Ford Mondeo s osvěženým designem

– a s řadou technických inovací

Ford Mondeo s osvěženým designem

Modely Ford Mondeo si i po modernizaci podržely svůj nadčasově elegantní design, působí však ještě luxusněji a zřetelnější je i jejich sportovní šarm.

drobným změnám patří například použití řady chromovaných detailů na karoserii i v interiéru nebo čiré sklo u koncových světel u čtyř- a pětidveřových modelů. Na pohled snadno viditelné je také nové řešení spodní části zadního nárazníku u těchto verzí – spodní část nárazníku nese červená odrazová skla, jež jsou nejenom estetickým, ale také vysoce funkčním prvkem.


Všechny verze řady Mondeo mají nově řešenou horní i dolní část masky chladiče. Modely Ghia a Titanium dostaly nárazníky v barvě karoserie s originálně tvarovanou spodní částí, které jsou součástí „osobnosti“ také derivátů řady „X“. Modely Ghia X a Titanium X mají v barvě karoserie vyvedené i ochranné lišty začleněné do nárazníků. Boční směrová světla jsou zasazená do předních blatníků a krytá čirým sklem.


Modernizace Mondea se nedotkla pouze designu jeho exteriéru a interiéru, specialisté automobilky Ford provedli řadu cílených zásahů i do konstrukce vozu, tak, aby jeho ovládání bylo ještě snazší a příjemnější.


Výkonné brzdy Fordu Mondeo nebylo třeba nijak vylepšovat, pokud jde o jejich výkon, konstruktérům se však přesto podařilo provést takové zásahy do jejich systému, díky kterým má řidič z pedálu brzdy ještě lepší pocit – cítí ještě bezprostřednější odezvu vozu na stlačení pedálu brzdy.


Vozy Mondeo vybavené šestistupňovou manuální převodovkou Durashift dostaly řadicí páky s pojistkou, která brání nechtěnému zařazení zpětného chodu – zpátečku lze nyní zařadit až po posunutí pružinou jištěného pojistného kroužku na dříku řadicí páky.


Zákazníci mají k dispozici vysoce kvalitní hands-free telefonní sady, přičemž dvě z nabízených sad využívají technologii bezdrátového přenosu dat BluetoothTM. Špičkové telefonní sady jsou dokonce vybaveny hlasovým ovládáním, které výrazně zvyšuje bezpečnost jízdy, protože řidič se může stále plně soustředit na dopravní situaci. Hlasovými pokyny je možné ovládat i některé palubní přístroje, jako je např. autorádio nebo klimatizace.


Uživatelé moderních osobních audiosystémů, jako jsou např. přehrávače I-Pod nebo MP-3 přehrávače, ocení, že palubní systém modelů Mondeo je díky konektoru v palubní schránce připravený na propojení s výše uvedenými přístroji – standardizovaný „jack“ konektor o průměru 3,5 mm umožňuje propojení audiosystému vozu s přenosnými osobními přístroji. Řidič nebo některý z pasažérů prostě jenom pomocí konektoru propojí svůj I-Pod, MP-3 přehrávače nebo discman, a vysoce kvalitní palubní audiosystém modelů Mondeo se postará o prvotřídní reprodukci „donesené“ hudby.


Modelová řada Mondeo nabízí po modernizaci zákazníkům vyšší hodnoty a dává jim širší možnost výběru. Jednotlivé modelové verze jsou připraveny tak, aby si v konečném součtu mohl vybrat svůj optimální model každý zákazník – ať už preferuje okázalý komfort, styl nebo dynamiku a vysoké výkony.


Modelovou řadu Mondeo, která staví na provedeních čtyřdveřový sedan, pětidveřový hachtback a kombi, tvoří následující verze:


Na vrcholu modelové řady Mondeo stojí i nadále verze Mondeo ST 220, která sází především na vysoké výkony a dynamiku a o jejíž pohon se stará atmosféricky plněný třílitrový šestiválec Duratec V6 o výkonu 226 k.


Mondeo Titanium X bylo na trh uvedeno na podzim roku 2004 jako limitovaná série. Mimořádný zájem zákazníků o tyto ušlechtilé vozy však přesvědčil vedení automobilky Ford o zařazení modelů Mondeo Titanium do stálé nabídky značky Ford. Vozy Mondeo Titanium se profilují jako sofistikovaná „techno“ alternativa tradičněji pojatých vrcholných modelů Mondeo Ghia.


Mezi nejzřetelnější stylistické detaily modelů Mondeo Titanium patří především:

  • Osobitě pojatá mřížovitá výplň masky chladiče
  • Pozměněný tvar spodní částí předních a zadních nárazníků probarvených do odstínu karoserie
  • Originální šestnáctipalcová litá kola s pochromovaným krytem náboje
  • Nově řešené zapuštěné místo pro zadní registrační značku u modelů kombi

Interiér omlazeného Mondea Titanium tíhne ke stylu „techno“, k nejvýraznějším prvkům patří:

  • Prohnutá dekorativní lišta ve výplni předních dveří v provedení „Titanium“ a ve stejném dekoru vyvedený rámeček palubních hodin a manžeta řadicí páky
  • Unikátní černé (Midnight Black Waffle) provedení povrchu palubní desky, středového panelu a části dveřních výplní
  • Modely Mondeo Kombi Titanium a Titanium X mají zadní okna s úpravou, chránící interiér před pohledy zvenčí

Styl „techno“ dovádí nejdále Mondeo Titanium X, které kromě všech designerských prvků modelů Titanium mají navíc také:

  • Výplň horní masky chladiče v lesklém provedení
  • Ochranné lišty předních a zadních nárazníků v barvě karoserie
  • Chromem ozdobený spodní otvor pro přívod vzduchu k motoru a brzdám
  • Pětipaprsková sedmnáctipalcová litá kola originálního designu
  • Osobité čalounění dveřních výplní a unikátní provedení povrchu palubní desky, středového panelu a částí dveřních výplní
  • Potahy sedadel Alcantara

Modernizovaný Ford Mondeo Ghia ještě více upřednostňuje luxus ve všech ohledech. Ve výbavě a provedení těchto modelů se objevují nové prvky:

  • Mřížovaná výplň horní masky chladiče
  • Barevně nově řešené spodní části předního i zadního nárazníku
  • Nové chromované krytky nábojů litých kol Ghia
  • Nový design palubních hodin, na jejichž ciferník je lépe vidět
  • Nové kombinace čalounění z veluru a tkaného textilu
  • Nově řešené zapuštěné místo pro zadní registrační značku u modelů Ghia a Ghia X Kombi

Pro zákazníky, kteří oceňují ultimativní kvality modelů Ghia jsou modely Ghia X ideálním řešením. K nejvýraznějším momentům modelů Ghia X patří tyto prvky:

  • Ochranné lišty, integrované do předních i zadních nárazníků, v barvě karoserie
  • Chromem ozdobená dolní maska chladiče
  • Kvalitnější čalounicí materiály v interiéru

Populární modely Mondeo Trend nabízejí řadu inovativních prvků, které ve svém souboru představují mimořádně hodnotnou nabídku. Modernizované modely Mondeo Trend dostaly navíc např.:

  • Zcela nové kryty šestnáctipalcových kol
  • Chromované interiérové kliky dveřních zámků
  • Stříbřitou základnu řadicí páky
  • Chromovaný knoflík páky ruční brzdy
  • Nové dekorativní prvky dveřních výplní

Základní model Mondeo Ambiente prodělal během modernizace řadu kosmetických změn. Mezi nejvýraznější novinky patří:

  • Nově řešený přední nárazník
  • Nový zadní nárazník 4- a 5-dveřových modelů, do nějž jsou začleněna odrazová skla, zlepšující vzhled vozu i bezpečnost
  • Pochromovaný rámeček masky chladiče
  • Nová výplň horní a dolní masky chladiče – stejná, jako u ostatních verzí modelové řady Mondeo
  • Chromované interiérové kliky dveřních zámků
  • Chromem ozdobená základna řadicí páky a palubních hodin

Pro modely Ford Mondeo jsou připraveny tři vznětové motory řady Duratorq, vybavené systémem přímého vstřikování nafty do válců „common-rail“ poslední generace. Tyto agregáty Duratorq TDCi disponují výkony 115 k, 130 k a 155 k.


Na samém vrcholu výkonové škály motorů Duratorq TDCi stojí turbodiesel Duratorq TDCi o objemu 2,2 l. Tento agregát, standardně propojený se šestistupňovou převodovkou, disponuje výkonem 155 k, jeho točivý moment vrcholí na hodnotě 400 Nm. Spotřeba čtyř- a pětidveřových modelů Mondeo činí v režimech město/mimo město/kombinace jen 8,2/4,9/6,1 l/100 km, emise CO2 činí 161 g/km. Modely Mondeo Kombi si ve stejných režimech řeknou o 8,4/5,1/6,3 l/100 km, emise CO2 činí 166 g/km. Od srpna roku 2005 bude tento motor plnit emisní limity normy Euro IV.


Dvoulitrové turbodiesely 2.0 TDCi o výkonech 115 k a 130 k lze kombinovat s 5- nebo 6-stupňovými manuálními převodovkami nebo s pětistupňovou automatickou převodovkou Durashift. Slabší z obou turbodieselů disponuje točivým momentem 280 Nm při 1900 ot/min, silnější 330 Nm při 1800 ot/min, přičemž silnější turbodiesel může krátkodobě zvýšit točivý moment až na 350 Nm.


Pro Mondeo jsou k dispozici tři zážehové šestiválce Duratec V6: Vysoce výkonný Duratec 3.0 V6 o výkonu 226 k, který se montuje exkluzivně do modelů Mondeo ST220. Tento šestiválec je standardně propojený s manuální šestistupňovou převodovkou Durashift. Sportovní Duratec 3.0 V6 o výkonu 204 k, který je propojený s manuální šestistupňovou převodovkou Durashift. Duratec 2.5 V6 má výkon 170 k. Tento agregát může být propojen se šestistupňovou manuální převodovkou Durashift nebo s pětistupňovou samočinnou převodovkou Durashift.


Dvoulitrový zážehový čtyřválec 2.0 Duratec o výkonu 145 k může být spojen buď s manuální pětistupňovou převodovkou Durashift nebo se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Zážehová osmnáctistovka s výkonem 110 nebo 125 k je spojená s manuální pětistupňovou převodovkou Durashift. Zážehový motor Duratec SCi o výkonu 130 k s přímým vstřikováním benzinu do válců. Duratec SCi je standardně propojený se šestistupňovou manuální převodovkou Durashift.


Podvozek modernizovaného Mondea vyniká naprosto dokonalou rovnováhou mezi komfortem a dynamickými vlastnostmi. Zavěšení kol je účinně izolováno od nosné struktury vozu, takže do interiéru se přenáší jen naprosté minimum vibrací od kol. Díky vyspělému zavěšení kol má řidič svůj vůz v každé situaci vždy plně pod kontrolou, Mondeo reaguje za všech okolností tak, jak řidič očekává.


Nové Mondeo samozřejmě dostalo Fordův „inteligentní“ systém ochrany IPS (Intelligent Protection System), jehož klíčovými prvky jsou: Adaptivní dvoufázově se plnící čelní airbagy se sofistikovaným aktivačním systémem, který bere v úvahu intenzitu a druh nárazu i pozici řidiče za volantem.


Kromě dokonalé ochrany při čelních nárazech poskytuje Mondeo maximální ochranu i při nárazech z boku, při kterých se uplatní zejména průběžné hlavové airbagy, kryjící po naplnění oblast bočních oken od předních A-sloupků karoserie až k C-sloupkům, takže chrání pasažéry na předních i zadních sedadlech a boční airbagy vpředu. Riziko poranění snižují zejména pedály s bezpečnostním uchycením a aktivní opěrky hlav u předních sedadel.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...