Ford reorganizuje své evropské provozy

Představitelé vedení společnosti Ford Motor Company oznámili, že v rámci své globální strategie na zvýšení efektivity výroby hodlají soustředit výrobu motorů do tří klíčových výrobních provozů v Evropě: Fordovy továrny v německém Kolíně nad Rýnem, v Bridgend ve Velké Británii a ve španělské Valencii.

Ford se rozhodl plně využít kapacitu svých moderních evropských výrobních závodů. Výsledkem bude nejen zvýšení efektivity a rychlejší návratnost investic, ale i nižší cena pro zákazníka a přirozeně i vyšší zisk pro akcionáře.


V Kolíně nad Rýnem se tak bude vyrábět Fordův čtyřlitrový agregát V6 SOHC, který pohání nejprodávanější terénní vůz na světě – Ford Explorer. Ford předpokládá, že v roce 1999 opustí továrnu rekordní množství těchto motorů – více než 500.000. Celkově se společnost zavázala investovat do výroby v Kolíně 400 milionů USD.


Továrna v Bridgend v jižním Walesu se stane jediným evropským výrobcem známého Fordova čtyřválce Zetec-SE. Výroba těchto motorů, která v současné době probíhá zároveň ve španělské Valencii, by měla dosáhnout počtu 700.000 kusů ročně. To si vyžádá dodatečné investice ve výši 30 milionů USD, které navážou na 350 milionů investovaných v minulých třech letech. Navíc v Bridgend se budou dále vyrábět motory V8 pro vozy Jaguar.


Továrna ve španělské Valencii byla vybrána jako výhradní evropský výrobce Fordových čtyřválcových motorů nové generace. Ford hodlá do přeměny existujícího výrobního zařízení investovat řádově čtvrt miliardy dolarů, což mu umožní zahájit výrobu zcela nového motoru. Vývoj motoru probíhá ve spolupráci se společností Mazda. Motor, který bude představovat špičku ve své třídě, bude využitelný v několika modelových řadách a zároveň bude s rezervou splňovat nejpřísnější požadavky na ochranu životního prostředí. Továrna ve Valencii bude mít kapacitu 700.000 kusů za rok (v současnosti vyrobí ročně 290.000 motorů Zetec-SE).


Výše uvedené rozhodnutí Fordu uzavírá veškeré spekulace o tom, které továrny si Ford zvolí pro výrobu nových motorů. Pro všechny tři vybrané závody to bude znamenat velmi pozitivní rozvoj. Soustředění výroby motorů do tří továren umožní snižování fixních nákladů souvisejících s výrobou motorů, což přispěje ke zvýšení celkové konkurenceschopnosti Fordu – a Ford navíc bude moci svým zákazníkům nabízet stále kvalitnější produkty. Žádná z výše uvedených změn však nebude mít za následek jakékoliv snižování počtu zaměstnanců ve zmíněných závodech.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla rychlost, průběžně je šestý

Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla...

Do druhé etapy 44. ročníku Dakarské rally vstupovali Martin Prokop s Viktorem Chytkou z Benzina Orlen Teamu po excelentním vstupu do soutěže jako třetí nejlepší posádka celkové klasifikace...