je dodáváno ve všech karosářských verzí – jako čtyřdveřový sedan, pětidveřový hatchback a kombi. Sportovní design karoserie umocňuje markantní přední spoiler s integrovanými světlomety do mlhy, elegantní zadní spoiler, nástavce prahů lakované v barvě vozu a dvojice chromovaných koncovek výfuku. K dobrému ovládání vozu nesporně přispívají i anatomická sedadla Recaro a sportovní volant.
Je třeba zdůraznit, že Ford Mondeo ST 200 není jen ryze sportovní vůz, ale že je i pro každodenní využívání. V belgickém závodu se vyrobilo od roku 1993 již přes 2,3 milionu těchto oblíbených vozů, v této modelové řadě tedy přichází v tomto roce -v roce 1999 další nový model Mondea se sportovním zaměřením.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.