Ceny pro tři evropské země, které budou vozy dále distribuovat, zahrnují dovozní clo a DPH v tom kterém státě. V Británii tak Ford GT bude stát 120 900 liber, v Německu 177 000 Euro a ve Švýcarsku 269 700 švýcarských franků.
Ke konkrétním zákazníkům se Fordy GT budou dostávat výhradně prostřednictvím tří dealerů: Dagenham Motors ve Velké Británii, Schwabengarage v Německu a Grimmsud ve Švýcarsku.
Konečná cena pro Evropu zahrnuje mimo jiné všechny poplatky včetně nákladů na dopravu i veškeré úpravy vozu, které mu umožnily získat evropskou homologaci. Výroba je v USA již v plném proudu a evropští zákazníci byli informováni, že mohou dodávku svého Ford GT očekávat během března příštího roku. Evropa se přitom může těšit jen na 101 vozů Ford GT. Toto číslo bylo zvoleno z historických a nostalgických důvodů. V šedesátých letech bylo totiž v Evropě vyrobeno 101 Fordů GT – a navíc Fordu je 101 let!
Evropská homologace pro Ford GT
Stejně jako kterýkoliv jiný Ford importovaný do Evropy musí supersport GT splňovat náročné evropské homologační podmínky. Proto také všech 101 vozů projde v Německu velmi důkladnými úpravami v dílnách firmy Roush specializované na sportovní vozy. Poté bude následovat několikanásobná kontrola a závěrečné silniční testy. Teprve pak se Ford GT může vydat za svým novým majitelem.
Nejdůležitější mechanickou změnou jsou úpravy na výfukovém systému tak, aby vůz splnil evropské hlukové limity. Další změny jsou na vnějším osvětlení, ale i v interiéru, kde se mění některé přístroje a ovladače. Všech 101 vozů pro Evropu bude také vybaveno sofistikovaným alarmem.
Výjimečné výkony
Dnešní „gétéčko“ připomíná svého slavného předchůdce, Ford GT 40. Ten byl v šedesátých letech prvním závodním vozem, který v Le Mans překonal rychlost 322 km/h. Nový Ford GT je zase prvním sportovním vozem své značky, který vyvine stejnou rychlost.
Rychlost a vytrvalost
Jako součást náročných testů absolvovaly mimo jiné dva Fordy GT testy maximální rychlosti a vytrvalosti na italském vysokorychlostním okruhu Nardo. Při testování ovšem zdaleka nešlo jen o nejvyšší rychlost, ale zejména o vytrvalost, stabilitu a ovladatelnost vozu.
Obě „gétéčka“ tak musela na třináctikilometrovém okruhu absolvovat celkem osm set kilometrů maximální rychlostí, tedy s průměrem blížícím se hodnotě 320 km/h. Oba vozy tento drsný test absolvovaly bez nejmenších potíží a jejich řidič, Mark McGowan, si pochvaloval, jak je vůz klidný a stabilní i při maximální rychlosti, která v Nardo činila 330 km/h.
Sto jedna evropských řidičů se tedy v březnu příštího roku má opravdu na co těšit. Zajímavostí je, že jeden supersportovní Ford GT se objeví i na českých silnicích….
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.