Ford Transit s převodovkou “F1”

V nabídce Fordu Transit se objevují verze se samočinnou převodovkou Durashift EST!

Vyspělá převodovka Durashift EST dokáže i v samočinném režimu práce zaručit vozu stejnou dynamiku jízdy a hospodárnost, jakou se chlubí vozy s konvenčními manuálními převodovkami, a zároveň umožňuje snadnou manuální volbu rychlostních stupňů pomocí tlačítek na volantu.


Durashift EST technicky vychází z  konvenční pětistupňové manuální převodovky Ford MT 75. V Transitu ovšem marně hledáme spojkový pedál nebo řadicí páku. Řidič totiž může rozhodovat o okamžiku přeřazení na jiný rychlostní stupeň – ať už směrem „nahoru“ nebo „dolů“ – jednoduchým mačkáním tlačítek na volantu. Velmi jednoduchý je také samotný přechod z manuálního do automatického režimu práce. Kromě toho si řidič i v samočinném modu může zvolit ještě jeden ze třech jízdních režimů: „ekonomický“, který preferuje především dosažení co nejnižší spotřeby, „zimní“, minimalizující riziko prokluzu hnacích kol na kluzkém povrchu a „zátěžový“, který najde uplatnění např. při jízdách s plně naloženým vozem nebo v horských oblastech.


Převodovka Durashift EST se dodává na přání zákazníků do vozů Ford Transit s pohonem zadních kol s přeplňovaným vznětovým motorem 2.4 Duratorq DI o výkonu 66 kW (90 k). Dursahift EST je k dispozici pro skříňové verze, podvozek s jednoduchou i prodlouženou kabinou a minibus.


Jednou z mnoha výhod převodovek Durashift EST je výborná hospodárnost za normálních provozních podmínek. Zaručuje hladké řazení jednotlivých „rychlostí“ bez ohledu na zatížení vozu. Vyspělý řídicí systém zaručující v manuálním režimu její práce přeřazení přesně v optimálním okamžiku, má hlavní zásluhu na překvapivé hospodárnosti provozu: Durashift EST dokáže snížit spotřebu paliva v porovnání s konvenční samočinnou převodovkou s hydrodynamickým měničem momentu až o 20 procent. V manuálním režimu práce lze dosáhnout až o pět procent nižší spotřeby v porovnání se srovnatelným modelem Transit s konvenční manuální převodovkou.


Elektronické řízení a ovládání spojky u systému Durashift EST snižuje riziko jejího nadměrného opotřebení z důvodu řidičovy nezkušenosti nebo zažitých zlozvyků, jako je např. zbytečně dlouhé prokluzování spojky. Díky tomu se zvyšuje i proběh kilometrů bez nutnosti vyměňovat spojkové obložení. K dalším výhodám patří její nižší hmotnost, kompaktnější rozměry, nižší cena a jednodušší servis a údržba.


„Řidič ocení snadnější a komfortnější ovládání automobilu, zejména v rozvážkové službě s velmi častými zastávkami pro vykládání a nakládání zboží. V městských aglomeracích musí denně až tisíckrát přeřadit“, říká Paul Morel, ředitel zodpovědný za sektor užitkových vozů.


„Vyspělý systém převodovky Durashift EST zaručuje skutečně jemné řazení rychlostních stupňů a zřetelně lepší zrychlení než u vozu s konvenčním automatem. Možnost kdykoli pouhým stisknutím tlačítka přejít z automatického do manuálního režimu jen korunuje výčet pozitivních vlastností této převodovky, která dokáže zpříjemnit řidičům jejich práci,“ doplňuje Paul Morel.


Zatímco samotné řazení rychlostních stupňů samočinné převodovky Durashift EST v manuálním modu se provádí tlačítky „+“ a „-“ na volantu, vlastní ovládání základních funkcí převodovky se provádí tlačítky umístěnými na horní straně palubní desky v její střední části.


Pro volbu režimu „jízda“ (D), zařazení neutrálu (N) nebo zpětného chodu (R) slouží tři samostatné knoflíky, přičemž každý má vlastní světelnou kontrolku. Pro zařazení zpětného chodu je nutné tlačítko „R“ zmáčknout dvakrát rychle po sobě – tímto způsobem se eliminuje riziko nechtěné volby, která by mohla vést k poškození převodného systému. Tlačítko „D“ je určené také pro přepínání mezi samočinným a manuálním režimem práce převodovky, ačkoli řidič může kdykoli manuálně přeřadit pouhým zmáčknutím některého z tlačítek „+“ nebo „-“ na volantu. Řídicí systém automatizované převodovky Durashift EST je vybavený kontrolním okruhem, který v manuálním modu nedovolí provést přeřazení, pokud otáčky motorů neleží v povoleném rozmezí a hrozilo by např. přetočení motoru.


Displej informuje řidiče, zda převodovka pracuje v samočinném nebo manuálním režimu a jaký rychlostní stupeň je právě zařazený. Druhý displej informuje o zvoleném jízdním režimu v automatickém režimu. Přepínání jízdních režimů se provádí samostatným tlačítkem


Nová převodovka Durashift EST (Electronic Shift Transmission – elektronické řazení rychlostních stupňů) kombinuje automatizované ovládání spojky a technologii řazení rychlostních stupňů „na dálku“ pouze pomocí impulzu vyslaného po elektrickém kabelu. Nedílnou součástí celého systému jsou čidla sledující režim jízdy. Kontrolní a řídicí jednotka převodovky TCU (Transmission Control Unit) rozhoduje o okamžiku přeřazení a dbá na to, aby nedopatřením nemohlo dojít k poškození převodovky.


Zavedení nové automatizované převodovky Durashift EST do vozů Ford Transit ještě více obohatilo tuto modelovou řadu, která se pyšní titulem „Mezinárodní dodávka roku 2001“ (International Van of the Year 2001).

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...