Ford na březnovém Autosalonu v Ženevě představí zcela nový Ford S-MAX

Sportovně laděný S-MAX s 5 anebo 7 sedadly, se řadí mezi modely Mondeo a Galaxy. Bude v prodeji již v dubnu 2006.

Nový model S-MAX je prvním produkčním modelem automobilky Ford, který vznikl podle nového konceptu tzv. kinetického designu, který veřejnosti poprvé představila studie na autosalonu IAA v září 2005 ve Frankfurtu. Design nového modelu S-MAX je charakteristický výrazně zešikmenou přední částí s dynamicky stylizovanými světlomety. Světla do mlhy jsou umístěna vysoko v předním nárazníku, což vozu propůjčuje sportovní vzhled. Horní masku chladiče doplňuje pod místem pro registrační značku užší nasávací otvor ve tvaru obráceného lichoběžníku – to je typický designový prvek automobilky Ford, který jejím vozům dává nádech zdravé sportovní agresivity. K osobitému vzhledu modelu S-MAX přispívají i žebrovité otvory v bocích předního nárazníku přivádějící chladný vzduch k brzdám předních kol. Ford S-MAX je pouze o 69 mm nižší a 52 mm kratší než sesterský model – nový Ford Galaxy.

Ford na březnovém Autosalonu v Ženevě představí zcela nový Ford S-MAX
Ford na březnovém Autosalonu v Ženevě představí zcela nový Ford S-MAX
Ford na březnovém Autosalonu v Ženevě představí zcela nový Ford S-MAX

Atletický profil nového Fordu S-MAX jasně napovídá, co Ford chápe pod pojmem „kinetický design“: Nízká střecha a velké šikmé čelní sklo, které ve velmi malém úhlu navazuje na kapotu motoru, vyklenuté lemy podběhů kol, ostře ohraničené zadní okno – to vše avizuje dynamičnost nového modelu. Na přání dodávaná panoramatická střecha přivádí do interiéru spoustu světla.

Osobitost interiéru nového modelu S-MAX zvýrazňuje flexibilní systém sedadel a řada dalších inovativních prvků. Novinkou v celém segmentu je unikátní systém sklopných sedadel FFS (FoldFlatSystem). Při zvětšování prostoru pro zavazadla není nutné vyjímat sedadla druhé řady, ani na přání dodávaná sedadla třetí řady. Sedadla se sklápějí a zapouštějí do podlahy tak dokonale, že vytvářejí rovnou ložnou plochu. V interiéru lze docela snadno vytvořit až 32 různých konfigurací uspořádání sedadel. Zákazníci mají možnost objednat si třetí řadu sedadel, takže S-MAX nabízí v uspořádání 5+2 míst pro pasažéry. Na sedadlech třetí řady mohou pohodlně cestovat pasažéři vysocí až 1,8 m.

Řidič modelu S-MAX se při jízdě cítí spíše než jako v MPV automobilu jako v kabině tryskového letadla. Tento pocit umocňuje vzdušný a prostorný interiér a plochá středová konzole a sportovní sedadla.

Ford S-MAX nabízí řidiči elektricky ovládané sedadlo s možností nastavování osmi parametrů. S-MAX nabízí také manuálně nastavitelné sedadlo s možností změny šesti parametrů a s nastavitelnou bederní opěrkou. Každé ze třech samostatných sedadel ve druhé řadě lze nastavovat individuálně. V zájmu ještě vyššího cestovního komfortu jsou sedadla druhé řady vybavena systém kolébkového naklápění sedáků i opěradel – když si pasažér sklápí opěradlo dozadu, samočinně se o něco sklápí i sedák, tak, aby cestující měli opravdu maximální komfort.

Do standardní výbavy všech modelů Ford S-MAX patří výkonná klimatizace, maximální komfort potom nabízí na přání dodávaná automatická duální automatická klimatizace, která umožňuje samostatnou regulaci teploty v prostoru řidiče, předního spolujezdce a třetí řady sedadel.

Dvě sady spínačů na volantu v kombinaci se snadno čitelným palubním displejem na středové konzoli jsou stěžejními prvky Fordova rozhraní HMI (Human Machine Interface) poslední generace. HMI je standardem všech modelů řady Ford S-MAX. Předností rozhraní HMI je snadné a intuitivní ovládání palubních přístrojů, řidič má pocit bezprostředního a přirozeného kontaktu se svým vozem.

Do podlahy a boků zavazadlového prostoru modelů S-MAX je začleněna řada výklopných vázacích oček, která poslouží k dokonalému ukotvení převážených předmětů. Je-li všech sedm sedadel vyklopeno, nabízí nový S-MAX zavazadlový prostor o objemu 285 litrů. Maximální přepravní objem vzniká po zapuštění sedadel druhé a třetí řady do podlahy – v zádi vozu se pak vytváří prostor o objemu 2000 litrů! Rovná ložná plocha má v tomto uspořádání délku 2 m a šířku 1,15 m.

Do prostoru třetí řady sedadel modelu S-MAX si zákazníci mohou objednat výsuvnou podlahu zavazadlového prostoru. Tento prvek výrazně usnadňuje manipulaci s těžšími zavazadly. Po otevření dveří zavazadlového prostoru lze podlahu vysunout o 48 cm směrem ven z vozu.

V interiéru nového modelu S-MAX lze napočítat až 26 promyšleně rozmístěných odkládacích schránek a prostorů. Celkový objem všech odkládacích schránek v interiéru modelu S-MAX činí 90 litrů!

Pro modely Ford S-MAX je připravena široká škála vysoce kvalitních audio- a komunikačních systémů, která lze ovládat prostřednictvím tlačítek na volantu. S-MAX může být vybaven autorádiem s přehrávačem magnetofonových kazet nebo CD přehrávačem, popř. se zásobníkem na 6 CD disků. Pro pasažéry na zadních sedadlech je k dispozici i DVD multimediální systém, obsahující LCD displeje zabudované do zadní strany opěrek hlav předních sedadel.

Ford S-MAX je vybaven komplexní škálou aktivních bezpečnostních prvků. Základním pilířem ochrany je velmi pevná karoserie, která brání deformaci prostoru pro cestující. S-MAX je vybaven vylepšenou verzí inteligentního ochranného systému, který zahrnuje i nový kolenní airbag pro řidiče.

Mezi nové bezpečnostní prvky modelů S-MAX patří i adaptivní tempomat, který využívá radarovou kontrolu odstupu od ostatních vozidel.

Ford v modelu S-MAX uvádí také nový systém aktivních závěsů kol IVDC (Interactive Vehicle Dynamics Control), který integruje:

  • tlumiče pérování s průběžnou změnou charakteristiky tlumení, které na všech površích zlepšují jízdní vlastnosti a zvyšují cestovní komfort. Tlumiče jsou propojeny se stabilizačním systémem ESP
  • zařízení pro rozjezdy do kopce, které řidiči dovoluje uvolnit pedál brzdy a přešlápnout nohou na pedál plynu aniž by vůz začal couvat
  • nový systém monitorování tlaku vzduchu v pneumatikách

Škála motorů pro Ford S-MAX zahrnuje dva zážehové motory řady Duratec a tři vznětové motory Duratorq TDCi. Na samém vrcholu nabídky stojí pětiválcový přeplňovaný motor Duratec o objemu 2,5 l a výkonu 162 kW/220 k, který se montuje i do vozů Focus ST. Tento model perfektně ladí se sportovním charakterem modelu Ford S-MAX.

Úspěšný motor 2.0 Duratec o výkonu 107 kW/145 k a čisté a hospodárné vznětové motory doplňují nabídku pohonných jednotek: 1.8 Duratorq TDCi o výkonu 92 kW/125 k, 2.0 Duratorq TDCi o výkonu 96 kW/130 k s částicovým filtrem DPF, 2.0 Duratorq TDCi o výkonu 103 kW/140 k s nebo bez filtru DPF.

Nový Ford S-MAX má podvozek naladěný tak, aby umožňoval i sportovní jízdu při vysokém cestovním komfortu. Ještě více požitku nejnáročnějším řidičům nabízí na přání dodávané aktivní závěsy kol s tlumiči s proměnnými charakteristikami útlumu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...