Ford Kuga se na našem trhu stal oblíbeným modelem, od ledna do konce září letošního roku jej zakoupilo téměř 450 zájemců.
Ford Kuga 4×4, přestože je to vůz robustní s vysokou mírou bezpečnosti pro řidiče i spolucestující, zapůsobil na mě elegantním designem zdůrazňující jeho luxusní charakter, což plně potvrzuje jeho vybavení jak technickými inovacemi pro bezpečné vedení vozu tak vybavení komfortními prvky pro pohodlné cestování.
Interiér vozu je prostorný jak vpředu tak naprosto plně dostačující pro všechny tři cestující vzadu. Všestranně seřiditelné sedadlo, vyšší posez a hloubkově i výškově nastavitelný volant mně umožnily zaujmout pozici pro bezpečné a pohodlné vedení vozu.
Klid a pocit bezpečí mně při jízdě dodávaly: anatomicky tvarované sportovní sedadlo s dobrým bočním vedením, ergonomicky optimálně rozmístěné ovládače a ve dne i v noci dobře čitelné sdělovače, airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy a stropní airbagy pro přední a krajní zadní sedadla, elektronický stabilizační systém ESP s ochranou proti převrácení ARM, ABS, protiprokluzový asistent TCS, bezpečnostní brzdový asistent EBA, elektrohydraulický posilovač řízení, tempomat, aktivace brzdových světel při nouzovém brzdění, dešťový senzor, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zatmíváním proti oslnění, elektricky nastavitelná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, mlhová světla, dálkové ovládání autorádia na sloupku řízení, varování při sníženém tlaku v pneumatikách. K pohodě a komfortu při řízení přispívají mimo jiné: tlačítko „Ford Power“ pro startování bez použití klíče, velmi dobré odhlučnění motoru i podvozku, palubní počítač, elektrické ovládání předních a zadních skel bočních dveří, elektronicky řízená duální klimatizace a stereoautorádio/CD 6000 s přehrávačem na CD s 6ti reproduktory, 17ti palcová kola z lehkých slitin, imobilizér, centrální dvojité zamykání s dálkovým ovládáním atd.
Benzinový motor 2,5 l Duratec Turbo dosahuje výkon 147 kW (200 k) při 6000 ot/min. Nejvyššího točivého momentu 320 Nm dosahuje motor již při 1600 ot/min. Výkon motoru a vysoká hodnota točivého momentu spolu s dobře odstupňovanou pětistupňovou automatickou převodovkou mně umožňovaly s Fordem dosahovat během testování vyšších jízdních průměrů. Motor bez prodlevy reagoval na přidání plynu a ochotně zrychloval i z nižších otáček. Automatická převodovka řadila plynule a změnu rychlostního stupně bylo většinou registrovat jen ze změny počtu otáček na otáčkoměru. Pokud jsem chtěl, využíval jsem i manuální řazení – to zejména pro využití brzdění motorem při prudkém sklonu silnice.
Oporou při dynamické jízdě a testování vozu mně byla celková konstrukce podvozku s nejnovějšími technickými inovacemi pro bezpečnou jízdu.
Výrobce udává nejvyšší rychlost Kuga s 2,5 l benzinovým motorem 205 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,8 sekund. Průměrnou kombinovanou spotřebu 10,3 l/100 km uváděnou výrobcem jsem nepřekročil.
Kugo je dlouhé 443 cm, široká včetně zpětných zrcátek 213 cm a vysoké 171 cm. Rozvor vozu je 270 cm. Provozní hmotnost je 1653 kg, maximální 2130 kg a maximální hmotnost brzděného přívěsu je povolena 1500 kg. Objem zavazadlového prostoru je 410 l, po sklopení zadních sedadel se zvětší při naplnění až pod střechu na 1405 litrů. Ford Kuga není vybaven rezervou, v základní výbavě je pouze sada na opravu pneumatik.
Naložení menších zavazadel, tašek atd. usnadňuje možnost otevřít pouze okno z dělené zadní výklopné stěny.
Cena Ford Kuga s benzinovým motorem 2,5 l, pětistupňovou automatickou převodovku v nejvyšším stupni výbavy Titanium se základní výbavou výše uvedenou je včetně DPH 836 900 Kč.
Testovací Ford Kuga byl navíc vybaven DVD navigačním systémem Blaupunkt NX se 7“ dotykovým barevným displejem, s audiosystémem s přehráváním CD/MP3, zásuvkou pro připojení externího přehrávače, s 8 HIFI reproduktory, se zadní parkovací kamerou a s mapovými podklady všech států Evropy (74 000 Kč), dále systémem „Ford Keyfree“ umožňující vstup do vozu bez použití klíče, který obsahuje i parkovací asistent s předními i zadními senzory a elektrická zpětná zrcátka s elektrickým sklápěním (28 000 Kč), střešní ližiny s hliníkovou povrchovou úpravou, modře tónovaná skla a zadní tmavě tónovaná skla Privacy (9 000 Kč), bixenonové světlomety s automatickým nastavením sklonu a s ostřikovači (32 900 Kč), 18“ kola z lehkých slitin (10 000 Kč), elektricky nastavitelné sedadlo řidiče v 6 směrech (12 800 Kč) a další položky v celkové souhrnné hodnotě 206 900 Kč. Výsledná cena testovaného vozu se tak zvýšila na 1 043 800 Kč.
Pro vaši informaci uvádím, že Ford Kuga s benzinovým motorem 2,5 Duratec Turbo lze zakoupit též ve výbavě Titanium ale se šestistupňovou manuální převodovkou za 786 900 Kč.
Ford Kuga s naftovým motorem 2,0 Duratorq TDCi o výkonu 100 kW (136 k), který je dodáván pouze se šestistupňovou manuální převodovkou, lze zakoupit s pohonem 4×2 anebo 4×4 ve stupni výbavy Trend nebo Titanium. Kombinovaná spotřeba nafty u pohonu 4×2 pouze 6,1 l na 100 km, u pohonu všech kol 6,4 l. Ceny podle volby pohonu kol a stupně výbavy jsou od 599 900 do 756 900 Kč.
Pro Ford Kuga je možné volit další vybavení z bohatého seznamu příplatkových položek.
Všechny uváděné ceny jsou včetně DPH, pro podnikatele je tedy možnost odpočtu DPH.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů