Koncem minulého roku se rozšířila nabídka Ford Transitů o nový nejmenší model této řady užitkových vozů – Ford Transit 80 S s velmi atraktivní základní cenou ve výši 407 000 Kč bez DPH.
S modely Ford Transit jsem ujel řadu kilometrů a vždy k mé spokojenosti. Přesto jsem rád využil možnosti vyzkoušet si tento nový nejmenší model a tak jsem 6. ledna t.r. přebíral červený Ford Transit VAN 80 S na týden k testování.
Rozměrově se tento nový model jen nepatrně líší od svého většího bratra VAN S 100. Má užitečnou hmotnost 907 kg a objem ložného prostoru 6 m3. Dodáván je s osvědčeným čtyřválcovým motorem 2,5 D s přímým vstřikováním paliva o výkonu 51 kW a jeho točivý moment dosahuje 146 N.m. již při 2 500 otáčkách za minutu.
V kabině jsou dvě samostatná pohodlná sedadla. Všechny přístroje a ovládače jsou vhodně umístěny na elegantní přístrojové desce. Rychloměr může být nahrazen tachografem. Velmi jsem ocenil rozměrná vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná doplněná o další pro sledování chodníku při couvání. Řidič i spolujezdec jistě uvítají odkládací prostory, schránky i držák dokumentů uprostřed na horní ploše přístrojové desky. Nákladový prostor je oddělen pevnou stěnou s okénkem, zadní výklopná stěna je maximálně široká a vysoká pro snadné nakládání rozměrného nákladu. Na pravé straně jsou taktéž rozměrné posuvné dveře, které je možno objednat za příplatek i na levou stranu. Prosklená zadní výklopná stěna je vybavena stěračem a ostřikovačem.
Při prvém startování jsem byl mile překvapen rychlým zhasnutím žhavení, snad se dá mluvit o 1 vteřině a již můžete spustit motor, který chytá okamžitě. Neměl jsem možnost vyzkoušet spouštění při větších mrazech, ale věřím že i při vysokých mrazech se nesetkáte s problémem při startování. Motor, i když má hospodárné přímé vstřikování, je poměrně dobře odhlučněn a přenos vibrací motoru jsem opravdu vůbec nepozoroval. Jistě je to i důsledkem vhodně konstrukčně provedené izolace motoru od skeletu.
Pracoviště řidiče je přijemné a je téměř shodné s pohodlím u osobních vozů. Vůz se dobře vede, k čemuž přispívá jistě i posilovač řízení a volant o větším průměru, který se přijemně drží. Vůz má zadní náhon; při nezatíženém vozu si tuto skutečnost musíme uvědomit a přizpůsobit tomu jízdu. Ventilační a topná soustava je velmi dobře vyřešena.
Spotřebu, kterou jsem docílil, nechci uvádět – byla velmi nízká. Jistě i skutečností, že jsem jezdil bez nákladu. Myslím, že můžeme věřit, že spotřeba bude pod v technických parametrech uváděnou, t.j. pod 7,9 l na 100 km.Užitkové vozy řady Ford Transit jsou určeny pro podnikání, jeví se mi proto velmi vhodné využít leasing u těch leasingových organizací, které nabízejí při základní splátce ve výši 60 % nulový koeficient leasingu.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií