Podle prezidenta Ford Motor Company Jaca Nassera představuje Ford Focus budoucnost celé Společnosti. Od konkurence se Ford Focus odlišuje designem, technickými řešeními i jízdní dynamikou. „Považujeme toto ocenění mimo jiné za jasnou podporu nového směru, kterým se Ford vydal,“ říká Jac Nasser.
Ford Focus je ve srovnání se svými konkurenty jediným vozem se zcela unikátním víceprvkovým zavěšením zadních kol. Má ve své třídě karosérii s největší tuhostí a nejmenší hmotností. Tyto skutečnosti podporují vynikající jízdní vlastnosti idynamiku vozu. Lehká konstrukce přispívá k úspornosti: Ford Focus vykazuje o deset procent úspornější provoz než nejlepší z jeho konkurentů. Disponuje nejdelším rozvorem náprav ve třídě, který spolu se zvýšeným posazem a vysokou střechou přispívá k velmi prostornému interiéru. Společnost Ford také očekává, že nový Ford Focus bude mít nejnižší provozní náklady ve své třídě, o šest procent nižší než jeho největší konkurenti.
Ford Focus se prodává ve tří, čtyř a pětidvéřovém provedení a v provedení kombi se široký spektrem výkonných čtyřválců o obsahu 1,4 l, 1,6 1, 1,8 1 a 2,0 1. K dispozici je i nový turbodiesel s přímým vstřikováním paliva 1,8 1. V ČR jsou v současné době k dispozici tří- a pětidveřové karoserie a všechny benzinové motory, ostatní varianty představí importérzačátkem příštího roku.
Ford naposledy získal ocenění „Evropské auto roku“ v roce 1994 s modelem Mondeo, který se pro Ford rovněž stal mimořádně důležitým modelem. Model Ford Scorpio vyhrál tuto prestiž cenu v roce 1986 a první Ford Escort s pohonem předních kol zvítězil v roce 1981.
Jediným českým zástupcem v odborné porotě soutěže Car of the year je ing. Milan Jozíf, šéfredaktor časopisu Automobil Revue. Milana Jozífa jsme požádali o jeho názor na výsledky letošní ankety:
„Podle mého názoru je Ford Focus ze všech letošních novinek zcela jednoznačně mimořádným přínosem pro evropský automobilový trh a byl jsem už před vyhlášením výsledků hlasování mezinárodní poroty volící Vůz roku 1999 přesvědčen, že zvítězí s velkým náskokem před ostatními. Ukázalo se, že podobně uvažovalo i dalších 41 porotců z 55, kteří letos hlasovali, a tak Focus získal celkem 444 body, o 172 body víc než Opel Astra, který se umístil na druhém místě. Ve zdůvodnění svého hlasování jsem k bodům přiděleným Fordu Focus uvedl, že podle mne jde o nejvýznamnější a nejužitečnější inovaci ze všech nových vozů roku 1998 z hlediska řešení vnitřního prostoru, výjimečných jízdních vlastností, komfortu, bezpečnosti – a také nevšedního designu. Konstruktéři podvozku vytvořili technicky znamenitou podlahovou plošinu s neobyčejně vtipnou a vyspělou koncepcí zadní nápravy velmi přesně vedené dvěma lehkými listovými rameny, výsledkem je opravdu výjimečné chování vozu i v nejkritičtějších manévrech. Tvůrci užitné nástavby připravili kromě tří a pětidveřových „hatchbacků“, také klasický čtyřdveřový sedan kombi, přičemž proti Escortu zvýšili střechul o odvážných70 mm ve prospěch obyvatelnosti, takže vnitřním prostorem Focus předstihuje o třídu všechnu dnešní konkurenci. Tým designerů se pak postaral, aby ta nebývalá výška nebyla nijak nápadná – a přitom vozu nenásilně vtisknul rys Fordova stylu Neu‘ Edge Design, zdůrazňujícího hrany, takže Focus má navíc naprosto nezaměnitelný vzhled. K tomu nabízí v bohatém základním vybavení komfort i bezpečnost na dnešní nejlepší úrovni při ceně výhodnější než u stejně bohatě vybaveného Escorta. Všechna tato hlediska zřejmě rozhodla o tom, že Ford Focus získal prestižní evropský titul Vůz roku 1999.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.