Ford s přiléhavým názvem Puma v redakčním testu

Při uvedení originálního sportovního kupé Ford Pumy na náš trh v roce 1998 nám umožnil dovozce testovací jízdy na Masarykově okruhu v Brně. Snad právě proto jsem se ještě více těšil na celý týden s tímto vozem, když jsem jej letos v červnu přebíral k redakčnímu testu.

Ford s přiléhavým názvem Puma v redakčním testu

Kdykoliv jsem na silnici potkal třídveřové kupé Ford Puma, vždy znovu jsem obdivoval jeho celkový design. Přední rozměrné světlomety pod kapkovitými skly spolu s rozměrným předním nárazníkem a integrovaným spodním spoilerem na mě působí jako oči šelmy, která je připravena vyrazit na svou kořist. Dynamiku Pumy zdůrazňuje její klínovitý profil a elegantní zadní spoiler, který je integrovaný do zadních třetích vysoko se vyklápějících dveří, které mají velké oblé sklo. Zadní mohutný nárazník, chromovaná koncovka výfuku a pětipaprskovitá kola potvrzují, že se jedná o plnokrevný sportovní vůz.  

Do Pumy se mi pohodlně nastupovalo. Rozměrná přední anatomická sedadla jsou pohodlná s vhodně tužším čalouněním – řidičovo sedadlo je výškově nastavitelné. Přední sedadla jsou vybavena pamětí a tak se vracejí po nastoupení cestujících dozadu do původního nastavení. Cestující na zadních sedadlech jsou omezeny jak prostorem tak svažující se střechou – na delší cesty asi nebude využívána Puma pro čtyři dospělé cestující. Objem zavazadlového prostoru je 240 litrů, po sklopení zadních sedadel se zvýší na 750 litrů, to je více jak třikrát.


Palubní deska, před spolujezdcem poměrně s velkým vybráním pro jeho pohodlné cestování, je elegantní a funkční. Sdělovače, které mají bílý podklad, se mi velmi dobře při jízdě i v noci sledovaly a ani ovládače, umístěny v mém dosahu, neodváděly mou pozornost od provozní situace. Tříramenný volant potažený perforovanou kůží má menší průměr a spolu s hliníkovou hlavou řadící páky a i ostatními prvky z hliníku připomínají, že sedíte ve sportovním kupé.


Ford s přiléhavým názvem Puma v redakčním testu

Hluboký souvislý sytý zvuk čtyřválcového benzinového motoru 1,7 Zetec-SE VCT mě ihned po jeho nastartování připomenul, že sedím ve sportovním vozu. Jízda s uvedeným motorem o maximálním výkonu 125 k (92 kW) dosahovaným při 6 300 ot/min. byla pro mě skutečně příjemným zážitkem. Šestnáctiventilový motor s variabilním časováním ventilů s elektronickým vícebodovým vstřikováním paliva na přidání plynu prudce zrychluje již od nižších otáček díky příznivému průběhu točivého momentu, jehož vrchol je 157 N.m. již při 4 500 ot/min. Na druhý rychlostní stupeň jsem lehce při využití maximálních otáček motoru dosáhl rychlost 100 km/h. a na trojku 130 km/h. Na německé dálnici na čtyřku 170 km/h. a na pětku přes 200 km/h. Zejména jsem ocenil výbornou akceleraci vozu, který nevyžaduje při předjíždění podřazování na nižší rychlost: na pětku ochotně zrychluje již od 2 200 ot/min., tedy od rychlosti cca 85 km/h. Převodovka má krátce odstupňované jednotlivé rychlosti. Účinné brzdy s ABS s elektronickým rozdělováním brzdícího tlaku (EBD) a kontrolou prokluzu kol (TCS) reagují bez prodlevy, ani po častém a prudkém brždění neztrácí na účinnosti. To vše spolu s konstrukčně dobře propracovaným podvozkem mě umožnilo projíždění testovacího okruhu s mnoha prudkými zatáčkami vyšší rychlostí s pocitem jistoty a bezpečí. K tomu nesporně přispělo mírně tužší řízení, které umožňuje řidiči přímý kontakt s vozovkou a samozřejmě tvrdší pérování vozu, které sportovním vozů patří. V zatáčkách se Puma minimálně naklání a drží přesně stopu.

Průměrnou kombinovanou spotřebu, kterou jsem s Pumou dosáhl, je vzhledem k výkonnosti vozu, nízká: 7,5 l/100 km při zhruba třetinového podílu jízdy na dálnici, ve městě a na ostatních silnicích. Přitom musím zdůraznit, že jsem sice jezdil pouze s obsazením dvou míst, ale plně jsem využíval sportovní charakter tohoto vozu.


Standardní výbava Ford Pumy je bohatá: od airbagu řidiče, výškově nastavitelného sedadla řidiče, posilovače řízení, brzd s ABS s EBD a TCS až po elektricky ovládaná přední okna, imobilizér, alarm a dálkově ovládané dvojité centrální zamykání a rádio typu Ford 5000 se čtyřmi reproduktory. Základní cena s uvedenou bohatou standardní výbavou je 647 200 Kč. S výbavou na přání pak cena stoupne o 9 800 Kč za airbag spolujezdce, o 21 700 Kč za klimatizaci, o 9 000 Kč za metalický lak a o 15 900 Kč za rádio typu Ford 6000 s přehrávačem CD. S uvedenou maximální výbavou tedy cena dosahuje 703 600 Kč.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...