Ford Transit nyní také s pohonem všech kol

Transit 4×4 je ideální pro stavební průmysl, hotely, lyžařská střediska, policejní složky atd.

Novinka se veřejnosti poprvé představí na právě probíhajícím veletrhu užitkových vozidel Commercial Vehicle Show v německém Hannoveru.

Ford Transit nyní také s pohonem všech kol
Ford Transit nyní také s pohonem všech kol

Nabídka modelové řady Transit se rozrůstá o verzi s pohonem všech kol, označenou jako AWD (All Wheel Drive). Mechanický systém automaticky připojí pohon přední nápravy, dojde-li k prokluzu hnaných zadních kol.

Transit AWD bude poháněn moderním turbodieselem Duratorq TDCi 2,4 l o výkonu 103 kW (140 PS) ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou. Pohon všech kol je čistě mechanický a aktivuje se samočinně, takže řidič není ničím rozptylován a může se soustředit jen na řízení. Systém výrazně zlepšuje trakční vlastnosti vozidla a podstatně zvyšuje bezpečnost jízdy.

„Pohon AWD v novém Fordu Transit poskytuje řidiči mnohem větší jistotu při jízdě po kluzkém povrchu“, říká vedoucí programu David Gregory. „Promyšlená konstrukce systému navíc ve srovnání s jinými technologiemi 4×4 snižuje vnitřní tření a mechanické ztráty.“

Ve srovnání se standardním Transitem vzrostla hmotnost jen asi o 50 kilogramů. Ford Transit AWD bude nabízen ve všech obvyklých karosářských variantách včetně M2 Bus, Kombi a Kombi Van. Zákazníci budou moci zvolit provedení s nízkou, střední nebo vysokou střechou a jeden ze tří různých rozvorů. Prodej Transitu AWD se na evropských trzích rozběhne začátkem roku 2007.

Výhody nového Fordu Transit AWD ocení zejména zákazníci, kteří jsou často nuceni provozovat svá vozidla v náročných klimatických podmínkách. Transit AWD má velmi dobré vlastnosti v nezpevněném terénu, nedisponuje však zvýšenou světlostí. Proto je ideální zejména pro přepravu hostů do lyžařských středisek nebo do vysokohorských hotelů – zkrátka do oblastí, v nichž řidiči často čelí sněhu nebo ledovce.

Schopnosti nového Transitu AWD využijí rovněž bezpečnostní složky, lesníci, záchranáři a podobně. Například sanitní vozy Transit s pohonem AWD se rychle dostanou k pacientům i tam, kde by vůz s pohonem jediné nápravy neprojel. „Systém pohonu všech kol nevyžaduje od řidiče žádnou obsluhu a neubírá Transitu na jeho užitkových vlastnostech“, dodává Gregory.

Jak to funguje: inteligentní systém pohonu všech kol

Za normálních podmínek je poháněna pouze zadní náprava Transitu AWD. Pokud však dojde ke snížení adheze vlivem deště, sněžení nebo námrazy, mechanický snímač točivého momentu samočinně aktivuje dvě vícelamelové spojky na přední nápravě, čímž dojde k přenosu hnací síly na obě přední kola. Fyzickým přenosem točivého momentu dopředu zároveň plynule dochází ke změně jízdní charakteristiky od přetáčivé (vlivem protáčejících se zadních kol) k neutrální.

Srdcem systému je hydraulicky ovládaný snímač točivého momentu na přední nápravě. Díky sledování rozdílu v rychlosti otáčení předních a zadních kol může integrované hydraulické čerpadlo v případě nutnosti sepnout vícelamelovou spojku na jednom z předních kol a přenést na něj část hnací síly.

Systém je čistě mechanický a zcela bezúdržbový – během životního cyklu není potřeba nic jiného než pravidelná kontrola hladiny oleje ve spojkových skříních.

Dokud se přední kola odvalují po suchém a pevném povrchu stejnou rychlostí jako poháněná kola zadní, obě olejová čerpadla zůstávají nečinná – v hydraulickém rozvodu není žádný tlak a obě spojky jsou rozepnuté. V případě malého rozdílu v rychlosti otáčení (typicky v zatáčce) se čerpadla začnou zvolna otáčet a ženou do spojek malé množství oleje, které však nestačí k jejich sepnutí. Jakmile dojde k výraznějšímu prokluzu zadních kol, vnitřní a vnější rotor v každé ze spojek se otáčí různou rychlostí a dojde k sepnutí spojky. Když se rychlosti otáčení předních a zadních kol téměř vyrovnají, tlak v hydraulickém systému klesne a dojde k automatické deaktivaci pohonu 4×4. Kvůli značným rozdílům v provozní teplotě oleje (-40°C až 100°C) bylo nutné použít ventil, který kompenzuje změny viskozity hydraulické kapaliny.

„Transit AWD dokazuje připravenost Fordu reagovat na specifické požadavky zákazníků ve vysoce konkurenčním tržním segmentu“, podotýká viceprezident společnosti Ford of Europe Joe Bakaj.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...