Ford včera představil cíl dovést v roce 2021 ke komerčnímu nasazení plně autonomní vozy pro služby zaměřené na ride-sharing (sdílená jízda nebo spolujízda)

Proto majetkově vstupuje do několika technologických společností, které se zabývají vývojem systémů použitelných v autonomních vozech, a s dalšími v této oblasti spolupracuje.

ffussautrizenia898

(Na fotografii Ford Fusion s autonomním řízením při testech v USA)

Zároveň Ford zdvojnásobí svůj tým v Silicon Valley

– a rozšíří kampus v kalifornském městě Palo Alto. „Nadcházející dekáda bude definována automatizací. Domníváme se, že autonomní vozy budou mít stejně dalekosáhlý společenský dopad jako zavedení pohyblivé montážní linky ve Fordu před sto lety,“ řekl Mark Fields, prezident a generální ředitel Ford Motor Company. „Jsme odhodláni dostat na silnici autonomní vůz, který by zlepšil bezpečnost a vyřešil sociální i environmentální problémy milionů lidí – nejen těch, kdo si mohou dovolit luxusní automobily.“

Uvedení autonomních vozů v roce 2021 je součástí plánu Ford Smart Mobility

– který má Fordu zajistit přední postavení v oblastech konektivity, mobility, autonomních vozů, zákaznické zkušenosti a analýzy dat. V návaznosti na více než deset let výzkumu a vývoje chce Ford již u svého prvního plně autonomního modelu dosáhnout samostatné jízdy úrovně 4 dle mezinárodní definice SAE.

Bez volantu i pedálů

Vůz nebude mít volant ani pedály. Bude určen ke komerčnímu nasazení v přepravních službách jako ride-sharing (sdílená jízda) a Ford jej plánuje vyrábět ve velkých objemech. Ford letos ztrojnásobí svoji flotilu těchto prototypů. Silnice Kalifornie, Arizony a Michiganu bude brázdit přibližně třicítka testovacích sedanů Ford Fusion Hybrid s autonomním řízením, přičemž v následujícím roce se má jejich počet opět ztrojnásobit.

Ford byl prvním výrobcem automobilů, který začal testovat svoje vozy v Mcity – areálu Michiganské univerzity simulujícím městské prostředí; jako první výrobce automobilů veřejně předvedl provoz takového vozu na sněhu a rovněž jako první začal zkoušet svoje autonomní prototypy i v noci, za naprosté tmy.

V souvislosti se záměrem uvést autonomní vozy na trh v roce 2021 Ford oznamuje čtyři klíčové investice a spolupráce, které pro společnost představují další rozšíření výzkumu pokročilých algoritmů, trojrozměrného mapování a snímacích soustav pro autonomní vozy:

Velodyne:

Ford investuje do Velodyne. Firma sídlící v Silicon Valley je lídrem v oblasti senzorů LiDAR (Light Detection And Ranging) a Ford s ní dlouhodobě spolupracuje. Již před více než deseti lety používal snímače LiDAR od Velodyne v soutěži autonomních vozů DARPA. LiDAR je klíčovou součástí snímací soustavy autonomních vozů, kde doplňuje radar a kamery. Cílem investice je urychlit masovou výrobu cenově dostupných LiDARů vhodných pro použití v automobilech.

SAIPS:

Ford získá izraelskou společnost SAIPS, která se zabývá strojovým učením. Chce tak posílit svoji odbornost na poli umělé inteligence a vybudovat vývoj komplexních algoritmů pro autonomní vozy.  SAIPS vyvinula algoritmická řešení v oblastech zpracování obrazu, počítačových vizualizací, strojového učení, zpracování signálu atd. Díky této akvizici se autonomní vozy Ford naučí lépe rozpoznávat svoje okolí a přizpůsobovat se aktuálním podmínkám.

Nirenberg Networks:

Ford rovněž spolupracuje s lékařkou Sheilou Nirenbergovou, která vytvořila inovativní léčebnou metodu pro nevidomé. Algoritmus vyvinutý její společností Nirenberg Networks převádí vizuální vjemy na nervový kód srozumitelný pro mozek. Výsledkem je jakési protetické oko. Partnerství mezi Fordem a Nirenberg Networks přispěje k rozvoji umělé inteligence a „vnímání“ autonomních vozů.

Civil Maps:

Již v červenci oznámil Ford investici do společnosti Civil Maps z Berkeley. Výzkumný tým Fordu z Palo Alto poprvé spolupracoval s Civil Maps na výzkumném projektu v roce 2015. Společnost přišla s inovativní technikou trojrozměrného mapování, která je tzv. škálovatelná a navíc efektivnější než dosud používané procesy. Ford si tak otevřel další cestu k vývoji 3D map o vysokém rozlišení, jež slouží autonomním vozům jako základní zdroj informací o okolním světě.

Expanze v Silicon Valley

V rámci investic do vývoje autonomních vozů pokračuje Ford v rozšiřování svých aktivit na území Silicon Valley, jejichž počátek sahá do roku 2012. Ve městě Palo Alto otevře nový kampus. Jeho dvě budovy přiléhající k dosavadnímu výzkumnému středisku představují výrazné rozšíření podílu Fordu v Silicon Valley.

Celý areál se rychle rozrůstá a dnes patří k největším výzkumným střediskům automobilek v regionu. Aktuálně zde působí tým více než 130 výzkumníků, techniků a vědců. Pracují na konkrétních úkolech z oblastí konektivity, mobility, autonomních vozů, zákaznické zkušenosti a využívání dat, ale také na prohlubování spolupráce Fordu s ekosystémem Silicon Valley. Nový kampus o podlahové ploše více než 1,39 hektaru umožní zdvojnásobit velikost týmu. Ke konci příštího roku by zde mělo pracovat 300 lidí.

Středisko výzkumu a inovací v Palo Alto

– patří do globální sítě výzkumných pracovišť Fordu. Další se nacházejí v michiganském Dearbornu a německých Cáchách (Aachen). Rozšířený kampus v Palo Alto se má otevřít v polovině roku 2017.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...