Ford včera oznámil, že nový sportovní hatchback Focus RS bude dosahovat nejvyššího výkonu 257 kW (350 koní) – na našem trhu již v prvním čtvrtletí 2016

Model vyvinutý oddělením Ford Performance je poháněn speciální verzí nového motoru 2.3 EcoBoost, který debutoval v novém Mustangu.

2016 Ford Focus RS

Nový Ford Focus RS

2016 Ford Focus RS

předvede veřejnosti svůj dynamický potenciál na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu. Za jeho volant při této příležitosti usedne Ken Block, závodník a hvězda videosérie Gymkhana. „Slíbili jsme příznivcům rychlých automobilů opravdový sportovní stroj a přesně takový jim také nabídneme, o čemž svědčí i hodnota nejvyššího výkonu,“ řekl Dave Pericak, ředitel Ford Performance. „Díky strhující dynamice a inovativní technice se nový Focus RS může směle měřit se sportovními modely renomovaných značek.“

Ve Focusu RS bude debutovat nový pohon všech kol Ford Performance

– s dynamickým přesměrováváním točivého momentu. Tento inovativní systém zajišťuje mimořádnou úroveň trakce a přilnavosti v kombinaci s nevídanou agilitou.

Focus RS je první model řady Ford RS s přepínatelnými jízdními režimy. Jedním z nich je Drift Mode umožňující jízdu kontrolovaným přetáčivým smykem. Focus RS má rovněž tzv. Launch Control, funkci zajišťující co nejrychlejší rozjezd z místa.

Speciální motor EcoBoost

Nový motor 2.3 EcoBoost sdílí základní konstrukci s celohliníkovým čtyřválcem, který pohání nový Ford Mustang. Pro Focus RS byl však upraven a jeho výkon vzrostl o 10 procent, na 257 kW (350 koní).

Za zvýšením výkonu stojí nové twin-scroll turbodmychadlo s větším kompresorem a také výrazně větší mezichladič stlačeného vzduchu. K lepšímu proudění vzduchu motorem přispívá také nová konstrukce sání a výfuková soustava s větším průměrem a elektronicky řízeným ventilem, který pomáhá regulovat zpětný tlak v potrubí i zvuk motoru.

Hlava válců je vyrobena z hliníkové slitiny vyšší kategorie, vhodné pro větší tepelné namáhání. Blok válců dostal pevnější vložky z vysokopevnostní slitiny. Chlazení motoru mělo nejvyšší prioritu. Cílem bylo zajistit potřebný chladicí výkon i při ostrém nasazení na závodním okruhu. Proto konstruktéři vytvořili v přední části vozu dodatečný prostor, aby se tam vešel výrazně větší chladič – vlastně největší, jaký byl kdy do Focusu namontován.

Díky pečlivé kalibraci se pohonná jednotka vyznačuje mimořádnou odezvou v nízkých otáčkách a silným zátahem ve středním rozsahu. Mezi 2000 a 4500 ot./min. je k dispozici točivý moment 440 Nm, avšak dočasné zvýšení plnicího tlaku (tzv. overboost) zvýší při prudké akceleraci maximální točivý moment na 470 Nm, a to po dobu až patnácti sekund. Hodnota maximálních otáček motoru činí 6800 ot./min.

Ohromující výkon vyžaduje ohromující soundtrack

Specialisté z Ford Performance naladili nový Focus RS tak, aby při rychlé jízdě vydával odpovídající zvukový doprovod.

Nový Focus RS je třetí generací

– takto označeného modelu a celkem 30. modelem značky Ford, jenž nosí legendární označení RS. Předchozí dvě generace Focusu RS byly uvedeny na trh v letech 2002 a 2009. Na vývoji nového modelu pracovali odborníci Ford Performance z Evropy i ze Spojených států, výrobu Ford svěřil továrně v německém Saarlouis.

Ford Focus RS je jedním z 12 nových sportovních modelů, které Ford uvede na trh do roku 2020. V Evropě, včetně České republiky, se vůz objeví v prvním čtvrtletí roku 2016.

 

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla rychlost, průběžně je šestý

Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla...

Do druhé etapy 44. ročníku Dakarské rally vstupovali Martin Prokop s Viktorem Chytkou z Benzina Orlen Teamu po excelentním vstupu do soutěže jako třetí nejlepší posádka celkové klasifikace...