I když se Scorpiony s různými motory jsem měl příležitost se v průběhu uběhlých třinácti let seznámit, se zvědavostí jsem usedal poprvé do Scorpia s novým motorem 2,3. Moje zvědavost byla umocněna i tím, že tento vůz doznal i úpravy podvozku a ještě byl s nejvyšší výbavou Ghia.
Nový čtyřválcový motor 2,3 se 16 ventily s rozvodem 2 x OHC s výkonem 108 kW, na jehož vývoji spolupracovala světoznámá britská firma Cosworth, předčil mé očekávání. Proč? Od 2000 do 5500 otáček za minutu dosahuje tento motor neuvěřitelných 92 % maximálního točivého momentu, což zvyšuje zrychlení a výrazně snižuje četnost řazení, dovoluje bezpečnější a snadnější předjíždění i na pátou rychlost. Nové konstrukční řešení tohoto motoru a jeho spojení s převodovkou přispělo ke znatelnému snížení hluku a vibrací. Tichý hluboký souvislý chod motoru byl pro mě velmi přijemný. Zrychlení z 0 do 100 km za 9,8 vteřin spolu s docílenou neuvěřitelně nízkou průměrnou spotřebou 9,4 l na 100 km řadí tento motor důstojně vedle ve Scorpiu také používanému šestiválci 2,9.
I konstrukční úpravy podvozku včetně variabilní charakteristiky tlumičů s automatickým nastavováním přispěly k lepším jízdním vlastnostem Scorpia a tím i k bezpečnější jízdě.
Základní verse vybavení Ghia je vybavena palivovým počitačem, dvojitým bezpečnostním zamykáním s dálkovým ovládáním a alarmem, dále elektricky ovládanými předními okny, elektricky ovládanými a vyhřívanými zpětnými zrcátky a elektricky v 6ti směrech nastavitelným sedadlem řidiče s pamětí pro 3 řidiče.
Mnou testované auto bylo navíc vybaveno druhým airbagem, protiprokluzovým systémem TCS, automatickou klimatizací oddělenou pro řidiče a spolujezdce, automaticky ovládaným vnitřním zpětným zrcátkem proti oslnění a při zařazení zpátečky automatickým sklopením zrcátka na straně spolujezdce. Střešní okno bylo automaticky ovládané. Audiosouprava Ford 5000 RDS byla doplněna dálkovým ovládáním na sloupku řízení. Toto vybavení nesporně výrazně přispělo k mému přijemnému zážitku z řízení tohoto auta a jistě i bezpečnější jízdě.
Vnitřní prostor je úměrný velkému automobilu včetně velkému objemu (O,465 m3) zavazadlového prostoru s nízkým prahem pro nakládání. Taktéž vnější originální design je líbivý a od roku 1995 podle něj již zdaleka poznáváme Scorpia.
Cena je ovlivněna výbavou a přirozeně i kursem DM. V době testování se Ford 2,3 Ghia v základní výbavě prodával něco více než 800 tisíc Kč, námi testovaná verse měla doplňkovou výbavou nepatrně přesahující 300 tisíc Kč.
Co říci závěrem? Ford Scorpio 2,3 Ghia je konstrukčně velmi dobře propracovaný automobil, s vysokou mírou bezpečnosti, pohodlný a dobře vybavený. Je vhodný na dálkové jízdy a na svou velikost a jízdní vlastnosti má neuvěřitelně nízkou provozní spotřebu benzinu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.