Ford Mondeo Titanium v provedení pětidveřový hachtback v testu redakce

Testovaný model měl výkonný naftový motor 2,2 l, šestistupňovou manuální převodovku a bohatou výbavu.

Mondeo Titanium bylo na trh uvedeno na podzim roku 2004 jako limitovaná série. Mimořádný zájem zákazníků o tyto ušlechtilé vozy však přesvědčil vedení automobilky Ford o zařazení modelů Mondeo Titanium do stálé nabídky značky Ford.

Ford Mondeo Titanium v provedení pětidveřový hachtback v testu redakce
Ford Mondeo Titanium v provedení pětidveřový hachtback v testu redakce
Ford Mondeo Titanium v provedení pětidveřový hachtback v testu redakce

Ford Mondeo Titanium má nadčasově elegantní design, působí luxusně a zřetelné jsou i jeho sportovní rysy.

Ford Mondeo Titanium v provedení pětidveřový hachtback v testu redakce
Ford Mondeo Titanium v provedení pětidveřový hachtback v testu redakce
Ford Mondeo Titanium v provedení pětidveřový hachtback v testu redakce
Ford Mondeo Titanium v provedení pětidveřový hachtback v testu redakce

Turbodiesel Duratorq TDCi o objemu 2,2 l standardně propojený se šestistupňovou převodovkou. Durashift dosahuje výkon 114 kW (155 k) při 3500 ot/min, avšak maximální otáčky motoru jsou 4 500 ot/min. Nejvyššího točivého momentu 360 Nm dosahuje motor již při 1800 ot/min. Výkon motoru a vysoká hodnota točivého momentu dosahovaná již při nižších otáčkách spolu s dobře odstupňovanou šestistupňovou převodovkou mně umožňovaly s Fordem dosahovat během testování vyšších jízdních průměrů. Motor bez prodlevy reagoval na přidání plynu a ochotně zrychloval i z nižších otáček. Oporou při dynamické jízdě a testování vozu mně byla celková konstrukce podvozku s účinnými brzdami i posilovačem řízení, protiblokovací systém ABS a bezpečnostní brzdový asistent EBA. Tento motor plní emisní limity normy Euro IV.

Klid a pocit bezpečí mně při jízdě dodávaly anatomicky tvarované sedadlo s dobrým bočním vedením, ergonomicky optimálně rozmístěné sdělovače a ovládače, airbagy i boční a stropní. K pohodě a bezpečnosti při řízení přispívají mimo jiné: velmi dobré odhlučnění motoru i podvozku, hloubkově i výškově nastavitelný volant, palubní počítač, mlhová světla, elektrické ovládání předních a zadních skel bočních dveří, dešťový senzor, elektricky nastavitelná vyhřívaná zpětná zrcátka, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zacloněním proti oslnění, vyhřívané čelní sklo včetně vyhřívaných trysek ostřikovačů, parkovací asistent (na přání), elektronicky řízená klimatizace a autorádio s přehrávačem na CD s dálkovým ovládáním na sloupku řízení atd.

Výrobce udává nejvyšší rychlost Mondea s turbodieselem Duratorq TDCi 2,2 litru 220 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,7 sekund. Průměrnou kombinovanou spotřebu uvádí 6,1 l/100 km. Vzhledem k velmi špatnému mrazivému počasí se sněhem jsem dosáhl spotřebu o 0,8 l vyšší.

Mondeo je dlouhé 473 cm, široká včetně zpětných zrcátek 196 cm a vysoká 143 cm. Rozvor vozu je 275 cm. Provozní hmotnost je 1395 kg, maximální 1950 kg. Objem zavazadlového prostoru je 500 l, po sklopení zadních sedadel se zvětší při naplnění až pod střechu na 1370 litrů.

Podvozek modernizovaného Mondea vyniká naprosto dokonalou rovnováhou mezi komfortem a dynamickými vlastnostmi. Zavěšení kol je účinně izolováno od nosné struktury vozu, takže do interiéru se přenáší jen naprosté minimum vibrací od kol. Mondeo má Fordův „inteligentní“ systém ochrany IPS (Intelligent Protection System), jehož klíčovými prvky jsou: Adaptivní dvoufázově se plnící čelní airbagy se sofistikovaným aktivačním systémem, který bere v úvahu intenzitu a druh nárazu i pozici řidiče za volantem. Kromě dokonalé ochrany při čelních nárazech poskytuje Mondeo maximální ochranu i při nárazech z boku, při kterých se uplatní zejména průběžné hlavové airbagy, kryjící po naplnění oblast bočních oken od předních A-sloupků karoserie až k C-sloupkům, takže chrání pasažéry na předních i zadních sedadlech a boční airbagy vpředu. Riziko poranění snižují zejména pedály s bezpečnostním uchycením a aktivní opěrky hlav u předních sedadel.

Uživatelé moderních osobních audiosystémů, jako jsou např. přehrávače I-Pod nebo MP-3 přehrávače, ocení, že palubní systém modelů Mondeo je díky konektoru v palubní schránce připravený na propojení s výše uvedenými přístroji – standardizovaný „jack“ konektor o průměru 3,5 mm umožňuje propojení audiosystému vozu s přenosnými osobními přístroji. Řidič nebo některý z pasažérů prostě jenom pomocí konektoru propojí svůj I-Pod, MP-3 přehrávače nebo discman, a vysoce kvalitní palubní audiosystém modelů Mondeo se postará o prvotřídní reprodukci „donesené“ hudby. Zákazníci mají k dispozici vysoce kvalitní hands-free telefonní sady, přičemž dvě z nabízených sad využívají technologii bezdrátového přenosu dat BluetoothTM. Špičkové telefonní sady jsou dokonce vybaveny hlasovým ovládáním, které výrazně zvyšuje bezpečnost jízdy, protože řidič se může stále plně soustředit na dopravní situaci. Hlasovými pokyny je možné ovládat i některé palubní přístroje, jako je např. autorádio nebo klimatizace.

Cena pětidveřového Forda Mondea Titanum s turbodieselem Duratorq TDCi 2,2 litru se šestistupňovou manuální převodovkou a bohatou základní výbavou je včetně DPH 849 900 Kč. Ve čtyřdveřovém provedení je cena 836 900 Kč a v provedení kombi 874 900Kč.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...