Zatímco kdysi na sebe museli cestující v autech křičet, aby se ve vyšší rychlosti slyšeli, moderní automobily jsou oproti minulosti oázami klidu. Rozhovory jsou dnes slyšet dobře, stejně jako hudba.
Ford systematicky usiluje o snížení celkové hladiny hluku v interiéru cestou mnoha dílčích zlepšení po celém voze. Nazývá to „strategií šepotu“. Cílem je, aby cestování bylo pro celou posádku příjemnější a méně únavné.
Strategie šepotu
V případě nové generace SUV Kuga se Ford zaměřil na nejrůznější zdroje hluku od podvozku až po těsnění dveří.
Například perforováním koženého čalounění sedadel Kugy Vignale se snížila celková plocha povrchů v interiéru, čímž poklesla i míra akustické odrazivosti.
Aerodynamické zakrytování spodních partií vozu kromě jiného snižuje pronikání aerodynamického i valivého hluku do prostoru pro cestující.
Technici Fordu déle než dva roky testovali více než 70 různých pneumatik na nejrůznějších površích od hladkého asfaltu přes drsný beton až po dláždění, za sucha i za mokra, a v různých rychlostech, aby našli specifikaci pláště, která zajišťuje nejnižší možný hluk při vysoké úrovni komfortu a přilnavosti.
Také kanály, jimiž je vedena elektroinstalace a další komponenty, jsou menší a užší. Tím se omezuje proudění vzduchu uvnitř karoserie.
Elektrická kultivovanost
Jízda hybridního vozu bez spuštěného spalovacího motoru je mnohem tišší než u klasického pohonu. Kuga Plug-in Hybrid kombinuje zážehový motor s elektromotorem/generátorem a 14,4 kWh lithium-ion baterií, což jí umožňuje jízdu jen na elektrický pohon.
Po aktivaci režimu EV Now se vypne spalovací motor a vůz je poháněn výhradně elektromotorem. Hlučnost vozu v takovém módu je podle zkoušek v kontrolovaném prostředí pouhých 52 dB(A), což odpovídá mírnému dešti.
Kuga Plug-in Hybrid Vignale disponuje rovněž technologií aktivního potlačování hluku. Ten funguje stejně jako ve sluchátkách – prostřednictvím strategicky rozmístěných mikrofonů detekuje nežádoucí složky akustického spektra a vysílá proti nim zvukové vlny s opačnou fází z reproduktorů audiosystému B&O.
Generační propast
Test* provedený Fordem ukázal, že cestující v novém Fordu Kuga Plug-in Hybrid jsou vystaveni o tři čtvrtiny nižšímu hluku než jejich prarodiče, kteří jezdili Fordem Anglia modelového roku 1966.
Většina lidí vnímá konkrétní zvuk jako dvakrát hlasitější než jiný, pokud je mezi nimi rozdíl přibližně 10 decibelů.
Hladina vnitřního hluku v rychlosti přibližně 50 km/h, měřeno na 3. rychlostní stupeň (ve vozech s manuální převodovkou):
Vůz | Hlučnost dB(A) |
1966 Ford Anglia | 89 (89,4) |
1970 Ford Cortina | 81 (80,9) |
1977 Ford Granada | 83 (82,5) |
1982 Ford Cortina | 79 (78,5) |
2000 Ford Mondeo | 77 (77,3) |
2020 Ford Kuga Plug-in Hybrid | 69 (69,3) |
*Ford provedl neoficiální zkoušku s cílem porovnat maximální hladinu vnitřního hluku v automobilech z různých období. Výsledky nemusí odpovídat oficiálním testům prováděným v kontrolovaném prostředí či v laboratořích za použití kalibrovaných měřicích zařízení.
Kuga Plug-in Hybrid má kombinovanou spotřebu paliva od 1,2 l/100 km a emise CO2 od 26 g/km NEDC (od 1,4 l/100 km a 32 g/km WLTP) a dojezd na elektřinu až 72 km NEDC (56 km WLTP).
Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny podle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se vztahují na daný model, nikoliv na konkrétní kus. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Vedle konstrukčních vlastností vozu ovlivňuje skutečnou spotřebu paliva také jízdní styl řidiče i další netechnické faktory. CO2 patří k nejvýznamnějším skleníkovým plynům, způsobujícím globální oteplování. Od 1. září 2017 se typové schválení některých nových automobilů řídí procedurou WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) dle (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Jde o nový, realističtější způsob měření spotřeby paliva a emisí CO2. Od 1. září 2018 WLTP začal nahrazovat dříve používaný cyklus NEDC. Během přechodného období budou hodnoty zjištěné dle WLTP vztahovány k NEDC. V důsledku změny metodiky měření se objeví určité rozdíly oproti dříve udávaným hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů