Ford snížil spotřebu paliva a emisí CO2 u mnoha svých klíčových modelů

Nižší celkové provozní náklady jako důsledek hospodárnějších motorů s nižší spotřebou a s menšími emisemi CO2

Ford snížil spotřebu paliva a emisí CO2 u mnoha svých klíčových modelů

Od prosince 2008 zařadí Ford do nabídky modifikované modely Ford C-MAX 1,6 l TDCi a Ford Kuga 2,0 l TDCi FWD, jejichž emise skleníkových plynů spadají v řadě evropských zemí do příznivějších daňových sazeb. Vylepšené vozy S-MAX a Galaxy sjíždějí z výrobních linek již od září.

Ford C-MAX 1,6 l Duratorq TDCi ve verzích (s výkonem 66 a 80 kW) nyní produkuje pouze 119 gramů CO2 na jeden kilometr jízdy, což je nejnižší hodnota v dané kategorii. C-MAX tak spadá – jako vůbec jediný model ve svém segmentu – do nejnižší daňové sazby pro vozy s emisemi CO2 do 120 g/km. Odpovídající měrou poklesla rovněž spotřeba paliva, která nyní v kombinovaném cyklu činí pouhých 4,5 l/100 km. V mimoměstském cyklu si pak C-MAX vystačí jen s 3,7 l/100 km!

Také crossover Ford Kuga 2.0 TDCi s pohonem předních kol je nyní hospodárnější a ekologicky šetrnější. Při emisích 159 g/km a kombinované spotřebě 6,1 l/100 km se Kuga v mnoha evropských zemích „vejde“ do atraktivnějších daňových sazeb.

Příkladnou hospodárností nicméně vyniká také Kuga s pohonem všech kol, která na stokilometrové vzdálenosti spotřebuje 6,4 l paliva a za každý ujetý kilometr uvolní do atmosféry pouze 169 gramů CO2. V obou případech je Kuga poháněna vznětovým agregátem Ford 2,0 l Duratorq TDCi o výkonu 100 kW a nejvyšším točivém momentu 320 Nm. Motor je standardně osazen filtrem pevných částic (DPF).

Za pozoruhodně nízké hodnoty spotřeby paliva a emisí skleníkových plynů vděčí C-MAX 1.6 TDCi a Kuga FWD řadě technických inovací, jako je například „režim spánku“ pro elektrohydraulický posilovač řízení (EHPAS).

Gunnar Herrmann, vedoucí vývoje kompaktních vozů Ford of Europe, vysvětluje: „Na první pohled se jedná o malé změny, avšak dopad na životní prostředí i peněženky našich zákazníků mají velké. Vzhledem k tomu, že C-MAX 1.6 TDCi a Kuga s pohonem předních kol nyní spadají do výhodnějších daňových pásem, uplatňovaných v mnoha zemích Evropy, mohou jejich provozovatelé ušetřit nemalé finanční prostředky.

“Mimořádně působivých výsledků jsme dosáhli zejména v případě modelu C-MAX 1,6 l TDCi,“ pokračuje Herrmann. „Nejen, že jako jediný ve své kategorii spadá do sazby pro vozidla s emisemi CO2 do 120 g/km, ale konkurenční modely na evropském trhu překonává v tomto důležitém kritériu rozdílem třídy,“ uzavírá.

S-MAX a Galaxy s nižšími emisemi CO2

Velké modely Fordu sjíždí v hospodárnějším a šetrnějším provedení z montážních linek již od září 2008. Motorizace 2,0 l Duratorq TDCi (o výkonu 85 a 103 kW) se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou má nyní emise CO2 na úrovni 159 g/km (dříve 164 g/km u modelu S-MAX a 165 g/km u Galaxy), což odpovídá kombinované spotřebě 6,1 l/100 km.*

Řada Ford ECOnetic se neustále rozrůstá

Dalším důkazem toho, že automobilka Ford myslí své závazky v oblastech udržitelného rozvoje naprosto vážně, je řada modelů ECOnetic s mimořádně nízkými provozními náklady i emisemi skleníkových plynů.

Nejnovější přírůstek v této „rodině“, Fiesta ECOnetic, je poháněn vznětovým agregátem 1,6 l Duratorq TDCi o výkonu 66 kW. Díky speciální kalibraci spotřebuje motor v kombinovaném cyklu jen 3,7 l/100 km*. Emise CO2 činí 98 g/km, což je nejméně v daném tržním segmentu i v celém produktovém portfoliu evropského Fordu.

Na většině evropských trhů se nová Fiesta ECOnetic začne prodávat ještě před koncem letošního roku. V nabídce Fordu se zařadí po bok modelů Ford Mondeo ECOnetic (139 g/km) a Ford Focus ECOnetic (115 g/km). V blízké budoucnosti se varianty ECOnetic dočká také nový Ford Ka.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...