Tu situaci zažila už spousta motoristů: Ve snaze nezabřednout do avizované dopravní zácpy řidič změní plánovanou trasu jízdy – ovšem stejný nápad dostanou současně stovky či tisíce jiných řidičů, a tak se zácpa rychle vytvoří i na alternativní objízdné trase! Ford má pro tyto momenty řešení: Výzkumné centrum automobilky Ford v německých Cáchách vyvinulo nový telematický a navigační systém, který předchází dopravním problémům tím, že řidičům navrhuje individuální „na míru šité“ trasy.
Stále houstnoucí provoz na evropských silnicích a dálnicích volá po „inteligentních“ navigačních systémech. Konvenční informační a naváděcí systémy, jakými jsou např. rozhlasové dopravní zpravodajství, předávají všem řidičům stejnou zprávu, což vede k jedinému: Dopravní zácpa se přesune z jednoho místa na jiné.
Interaktivní dynamické navigační systémy blízké budoucnosti budou řidičům díky propojení s centralizovanou databází navrhovat specifické trasy, přesně podle „profilu“ uživatele a jeho priorit. Kromě sítě dálnic a silnic budou tyto systémy obsahovat i detailní informace o uliční síti ve městech. Individuálně pojaté navádění bude brát v úvahu i takové momenty, jako je charakter různých silnic a ulic – např. ulice s tzv. klidovým režimem v okolí nemocnic a škol, problematicky sjízdnými úseky ve výstavbě nebo silnice se silnou koncentrací cyklistů, což je případ především příměstských komunikací.
Výzkumníci automobilky Ford vyvinuli dynamický naváděcí systém i příslušný hardware, který se zabudovává vozu. Zařízení bylo nainstalováno do modelu Ford Galaxy a s úspěchem prodělalo náročné testování v okolí mnoha německých měst.
„Nový navigační systém je naším příspěvkem ke snižování akustického a emisního zatížení ze silničního provozu,“ říká Rudi Kunze, technický ředitel Ford of Europe a šéf Výzkumného centra automobilky Ford v Cáchách. „Uživatelé určitě ocení i snížení neproduktivních časů, kterými dopravní zácpy bezesporu jsou.“
Kromě individuální navigace dokáže inovativní telematický systém Fordu Galaxy řidiče včas varovat před aktuálními problémy, jakými jsou např. momenty, kdy se řidič na dálnic ve vysoké rychlosti blíží ke stojící koloně nebo k dopravní nehodě. Naváděcí systémy budoucnosti budou řidič poskytovat i další doplňující informace, jako je například lokální počasí atd.
Novodobé naváděcí systémy budou stát na zcela výjimečné intenzivní komunikaci mezi statickým informačním serverem a mobilním navigačním zařízením v automobilu. Proto Výzkumné centrum automobilky Ford vyvinulo dva různé přenosové protokoly, které jsou rezistentní vůči nežádoucí vzájemné interferenci.
Inovativní telematický systém prezentovala automobilka Ford ve čtvrtek 28. dubna na závěrečné tiskové konferenci, která hodnotila čtyřletý výzkumný program „Inteligentní doprava a uživatelsky přátelské technologie“. Do tohoto programu, sponzorovaného německým Ministerstvem pro vzdělání a výzkum, se zapojilo na 24 německých firem a institucí z oblasti veřejné správy, průmyslu a obchodu.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů