Ford představil nový vývojový model Ford Focus se vznětovým motorem
Motor tohoto vývojového modelu plní mimořádně přísné emisní limity tzv. kalifornské normy ULEV II (Ultra Low Emission Vehicle), které vstoupí v platnost až v roce 2007.
Oddělené nádrže vývojového modelu se zároveň plní naftou a syntetickou močovinou, což je sloučenina na bázi čpavku. Využití močoviny, resp. čpavku zaručuje snížení oxidů dusíku NOx ve výfukových plynech vznětového motoru na tak nízkou úroveň, jaké až dosud u konvenčních vznětových motorů nebylo možné dosáhnout. Ford Focus dokáže vyhovět přísným limitům normy ULEV II především díky velmi efektivní redukci částic NOx v katalyzátorech a účinným efektivním mechanickým filtrům vyvinutých Fordem zachycujícím pevné částice, zejména saze.
Pro pravidelné doplňování močoviny pro ekologický Ford Focus slouží speciální zdvojené pistole u čerpacích stojanů nafty, kterými se zároveň plní samostatné nádrže obou kapalin: nafty i močoviny.
Vývojový Ford Focus vychází z běžného modelu poháněného moderním vznětovým motorem s přímým vstřikováním paliva systému „common-rail“ druhé generace. Jde o čtyřválcový agregát TDCi řady Ford Duratorq o objemu 1,8 l.
Technologie „common-rail“ je – jak známo – postavena na využití společného vysokotlakého zásobníku, odkud se palivo pod tlakem rozvádí k jednotlivým solenoidem řízeným vstřikovačům, jež zaručují extrémně přesné časování okamžiku vstřiku i množství vstřikovaného paliva. O udržování potřebného tlaku v zásobníku paliva se stará výkonné rotační čerpadlo. Díky této koncepci je možné v kterémkoli okamžiku dodat ke vstřikovačům a odtud do spalovacích prostorů dostatečné množství paliva pod optimálním tlakem. K výhodám této koncepce patří i mimořádně klidný, vyvážený a relativně velmi tichý chod. Proces vstřikování paliva a jeho spalování lze velmi přesně kontrolovat a řídit, což je mimořádně důležité pro splnění stále se zpřísňujících emisních limitů a norem.
Pro ilustraci: Standardy ULEV II, které začnou platit v roce 2007, předpokládají snížení množství NOx a pevných částic ve výfukových plynech ve srovnání s dnes platnými limity asi o 90 procent. Upravený Ford Focus tyto limity bez problémů plní i dnes – a přitom vykazuje proti výchozímu modelu nezměněné dynamické vlastnosti.
Ford má ovšem v nabídce i celou řadu dalších modelů, které využívají jiné palivo než benzin. Jde o modely spalující např. zemní plyn, propan, etanol, naftu nebo automobily na elektrický pohon. Vývojová centra automobilky Ford pracují také na přípravě hybridního elektromobilu vycházejícího z SUV modelu Ford Escape/Maverick a modelu Ford Focus s palivovými články.
17. listopadu 2001, jas
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů