Už od roku 1969 patří ke klíčovým aspektům Mustangu Mach 1 výrazný design ve stylu závodních vozů.
- Na evropský trh poprvé přichází Mustang Mach 1 se zvýšeným výkonem a vylepšenou aerodynamikou. Jeho agilita nejlépe vynikne na závodním okruhu
- Díky navýšení výkonu osmiválce na 338 kW (460 k) zrychlí vůz z klidu na 100 km/h za 4,4 sekundy. V kombinaci s manuální převodovkou TREMEC i s 10stupňovým automatem se dodává samosvorný diferenciál. Přítlačná síla vzrostla o 22 procent
- Zážitek z jízdy na uzavřené trati zvyšuje také adaptivní podvozek MagneRide®, přepínatelné jízdní režimy včetně okruhového a soubor funkcí Track Apps včetně launch control
Ford zahájil dodávky nového Mustangu Mach 1 evropským zákazníkům. Ze všech variant Mustangu, které se v Evropě kdy oficiálně nabízely, je Mach 1 nejvýrazněji orientován na sportovní jízdu na závodním okruhu.
Za jízdními výkony hodnými legendárního označení Mach 1 stojí speciálně naladěný motor 5.0 V81 o výkonu 338 kW (460 k), vylepšená aerodynamika, posílené chlazení i úpravy podvozku a hnacího řetězce.
Mustang Mach 1 vytváří o 22 procent vyšší přítlačnou sílu než Mustang GT a z nuly na 100 km/h dokáže zrychlit za 4,4 s. S dynamickým potenciálem vozu koresponduje vnější design s výrazným stylingem, inspirovaným světem závodních vozů.
„Mustang se nestal nejprodávanějším sportovním vozem světa jen tak pro nic za nic, ale Mach 1 ho v srdcích příznivců sportovních vozů na této straně Atlantiku posune ještě výš,“ řekl šéfkonstruktér Mustangu Mach 1 pro Evropu Matthias Tonn. „Ať už na silnici, nebo na okruhu, nový Mach 1 je nejtalentovanější Mustang, jaký se zatím dostal do Evropy, a legendární označení si více než zaslouží.“
Plnokrevný výkon
Celohliníkový motor Ford V8 byl pro Mustang Mach 1 opatřen otevřeným vzduchovým filtrem, specifickým sacím traktem, škrticími klapkami o průměru 87 mm a vstřikovací soustavou tvořenou kombinací přímého a nepřímého vstřiku. Výsledkem je nejvyšší výkon 338 kW (460 k) v 7250 ot.min-1a točivý moment 529 Nm v 4900 ot.min-1.
Optimální průtok maziva a konzistentní výkon i při vysoké zátěži na závodní trati zajišťuje přídavný chladič motorového oleje a nový adaptér olejového filtru.
Zákazníci Mustangu Mach 1 mají na výběr ze dvou robustních, precizních rychlostních skříní, dimenzovaných na časté řazení ve vysokých otáčkách. Poprvé na evropském trhu je v produkčním Mustangu k dispozici šestistupňová manuální skříň TREMEC 3160 s dvoukotoučovou spojkou. Vyznačuje se krátkými drahami řazení, využívá technologii automatického dorovnání otáček při podřazování a umožňuje řadit vyšší rychlostní stupně bez ubrání plynu.
Technicky vyspělá samočinná převodovka Ford s 10 rychlostními stupni má v Mustangu Mach 1 zdokonalený měnič točivého momentu a specifickou kalibraci, přizpůsobenou sportovnímu zaměření vozu.
Obě převodovky jsou vybaveny vlastním chladičem oleje, chlazen je rovněž samosvorný diferenciál. Automat má navíc ještě druhý chladič oleje, který navyšuje chladicí kapacitu o dalších 75 procent.
Na přídi se objevuje nová dvoudílná horní mřížka, nová spodní mřížka, boční mřížky a také spoiler pod nárazníkem. To vše se podílí na lepší aerodynamice a účinnějším chlazení. Zakrytování spodních partií je opatřeno žebry, která vedou chladicí vzduch k brzdám. Specifický zadní spoiler a difuzor zajišťují rovnoměrné rozložení aerodynamických sil mezi přední a zadní nápravu. Mustang Mach 1 dále dostal účinnější posilovač brzd s rychlejší odezvou. Díky šestipístkovým brzdičům BremboTM dokáže zastavit z rychlosti 100 km/h na méně než 32 metrech.
Za nejostřejší odezvou řízení ze všech v Evropě prodávaných Mustangů stojí vedle nové kalibrace elektronického posilovače řízení také tlumiče pérování MagneRide®2 s elektronicky regulovanou magnetoreologickou náplní, jejichž naladění v Mustangu Mach 1 koresponduje s tužšími pružinami a zkrutnými stabilizátory.
Nápravnice a některé komponenty zavěšení byly převzaty ze severoamerických modelů Mustang Shelby GT350 a GT500. Devatenáctipalcová kola z lehké slitiny mají vpředu i vzadu o půl palce (127 mm) větší šířku a jsou obutá do sportovních pneumatik Michelin Pilot Sport 4.
Stejně jako jiné varianty Mustangu nabízí i Mach 1 přepínatelné jízdní režimy včetně módů Sport a Track.3 Za označením Track Apps3se pak skrývá akcelerometr, časomíra a funkce launch control 4 – vše se zobrazuje na sériově montovaném digitálním přístrojovém štítu o úhlopříčce 12 palců.
Mustang Mach 1 | 6stupňová manuální převodovka Tremec 3160 | 10stupňová samočinná převodovka Ford |
Výkon | 338 kW (460 k) v 7250 ot.min-1 | |
Točivý moment | 529 Nm @ 4900 ot.min-1 | |
Akcelerace 0‑100 km/h | 4,8 s | 4,4 s |
Akcelerace 0-400 m | 13,0 s | 12,6 s |
Brzdná dráha 100-0 km/h | 31,8 m | 31,9 m |
Nejvyšší rychlost | 267 km/h | 249 km/h |
Vzhled inspirovaný motorsportem
Už od roku 1969 patří ke klíčovým aspektům Mustangu Mach 1 výrazný design ve stylu závodních vozů. V případě nejnovější generace jsou aerodynamické prvky od předních mřížek až po zadní spoiler lakovány černým a šedým lakem. Specifická 19palcová kola dostala povrchovou úpravu Dark Tarnish s nízkým leskem.
V nabídce je osm kombinací laku karoserie a dekoračních pruhů: šedá Fighter Jet s černo-oranžovými pruhy; stříbrná Iconic, černá Shadow a bílá Oxford s černo-červenými pruhy; a modrá Velocity, oranžová Twister, červená Race a žlutá Grabber s černo-bílými pruhy. Na zádi i obou předních blatnících se objevuje legendární logo Mach 1. Sportovní výfuková soustava s aktivním ventilem a čtyřmi koncovkami o průměru 4,5 palce (114 mm) dodává vozu kromě nezaměnitelného zvuku také jedinečný vzhled.
Kožená sportovní sedadla jsou obšitá švy v šedém odstínu Metal. Na palubní desce se nachází plaketa s logem Mach 1 a pořadovým číslem vozu v rámci série. Specifické pro Mach 1 jsou rovněž prahové lišty a uvítací obrazovka na digitálním přístrojovém štítu. Standardní výbava obsahuje vyhřívaná a odvětrávaná přední sedadla, komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3,5 prémiový audiosystém B&O s 12 reproduktory nebo modem FordPass Connect,6 který zajišťuje online připojení.
„Skutečný Mustang Mach 1 musí vypadat rychle, i když nehybně stojí,“ řekl Tonn. „Funkční aerodynamika a exkluzivní detaily inspirované motoristickým sportem nenechají fanoušky sportovních vozů na pochybách, že tento Mustang to myslí vážně – a co teprve, až vyjede na závodní trať!“
Na to, jak rychlý nový Ford Mustang Mach 1 je, se můžete podívat zde.
- 1 Mustang Mach 1 5.0 V8 s manuální šestistupňovou převodovkou má dle WLTP homologované emise CO2 284 g/km a homologovanou spotřebu paliva 12,4 l/100 km.
- Mustang Mach 1 5.0 V8 se samočinnou desetistupňovou převodovkou má dle WLTP homologované emise CO2 270 g/km a homologovanou spotřebu paliva 11,7 l/100 km.
Uváděné hodnoty spotřeby paliva, emisí CO2 a dojezdu na elektřinu byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců.
2 MagneRide® je registrovaná ochranná známka BWI Group.
3 Asistenční systémy jsou podpůrné. Nenahrazují úsudek a pozornost řidiče a nezbavují ho povinnosti ovládat vůz.
4 Pouze na závodním okruhu.
5 Nenechte se při řízení rozptylovat. Je-li to možné, využívejte ovládání hlasem. Nedržte telefon za jízdy. Některé funkce nemusí být dostupné, je-li zařazen rychlostní stupeň. Ne všechny funkce jsou kompatibilní se všemi telefony.
6 Některé funkce mohou vyžadovat aktivaci.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.