Na parkovišti okruhu nás přivítalo v zákrytu seřazených téměř dvacet vozů FORD PUMA v různých barvách. Na první pohled mě zaujal design nízké karoserie tohoto třídveřového kupé. Nízká maska chladiče, přední mohutný nárazník v barvě vozu, rozměrná skla světlometů, nápadně široký rozchod kol a širší pneumatiky plně potvrzují sportovní charakter tohoto vozu. Boční pohled i pohled zezadu tento dojem ještě umocňuje: mírně skloněné přední sklo, stoupající spodní linie bočních oken, prudce se vzadu svažující střecha a nezvykle vysoký zadní nárazník v barvě vozu.
Při usednutí za volant mě uvítalo nízko umístěné sportovní anatomické sklopné výškově nastavitelné sedadlo s pamětí, tříramenný kožený volant s tlustým věncem s nastavitelným sloupkem řízení a dobře čitelné kontrolní přístroje s bílým podkladem stupnic. Je přirozené, že zadní sedadla u vozu tohoto charakteru poskytují místo spíše pro děti. Naproti tomu objem zavazadlového prostoru je poměrně velký – 240 l.
Po nastartování a přidání plynu mně motor potvrdil, že jde o sportovní auto se zvukem lahodícím mému motoristickému uchu i srdci. Několik okruhů, které jsem projel na Masarykově okruhu, mně plně potvrdilo dobrou akceleraci, velmi dobré sezení vozu na silnici v zatáčkách i brzdění a pocit bezpečné jízdy. K dobrému pocitu při řízení jistě přispěla i vhodně odstupňovaná pětirychlostní převodovka s krátkými dráhami řazení a již ve standartním vybavení PUMY elektronicky řízeným protiblokovacím brzdovým systémem ABS spolu se systémem protiprokluzovým (tak zvaným TCS).
Nový pro PUMU vyvinutý čtyřválcový šestnáctiventilový motor Zetec o objemu 1,7 l s výkonem 92 kW má systém variabilního časování sacích ventilů, který je řízen elektronickou řídící jednotkou motoru. Motor se vyznačuje plochou křivkou točivého momentu, již od 1 500 otáčkách za minutu disponuje 85 % své maximální hodnoty.
To spolu s pokovením vnitřního povrchu válců i pístů, které výrazně snižuje tření, příspívá nejen k zvýšení životnosti motoru, ale umožňuje i ostřejší sportovní jízdu bez výrazného zvýšení spotřeby benzinu (podle údajů výrobce 7,4 l na 100 km).
Vysokým požadavkům na bezpečnost PUMA plně vyhověla při všech náročných destrukčních zkouškách jak při čelním, zadním i bočním nárazu, tak i při převrácení. Už za základní cenu ve výši 556 063 Kč nabízí FORD PUMA nadstandardní výbavu: mimo v článku uváděné vybavení i airbag řidiče, imobilizér, kola z lehkých slitin, elektricky ovládaná přední okna a centrální zamykání. V pravidelných měsíčních přehledech o prodeji vozů FORD vás budeme informovat o prodeji i tohoto nového sportovního modelu FORD PUMA na našem trhu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.