Počítačový systém pomáhá inženýrům, které pečují o bezpečnost Fordu Focus, porozumět silám, jež působí při srážce automobilu. Když inženýři tento vůz vyvíjeli, vytvořili více než stovku komplexních a velmi realistických simulací nehod. Tvůrci nového automobilu tak mohli modelovat, předělávat, vylepšovat a znovu testovat strukturu jeho „těla“ i bezpečnostních systémů dokonce ještě předtím, než byl zkompletován první prototyp.
Následovalo více než sto různých reálných nárazových testů, kterými Focus prošel. Splnil všechny předepsané evropské a americké normy. Automobil však čekalo také plnění předpisů Fordu, které jsou ještě přísnější než povinná mezinárodní kritéria.
Helmut Pohler, šéf týmu bezpečnosti Fordu Focus, říká: „Focus poskytuje cestujícím při nárazu pevný prostor na přežití v kombinaci s deformačními zónami, které pohlcují energii. Díky počítačovým simulacím se práce na vývoji optimálního designu výrazně zrychlila. Stále však dodržujeme i tradiční reálné testy, které potvrzují výsledky z obrazovky v praxi.“
„Drobnosti“ zachraňující život
Ford se věnuje i malým detailům, které mohou zachránit život. Svět Fordu vybral některé z nich.
Protiponořovací tvar sedaček – pomáhá chránit pánev cestujícího a zároveň ho dokáže udržet v optimální pozici vůči předním airbagům. Zabraňuje tomu, aby pasažér vyklouzl z bezpečnostního pásu.
Předpínače pásů – dokážou eliminovat negativní tlumící efekt silné vrstvy oděvů, které mají na sobě připoutaní pasažéři. Předpínače pás při nárazu mírně přitáhnou k tělu. Chrání především horní část těla.
Pěna pohlcující energii – používá se k opěrkám hlavy, rozkládá při nárazu abnormální přetížení na větší část hlavy a snižuje tak nebezpečí poranění mozku.
Bezpečnostní systém zavírání oken – zabraňují například přiskřípnutí dětských prstů. Systém se využívá u elektricky stahovatelných oken, která lze dovřít jedním stisknutím ovladače. Pokud se oknu při automatické cestě vzhůru připlete do cesty překážka, motorek okamžitě přejde na zpětný chod.
Boční výztuhy – jsou ukryty uvnitř dveří a podél boku automobilu. Jsou vyrobeny z ocelových slitin a zmenšují následky nebezpečných bočních nárazů.
Omezovače tlaku bezpečnostních pásů – přitahují při nárazu pásy postupně tak, aby se nezařízly silně do těla, a zabraňují hlavně zranění hrudníku.
Tvarované výplně – jsou umístěny mezi vnějším čalouněním a vnitřní stranou dveří, pomáhají rozprostřít nárazovou energii na větší plochu těla cestujících (pánev a stehna), čímž se snižuje riziko vážnějších úrazů.
Velmi robustní příčník – umístěny za přední maskou vozu, rozkládá sílu nárazu na větší plochu.
Ochranné výplně na přepážce pod pedály – snižují riziko zranění chodidel a dolní části nohou při čelním nárazu.
Vysoko umístěná zadní světla – jsou jasně viditelná a ostatní řidiči je snáze registrují, takže se snižuje riziko nehod.
Svět Fordu – podzim 1999
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.