Ford vloží 900 milionů euro do výroby nových modelů v belgickém Genku

Roční výrobní kapacita závodu vzroste na 450 tisíc vozů, které budou vyráběny na tři směny.

V současné době v Genku funguje systém, který dovoluje vyrábět pouze dva modely – Ford Transit a Ford Mondeo. Produkce vyžaduje duplicitní výrobní zařízení a stupeň její flexibility nedovoluje reagovat na aktuální výkyvy trhu tak rychle, jak by bylo potřeba. V novém moderním závodu budou vyráběny minimálně čtyři nové modely včetně nové generace automobilů Focus, Mondeo a nástupce modelu Galaxy. Od roku 2004 pak společnost začne představovat nové modely, které by měly tomuto závodu dlouhodobě garantovat objem výroby.


Flexibilní výroba je klíčovým prvkem Fordovy evropské transformační strategie. Výrobní zařízení s možností pohotové volby mezi produkcí jednotlivých modelů umožní lépe reagovat na změny aktuální poptávky při zachování plného využití kapacity závodu. Dokonalejší schopnost reagovat na přání zákazníků při současném zajištění vysoké efektivity je pro budoucnost jednoznačným receptem na úspěch.


Flexibilní systém výroby už funguje ve Fordově továrně v německém Kolíně nad Rýnem. Ve španělské Valencii se zavádí, zatímco v závodě v Saarlouis v Německu se připravuje. Po uvedení takového systému také v Genku budou všechny čtyři hlavní automobilky společnosti Ford v Evropě pracovat zcela flexibilně.


Zavádět flexibilní systém výroby vozů tak diametrálně odlišných, jako jsou Transit a Mondeo, a současně připravovat ve stejné továrně zavedení výrobních linek pro další modely, to technicky prostě není proveditelné. Proto Ford hodlá převést produkci Transitu z Genku do nového závodu na výrobu dodávkových automobilů Ford Otosan v Turecku. Genk tak získá možnost převzít novou roli zcela flexibilního a vysoce moderního závodu specializovaného na výrobu osobních vozů. Ford Transit by se tak nadále vyráběl ve dvou továrnách. Kromě závodu Ford Otosan, jenž je ve společném vlastnictví společností Ford a Koc Group, zůstane druhým výrobcem Transitu i nadále továrna v britském Southamptonu.


Genk je také hlavním odběratelem dílů vyráběných v průmyslové zóně v sousedství závodu, na dalších místech na území Belgie i za jejími hranicemi. Plány transformace závodů v Genku jsou zároveň dobrou zprávou i pro tyto dodavatele, kterým tak zajistí jistotu do budoucna.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...