Ford Scorpio s novým motorem 2,3

Téměř třináct let uplynulo od uvedení automobilů Ford se jménem Scorpio. Přestože jsou to vozy velké s odpovídající výbavou a tomu též zákonitě výšší cenou, je poměrně často vidíme na našich silnicích. Samozřejmě tyto vozy prošly řadou změn a to nejen v oblasti podvozku, motorů, vybavení ale i v úpravách karoserie.

I když se Scorpiony s různými motory jsem měl příležitost se v průběhu uběhlých třinácti let seznámit, se zvědavostí jsem usedal poprvé do Scorpia s novým motorem 2,3. Moje zvědavost byla umocněna i tím, že tento vůz doznal i úpravy podvozku a ještě byl s nejvyšší výbavou Ghia.


Nový čtyřválcový motor 2,3 se 16 ventily s rozvodem 2 x OHC s výkonem 108 kW, na jehož vývoji spolupracovala světoznámá britská firma Cosworth, předčil mé očekávání. Proč? Od 2000 do 5500 otáček za minutu dosahuje tento motor neuvěřitelných 92 % maximálního točivého momentu, což zvyšuje zrychlení a výrazně snižuje četnost řazení, dovoluje bezpečnější a snadnější předjíždění i na pátou rychlost. Nové konstrukční řešení tohoto motoru a jeho spojení s převodovkou přispělo ke znatelnému snížení hluku a vibrací. Tichý hluboký souvislý chod motoru byl pro mě velmi přijemný. Zrychlení z 0 do 100 km za 9,8 vteřin spolu s docílenou neuvěřitelně nízkou průměrnou spotřebou 9,4 l na 100 km řadí tento motor důstojně vedle ve Scorpiu také používanému šestiválci 2,9.


I konstrukční úpravy podvozku včetně variabilní charakteristiky tlumičů s automatickým nastavováním přispěly k lepším jízdním vlastnostem Scorpia a tím i k bezpečnější jízdě.


Základní verse vybavení Ghia je vybavena palivovým počitačem, dvojitým bezpečnostním zamykáním s dálkovým ovládáním a alarmem, dále elektricky ovládanými předními okny, elektricky ovládanými a vyhřívanými zpětnými zrcátky a elektricky v 6ti směrech nastavitelným sedadlem řidiče s pamětí pro 3 řidiče.


Mnou testované auto bylo navíc vybaveno druhým airbagem, protiprokluzovým systémem TCS, automatickou klimatizací oddělenou pro řidiče a spolujezdce, automaticky ovládaným vnitřním zpětným zrcátkem proti oslnění a při zařazení zpátečky automatickým sklopením zrcátka na straně spolujezdce. Střešní okno bylo automaticky ovládané. Audiosouprava Ford 5000 RDS byla doplněna dálkovým ovládáním na sloupku řízení. Toto vybavení nesporně výrazně přispělo k mému přijemnému zážitku z řízení tohoto auta a jistě i bezpečnější jízdě.


Vnitřní prostor je úměrný velkému automobilu včetně velkému objemu (O,465 m3) zavazadlového prostoru s nízkým prahem pro nakládání. Taktéž vnější originální design je líbivý a od roku 1995 podle něj již zdaleka poznáváme Scorpia.


Cena je ovlivněna výbavou a přirozeně i kursem DM. V době testování se Ford 2,3 Ghia v základní výbavě prodával něco více než 800 tisíc Kč, námi testovaná verse měla doplňkovou výbavou nepatrně přesahující 300 tisíc Kč.


Co říci závěrem? Ford Scorpio 2,3 Ghia je konstrukčně velmi dobře propracovaný automobil, s vysokou mírou bezpečnosti, pohodlný a dobře vybavený. Je vhodný na dálkové jízdy a na svou velikost a jízdní vlastnosti má neuvěřitelně nízkou provozní spotřebu benzinu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...