Ford záměrně ničí auta na šílených silnicích v Lommelu!

Zdají se vám naše vozovky špatné? To ještě neznáte nejhorší silnici světa složenou z výmolů, dláždění a retardérů na zkušebním polygonu Fordu v Belgii o celkové délce 80 km.

Bumpy Commute? Try Driving on the World’s Worst Road – a Hel

Bumpy Commute? Try Driving on the World’s Worst Road – a Hel

Výmoly i jiné druhy poškození vozovky se stávají nákladným a nepříjemným problémem pro motoristy z celého světa

Pouze ve Velké Británii vyjížděl loni Královský automobilový klub k více než 25 000 asistenčních zásahů souvisejících s výmoly. Oproti roku 2014 to představuje navýšení o 25 procent.* Špatnému stavu a zanedbané údržbě evropských silnic se také přičítá podíl na nejméně třetině všech dopravních nehod.**

V reakci na tento problém postavila společnost Ford Motor Company silnici o délce 1,9 km složenou z přesných replik skutečných výmolů a dalších poškození vozovky z celého světa. Jaký smysl má takový „bulvár zničených podvozků“? Jeho účelem je pomoci konstruktérům vyvíjet robustnější automobily, které lépe odolávají špatným silnicím.

Zmiňovaný úsek je součástí více než 80 kilometrů testovacích drah ve zkušebním areálu Fordu u belgického Lommelu

Obsahuje repliky výmolů z Evropy i Spojených států a simuluje více než 100 různých problematických míst z 25 zemí světa. Jen za poslední tři roky zavítali odborníci Fordu při hledání špatných silnic do Rakouska, Francie, Německa, Itálie, Ruska, Španělska, Švýcarska i Velké Británie, ale také do Asie, Austrálie a Severní i Jižní Ameriky.

„Tato silnice je záludnou přehlídkou nejhorších povrchů, s jakými se mohou naši zákazníci setkat, od rozježděné křižovatky v Číně až po hrbolatou vedlejší silnici v Německu,“ řekl Eric-Jan Scharlee, specialista z lommelského zkušebního střediska Fordu. „Díky zabudování problematických míst z reálného světa do našich testovacích areálů můžeme vyvíjet budoucí modely tak, aby si s těžkými podmínkami lépe poradily.“

Technici používají vybavení podobné tomu, s jehož pomocí seismologové studují zemětřesení. Projíždějí přes výmoly rychlostí až 70 km/h a zaznamenávají přitom zatížení a namáhání podvozku i některých dalších součástí vozu. Spektrum povrchů je velice široké, sahá od granitových kostek z Belgie přes pařížské dláždění až po brazilské retardéry.

Testování na špatných površích již přivedlo Ford k několika technickým inovacím

Například modely Mondeo, S-MAX a Galaxy nabízené na evropském trhu nyní přicházejí s adaptivními tlumiči pérování vylepšenými o funkci včasné detekce výmolů. Tato technologie bleskově upraví tuhost tlumení, pokud rozpozná, že kolo vjelo do výmolu, čímž pomáhá chránit podvozek před poškozením. Systém sledování tlaku v pneumatikách upozorní řidiče na defekt a elektronický stabilizační systém mu pomůže udržet vůz pod kontrolou, když se na poslední chvíli vyhýbá překážce.

V Lommelu se testují všechny modely Fordu určené pro evropský trh

Technici a zkušební řidiči zde každoročně najezdí více než šest milionů kilometrů. Například při vývoji nového Transitu se zde za pouhých šest měsíců nasimulovalo deset let běžného provozu. Součástí areálu je rovněž vysokorychlostní okruh, solné a bahenní lázně nebo klimatické komory pro testování korozivzdornosti. Prototypy se zkoušejí také za extrémních klimatických podmínek v různých částech světa. Teploty při testování se pohybují v rozsahu -40 až 40°C.

Evropská komise: http://cordis.europa.eu/project/rcn/192281_en.html

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Emil Frey Select navýšil prodej o 19 %

Emil Frey Select navýšil prodej o 19 %

Program certifikovaných ojetých vozů Emil Frey Select zakončil svůj druhý rok působení na českém trhu celkovým meziročním růstem + 19 %. V roce 2019 se v rámci programů Emil Frey Select,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop na Dakaru celkově dvanáctý

Martin Prokop na Dakaru celkově dvanáctý

Poslední etapu zkrácenou na 167 měřených kilometrů připravili organizátoři 42. Ročníku Dakaru pro 64 posádek kategorie automobilů, které překonaly nástrahy předchozích jedenácti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - I s poškozenou poloosou v předposlední etapě Dakaru Prokop desátý

I s poškozenou poloosou v předposlední...

Po včerejší zkrácené etapě a noci na společných ubikacích ve vzdáleném maratonském bivaku dnes na závodníky čekalo 379 měřených kilometrů v předposlední etapě Dakaru. Martin Prokop s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Desátá etapa Dakaru zkrácena na 223 kilometrů, Prokop se posouvá na 13. místo

Desátá etapa Dakaru zkrácena na 223...

S plány na dva náročné závodní dny v pořádných dunách a pokus na posun to top 10 celkové klasifikace vyráželi Martin Prokop s Viktorem Chytkou do maratonské desáté etapy Dakaru, na kterou má...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokopova nejlepší etapa na letošním Dakaru

Prokopova nejlepší etapa na letošním...

Trvalo to devět dakarských etap, aby se letos Martinu Prokopovi s Viktorem Chatkou povedl soutěžní den. Bez technických potíží, bez pocitu, že se snaží, ale prostě to nejde lépe. Byť dnešní...