Ford si připsal vítězství ve čtvrtém ročníku v Rallye Monte Carlo pro vozidla s alternativním pohonem

Trojnásobné vítězství Fordu zajistily týmu Ecurie Ford France hospodárné nízkoemisní modely Focus a Fiesta ECOnetic.

Uvedená soutěž se jezdí na stejných silnicích jako stejnojmenný sportovní podnik světového věhlasu.

Ford si připsal vítězství ve čtvrtém ročníku v Rallye Monte Carlo pro vozidla s alternativním pohonem

Stejně jako v loňském ročníku, i letos získal tým Ecurie Ford France první místo v přísně sledované klasifikaci pravidelnosti, kde zabodovali Pascal a Stéphanie Aimé s vozem Ford Fiesta ECOnetic.

Ford si připsal vítězství ve čtvrtém ročníku v Rallye Monte Carlo pro vozidla s alternativním pohonem
Ford si připsal vítězství ve čtvrtém ročníku v Rallye Monte Carlo pro vozidla s alternativním pohonem

Nejnovější model Focus ECOnetic pak vyhrál kategorii vozů na fosilní paliva. Jeho posádku tvořili Alain „Bilou“ Jongerlynck a Greg Jongerlynck.

Tyto úspěchy v jednotlivých kategoriích pomohly týmu Ecurie Ford France získat zároveň cenu pro celkově nejlepší tým v soutěži, což jasně demonstruje pozoruhodnou hospodárnost technologie Ford ECOnetic.

„Naši jezdci odvedli vynikající práci tváří v tvář tvrdé konkurenci, v jejíchž řadách nechyběly úsporné vozy poslední generace. O to větší radost máme ze svého vítězství,“ podotkl výkonný ředitel Ford France Jean-Luc Gérard. „Vzhledem k náročnosti trasy a vyžadované průměrné rychlosti byla spotřeba paliva, které tým dosáhl, znamenitá.“

Rallye Monte Carlo je zahajovací podnik Mezinárodního poháru FIA pro nejvíce inovativní a nejúspornější automobily na současném trhu. Tým Ecurie Ford France nasadil jeden vůz Fiesta ECOnetic a dva vozy Focus ECOnetic v kategorii vozidel na fosilní paliva a vybojoval pro sebe celkové vítězství, sedmé a deváté místo v celkové klasifikaci pravidelnosti i první místo v kategorii fosilních paliv. Fiesta i Focus se ukázaly jako ztělesnění hospodárnosti, když dosáhly průměrné spotřeby velmi blízké hodnotě 3,9 l/100 km, kterou stanovila vítězná Fiesta v loňském ročníku.

Focus EConetic spotřeboval na trase dlouhé 508 km přesně 20,23 l motorové nafty, což odpovídá průměrné spotřebě pouze 3,98 l/100 km.

Stejně jako v případě své slavné jmenovkyně startovala soutěž na třech místech současně – v obcích Lugano, Annecy-le Vieux a Clermont-Ferrand. Skládala se ze tří etap a pěti testů pravidelnosti, kde bylo cílem dosáhnout předem stanovené průměrné rychlosti a současně udržet spotřebu na minimu.

Celkový vítěz a dřívější účastník evropského mistrovství automobilových soutěží Pascal Aimé řekl: „I v letošním roce jsem si užil spoustu zábavy při snaze nalézt nejlepší možný kompromis mezi výkonem a spotřebou. K mému výsledku přispěl i podvozek a mimořádné jízdní vlastnosti Fiesty, kterou byla radost řídit. V zájmu šetření palivem jsme se museli opravdu snažit v zatáčkách, abychom neztráceli rychlost, což byla skvělá zábava.“

Focus ECOnetic (80 kW) 

– se systémem Ford Auto-Start-Stop má udávanou kombinovanou spotřebu paliva jen 3,8 l/100 km a průměrné emise CO2 pouze 99 g/km, přitom však dokáže vyvinout nejvyšší rychlost 191 km/h.

Fiesta ECOnetic (60 kW)

– se pyšní nejnižšími hodnotami spotřeby paliva a emisí CO2 ve své kategorii. Akceleraci 0-100 km/h zvládne za 12,3 s, vyvine rychlost až 178 km/h a její kombinovaná spotřeba činí pouze 3,7 l/100 km.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...