Ford Transit Custom s nosností do 1,4 tuny je další krok na cestě k úplné generační obměně užitkových modelů značky Ford

Nový Transit Custom ve verzích Van, Kombi Van i Kombi se začne vyrábět jako v polovině roku 2012 v tureckém Kocaeli; zahájení prodeje je plánováno na druhé pololetí letošního roku.

Ford Transit Custom s nosností do 1,4 tuny je další krok na cestě k úplné generační obměně užitkových modelů značky Ford
Ford Transit Custom s nosností do 1,4 tuny je další krok na cestě k úplné generační obměně užitkových modelů značky Ford

Během roku 2012 odhalí Ford větší verze Transitu s vyšší nosností a také ve variantě s pohonem zadních kol.

Transit Custom představuje novou generaci užitkových vozů; nabízí nevídanou kombinaci stylu, jízdních vlastností a funkční výbavy.

Jakkoli se nový Transit Custom svým pohodlím a jízdním projevem prakticky vyrovná osobním vozům, neztratil nic z vyhlášené robustnosti a užitné hodnoty Transitu. Nabízí tak vysokou přepravní kapacitu a nízké provozní náklady.

Jesus Alonso, ředitel marketingu a prodeje užitkových vozů ve Ford of Europe řek:

Transit Custom je zcela nový druh užitkového Fordu. Jedná se o stylovou a moderní dodávku, na niž budou majitelé hrdí, ale která neztratila nic z pracovitosti, jaká se od Transitu očekává.“

„Uvedení této nové řady znamená začátek dalekosáhlé transformace globálního programu užitkových vozidel Ford. Vzhledem k tomu, že v následujících měsících představíme další nové modely, bude rok 2012 pro naše aktivity v kategorii užitkových automobilů nesmírně zajímavý.“

Odvážný nový vzhled

Zcela nový Transit Custom na sebe okamžitě strhává pozornost výrazným novým exteriérem, který ztělesňuje tytéž principy kinetického designu jako osobní vozy značky Ford.

Paul Campbell, šéfdesignér Ford of Europe vysvětlil:

„Zákazníci chtějí, aby jim jejich automobil přinášel moderní a profesionální image, a nový Transit je rozhodně nezklame. Dali jsme mu stylový, moderní vzhled, jejž uvítají firmy všech velikostí.“

„Pořád je to Transit, takže má úžasně praktický prostor pro náklad, ale sportovnější postoj a výrazně stoupající linie boků udělují Transitu Custom velmi výrazný vzhled.“

Vizuální charakter Transitu Custom dotvářejí typické znaky kinetického designu, jako jsou lichoběžníková maska chladiče, robustní linie pontonu a zvýrazněné lemy blatníků.

Již od začátku nabídne Transit Custom výběr ze dvou délek rozvoru, SWB (celková délka vozu 4,97 m) a LWB (celková délka vozu 5,34 m), aby si každý zákazník mohl vybrat ideální přepravní kapacitu pro své konkrétní potřeby.

Pod svým stylovým exteriérem zůstává nový Transit Custom naprosto věrný tradici Transitu: nabízí nejlepší přepravní vlastnosti ve své třídě spolu s mnoha inovativními řešeními pro snazší manipulaci s nákladem.

Nákladový prostor (6 m3 SAE s nainstalovanou přepážkou) se vyznačuje řadou unikátních vlastností či nápaditých inovací:

  • optimalizovaný design přepážky i nákladového prostoru umožňuje verzi SWB pojmout tři europalety, naložené do výšky nejméně jednoho metru,
  • průvlak v přepážce umožňuje přepravovat uvnitř vozu předměty o délce až tři metry,
  • nejlepší šířka mezi podběhy ve třídě umožňuje přepravu širokých předmětů, jako jsou například standardní stavební desky 2440 mm x 1220 mm,
  • nejširší a nejvyšší boční posuvné dveře ve třídě pro snazší manipulaci s nákladem,
  • integrovaný střešní nosič je zabudovaný přímo do střechy, a pokud není využíván, lze jeho příčníky rychle sklopit, aby nezvyšovaly spotřebu paliva a průjezdní výšku (pod dva metry u všech verzí s výjimkou řady 330),
  • upevňovací body pro zajištění nákladu jsou umístěné na bočnicích, takže podlaha zůstává zcela plochá,
  • zátěžová krytina podlahy je velmi odolná a snadno se čistí.

Transit Custom bude nabízen v několika variantách celkové hmotnosti vozidla, přičemž rozsah užitečného zatížení činí 600 až 1400 kg v závislosti na zvoleném provedení.

„Nový Transit je sice stylovější, ale zároveň také funkčnější,“ řekl Barry Gale, šéfkonstruktér užitkových automobilů z Ford of Europe. „Nové prvky, které jsme zahrnuli do nákladového prostoru, zefektivňují každodenní úkony a tím usnadňují zákazníkům práci.“

Nevídaná kvalita jízdy

Transit Custom přináší do svého segmentu mnohé z toho, co znají majitelé osobních vozů značky Ford, od vyspělých technologií až po vynikající jízdní vlastnosti.

Moderní a na řidiče orientovaný interiér

– s prostorově tvarovanou palubní deskou kombinuje stylový vzhled s mnoha odkládacími prostory pro láhve, telefony nebo dokumenty. Ke komfortu řidiče přispívá o 30 mm větší rozsah podélného seřízení sedadla, možnost výškového seřízení sedadla a také volant seřiditelný v obou osách.

Po nalezení optimální pozice může řidič využívat služeb některé z mnoha vyspělých asistenčních technologií:

  • systém SYNC s hlasovým ovládáním – umožňuje připojit a následně hlasem ovládat přenosná elektronická zařízení jako mobilní telefony nebo hudební přehrávače,
  • nouzová asistence – nová funkce, založená na systému SYNC, poslouží k automatickému kontaktování záchranných složek v případě dopravní nehody,
  • parkovací kamera – integrovaná do vnitřního zpětného zrcátka,
  • upozornění na neúmyslné opuštění pruhu a systém sledování bdělosti řidiče – tato nejmodernější asistenční technologie upozorní řidiče, pokud se nevědomky vychýlí z jízdního pruhu nebo když jeho styl jízdy začne vykazovat známky únavy.

Silnou řidičskou přitažlivost Transitu Custom podtrhují také pečlivě naladěné jízdní vlastnosti. Svým přirozeným chováním na silnici a snadnou ovladatelností tento model připomíná osobní vozy značky Ford, které jsou skvělým jízdním projevem vyhlášené.

Základem je zde nově vyvinutá platforma pro užitkové automobily Ford, jejíž torzní tuhost je o celých 37 procent vyšší. To se blahodárně odráží jak na jízdních vlastnostech, tak na nízké úrovni hluku v kabině.

Pečlivým naladěním zavěšení, odpružení a tlumení i řízení dosáhli technici Fordu lepšího jízdního komfortu a preciznější ovladatelnosti. Podobně jako nový Ford Focus dostal i Transit Custom nejmodernější elektronický stabilizační program (ESP) se systémem stranového přesměrovávání točivého momentu (TVC) pro lepší trakci a stabilitu v zatáčkách.

Tužší konstrukce spolu s cíleným potlačením nežádoucích zvuků a vibrací znamená pro řidiče citelně tišší pracovní prostředí srozumitelnost hovoru v kabině se zlepšila o devět procent.

V zájmu co nejlepší ochrany cestujících má Transit Custom optimalizovanou konstrukci, v níž byla poprvé v historii tohoto modelu použita ocel s příměsí bóru. Karoserie je z více než 40 procent tvořená různými druhy vysokopevnostní oceli.

Další novinkou je zdokonalený zádržný systém.

Vedle čelního airbagu řidiče a spolujezdce a v sedadlech uložených 3D bočních airbagů si zákazníci budou moci zvolit také airbagy stropní. K vyšší bezpečnosti při nehodě přispívá i horizontálně deformovatelný sloupek řízení.

Tradiční nenáročnost a spolehlivost

Stejně jako všechny ostatní užitkové automobily nesoucí název Ford Transit byl i nový Transit Custom vyvíjen s cílem dosáhnout příkladné odolnosti a nízkých provozních nákladů.

Zdokonalený vznětový motor Ford 2.2 Duratorq TDCi

– bude k dispozici ve třech stupních nejvyššího výkonu: 74, 92 a 114 kW. Za přispění systému stop-start, montovaného sériově do všech verzí splňujících Euro V, dosahuje kombinované spotřeby 6,6 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 na úrovni 174 g/km. Oproti současnému Transitu s ekvivalentní motorizací to znamená pokles až o osm procent.

Ke snížení celkových provozních nákladů přispívá

– nejdelší interval údržby v této třídě: dva roky / 50 000 km. Záruka na prorezavění karoserie činí dvanáct let.

Aby dostál vynikající pověsti Transitu jako téměř nezničitelného vozu

– prochází nový Transit Custom extrémně přísným programem dynamických zkoušek. Ještě před zahájením prodeje bude mít na kontě ekvivalent pěti milionů testovacích kilometrů, z toho nejméně 400 000 km v rukou vybraných provozovatelů dosavadního Transitu.

Všechny důležité komponenty a systémy se zkoušejí až na nejzazší mez.

Například dveře absolvují 250 000 cyklů (otevření – zabouchnutí), což je třikrát náročnější než odpovídající zkouška pro osobní modely značky Ford.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...