Ford uvádí na evropské trhy nový pětidveřový hatchback KA+ s mimořádně prostorným interiérem, nízkou spotřebou a přesvědčivými jízdními vlastnostmi – to vše za příznivou cenu (od 288 990 Kč)

Na českém trhu se nový Ford KA+ objeví už v říjnu tohoto roku, zákazníci mohou nový Ford KA+ již objednávat.

1nkaford850

K rozhodujícím faktorům při výběru patří cena, spotřeba a komfort

V roce 2015 se v Evropě prodalo 410 000 malých vozů do 13 000 eur (přibližně 350 000 Kč), což představuje 13 procent segmentu malých vozů. Ten má přitom podle aktuálních prognóz do roku 2020 tvořit 34 procent celého trhu.

Velkorysý prostor pro pět

KA+ je pětidveřový hatchback založený na globální platformě Fordu pro malé vozy. S délkou pod čtyři metry nabízí velkorysý prostor pěti cestujícím. KA+ je o něco kratší než Fiesta, ale o 29 mm vyšší. Díky optimalizovanému obestavění poskytuje nejvíce prostoru pro hlavu vpředu (1 002 mm), prostoru pro nohy vzadu (896 mm) i šířku v úrovni boků (1 338 mm) v dané třídě. V kabině je tolik místa, že za dva metry měřícího řidiče se usadí stejně vysoký cestující.

Praktičnost při každodenním používání zajišťuje zavazadlový prostor o objemu 270 l v kombinaci se sklopnými zadními opěradly dělenými v poměru 60/40 a 21 odkládacími přihrádkami po celém interiéru.

Kapsy v předních dveřích pojmou láhev o objemu 1 l, k tomu další láhev o objemu 0,5 l a menší deštník. Skrytá přihrádka v palubní desce je přístupná pouze tehdy, když jsou otevřené dveře řidiče. Hodí se k odložení cennějších věcí, které nemají zůstat na očích.

Stylový, proporčně vyvážený exteriér

– vychází z aktuálního designového slohu značky Ford. Jeho charakteristickými znaky jsou vysoko posazená maska chladiče a do stran protažené světlomety. KA+ má nárazníky, kliky dveří a kryty vnějších zpětných zrcátek v barvě karoserie, stejně jako chromované detaily na přední masce.

Palubní deska dostala atraktivní zrnitou strukturu. Sedadla jsou potažena moderním materiálem v tmavém provedení. Na viditelných místech, jichž se posádka často dotýká, jako jsou vnitřní kliky dveří, ovládací prvky na středové konzole nebo výdechy ventilace, použil Ford hodnotně působící povrchovou úpravu v chromovaném vzhledu.

Energický a hospodárný motor

Aby mohl Ford nabídnout evropským zájemcům o KA+ co nejpříznivější cenu, zvolil pro tento model zjednodušenou paletu motorizací založenou na úsporném novém zážehovém motoru 1.2 Ti-VCT. Pro český trh je k dispozici silnější varianta o výkonu 63 kW (85 k). Motor vychází ze stejné konstrukční řady jako jednotka 1.25 Duratec ve Fiestě. Jeho výkon, hospodárnost i emise zlepšuje proměnné časování sacích i výfukových ventilů. Motor 1.2 Ti-VCT se standardně dodává s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Vyznačuje se plynulou a pohotovou dodávkou výkonu a širokým rozpětím točivého momentu, což zpříjemňuje jízdu ve městě i na delších cestách.

Ke snížení spotřeby přispívá optimalizovaná kalibrace řídicí jednotky, motorový olej s nízkým třením a také rekuperační dobíjení. To při brzdění či jízdě setrvačností přeměňuje kinetickou energii na elektrickou a využívá ji k dobíjení akumulátoru. Spotřebu zmenšují rovněž pneumatiky se sníženým valivým odporem nebo aerodynamicky optimalizované řešení předního nárazníku. Obě varianty motoru mají kombinovanou spotřebu paliva 5,0 l/100 km a emise CO2 114 g/km.

Agilní, komfortní a zábavné svezení

Cílem Fordu bylo udělit vozu vyspělý jízdní projev, který by naplnil vysoká očekávání zákazníků. KA+ má proto vlastní specifikaci podvozku: řízení, pružiny, tlumiče pérování, přední stabilizátor. Zadní vlečená náprava i pneumatiky byly vyvinuty speciálně pro tento model. Upraven byl rovněž přední pomocný rám a uchycení motoru.

Řízení s elektrickým posilovačem má ve vozech určených pro evropský trh strmější převod (2,6 otáčky mezi krajními polohami) a proměnný účinek posilovače v závislosti na rychlosti jízdy. Výsledkem jsou menší ovládací síly při manévrování a zároveň vyšší pocit jistoty při jízdě mimo město. K dalšímu zlepšení jízdních vlastností přispěl zkrutný stabilizátor na přední nápravě.

Ford KA+ dále prošel rozsáhlým vývojovým programem

– jehož výsledkem je komfortnější a kultivovanější chování v typických podmínkách evropského provozu. Vývojový tým také přijal řadu opatření zaměřených na zvýšení kultivovanosti. Jedná se zejména o:

  • dokonalejší těsnění dveří;
  • hydraulické silentbloky motoru, které pohlcují vibrace a zároveň zajišťují lepší rozložení energie při nárazu;
  • dodatečnou zvukovou izolaci v motorovém prostoru, A-sloupcích a dveřích;
  • nová pouzdra na zadní nápravě;
  • aerodynamické výčnělky na držácích vnějších zpětných zrcátek.

Závěrečné ladění a testování probíhalo ve zkušebním areálu Fordu u belgického Lommelu i na evropských silnicích. Zákazníci se mohou těšit na kultivované a příjemné cestování. Hlučnost při jízdě rychlostí 80 km/h po hrubém povrchu činí 73 dB, což je nejlepší hodnota v dané třídě.

Karoserie Fordu KA+ byla vyvíjena s ohledem na přísné evropské bezpečnostní normy

Ochranu posádky i chodců ověřoval Ford během více než 8 000 hodin počítačových simulací a také v rozsáhlém programu reálných bariérových zkoušek.

V zájmu bezpečnosti je bezmála 50 procent karoserie vozu tvořeno vysokopevnostní ocelí. Tento materiál našel uplatnění v podlaze, předních i zadních nosnících, sloupcích karoserie, nosníku předního nárazníku i dveřních výztuhách. V bezpečnostní výbavě nechybí šest airbagů a systém monitorování tlaku v pneumatikách, který řidiče upozorní na výraznější pokles tlaku rozsvícením kontrolky v přístrojovém štítu.

Nový model KA+ má nečekaně rozsáhlou standardní výbavu

Ta obsahuje manuální klimatizaci, rádio s komunikačním a zábavním systémem Ford SYNC s Bluetooth handsfree a hlasovým ovládáním, elektrické ovládání předních oken i zpětných zrcátek, dálkově ovládané centrální zamykání, šest airbagů, elektronický stabilizační systém ESC s asistentem pro rozjezd do svahu, nastavitelný omezovač rychlosti nebo bezzátkový systém doplňování paliva Ford Easy Fuel.

Na přání je k dispozici například automatická klimatizace, kožený volant s tempomatem, vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací senzory, elektrické stahování zadních oken, vyhřívaná a elektricky sklopná zpětná zrcátka, zadní tmavě tónovaná skla či 15“ kola z lehké slitiny.

Během letošního roku začne Ford na některých evropských trzích nabízet KA+ také ve speciálních edicích Black a White v kontrastním barevném provedení. KA+ Black má černou karoserii s bílou střechou a kryty zrcátek, u KA+ White je tomu přesně naopak. Obě verze jezdí na černých 15“ kolech z lehké slitiny.

 

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...