Ford testoval systém automatického brzdění v dopravní špičce francouzské metropole

Monako je vrcholnou událostí kalendáře velkých cen, ale pro běžné řidiče představují největší výzvu ulice Paříže.

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Francouzská metropole

– je nechvalně proslulá tím, že motoristy vystavuje značnému stresu. Provoz je zde hustý, křižovatky nepřehledné a řidiči se snaží využít i ty nejmenší mezery. Právě z těchto důvodů představuje Paříž ideální prostředí pro testování Active City Stop, systému automatického brzdění používaného ve vozech značky Ford. Po vyčerpávajících zkouškách na uzavřených polygonech hledali technici Fordu místo, kde by mohli technologii vyzkoušet v reálném a pokud možno náročném provozu.

Pařížské ulice vyžadují pevné nervy. Několik souběžných pruhů, kde rychle jedoucí auta neustále bojují o místo, a rušné křižovatky dají zabrat i zkušeným řidičům. Tamní ulice umožní testování systému Active City Stop v podmínkách, jež na zkušební dráze jednoduše nelze napodobit.“

V novém Fordu Focus

– který se začne v Evropě prodávat ještě během letošního roku, uvede Ford zdokonalenou verzi systému Active City Stop fungující v rychlostech až do 50 km/h. Podstatou Active City Stop je vyspělý sensor LiDAR (Light Detecting and Ranging Sensor), který snímá prostor před vozem padesátkrát za sekundu. Systém zmenšuje následky nehod nebo jim zcela předchází. Nereaguje-li řidič včas na zpomalení nebo zastavení vpředu jedoucích vozidel, začne systém automaticky brzdit, sníží točivý moment motoru a zapne výstražné osvětlení vozu.

Testování v Paříži se zúčastnili profesionální řidiči znalí místních poměrů. Paříž se řadí mezi 10 evropských měst s nejhustším provozem a má řadu problematických míst jako například Place de l’Etoile u Arc de Triomphe, kde se sbíhá dvanáct důležitých dopravních tepen. Řidiči se občas chovají velmi nepředvídatelně, bez varování přejíždějí z pruhu do pruhu a věčně spěchají. Z bezpečnostních důvodů byla funkce samočinného brzdění během testování deaktivovaná, technici však monitorovali reakce systému a mohli přesně sledovat, kdy by za normálních okolností zasáhl. Vybrané situace následně podrobili dodatečné analýze s využitím videozáznamu. Při posledním pařížském testu najezdily prototypy modelů Mondeo a Tourneo Connect více než 4 000 kilometrů během dopravních špiček. Zkoušky pomohly dovést systém do stadia připravenosti k nasazení do sériově vyráběných modelů.

Po uvedení na trh v modelu Ford Focus v roce 2011 si systém Active City Stop rychle získal přízeň zákazníků. Dnes po evropských silnicích jezdí více než 170 000 vozů Ford vybavených touto technologií. Vedle Focusu se jedná o modely Fiesta, B-MAX, C-MAX, Grand C-MAX, Kuga, Transit Connect a Tourneo Connect.

Nový Focus přinese rovněž pokročilou technologii samočinného parkování

– jež zvládne podélné i kolmé stání, systém samočinného vyjetí z podélného parkovacího místa a také systém upozornění na vozidla přijíždějící ze strany, který se uplatní při couvání z nepřehledných parkovacích míst – například mezi dvěma automobily.

Odborníci Fordu již pracují na systémech pro vzdálenější budoucnost.

Technologie plně automatizovaného parkování jednou umožní řidičům zaparkovat automobil pouhým stiskem tlačítka, aniž by při tom museli sedět uvnitř. Ford dále vyvíjí vyspělé komunikační systémy jako například „elektronické brzdové světlo“, které upozorní na překážky schované za zatáčkou nebo za jinými auty.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla rychlost, průběžně je šestý

Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla...

Do druhé etapy 44. ročníku Dakarské rally vstupovali Martin Prokop s Viktorem Chytkou z Benzina Orlen Teamu po excelentním vstupu do soutěže jako třetí nejlepší posádka celkové klasifikace...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop po prologu Dakaru 2022 šestnáctý

Martin Prokop po prologu Dakaru 2022...

44. ročník Dakaru na Nový rok 2022 odstartoval již ve své třetí saudsko-arabské edici. Posedmé figuruje mezi piloty automobilů i Martin Prokop, který s navigátorem Viktorem Chytkou tvoří...