Ford Focus FCV (Fuel Cell Vehicle) poháněný palivovými články je plnohodnotným pětimístným modelem na bázi Focusu, nejprodávanějšího kompaktního vozu světa. První automobil na palivové články – P2000 HF presentoval Ford už v lednu 1998, nyní přichází s Focusem.
Ford Focus FCV získává svoji energii přímo z vodíku, stlačeného na 250 barů a uloženého přímo ve vozidle, zatímco v jiných případech se získává z metanolu. U Focusu reaguje vodík s kyslíkem ze vzduchu, přičemž se chemická energie obsažená ve vodíku přeměňuje v elektrickou energii s účinností přes devadesát procent. Elektrická energie pak pohání elektromor o výkonu 67 kW (109 k) a točivém momentu 190 N.m. Tyto hodnoty umožňují zrychlení z klidu na 100 km/h za 14 sekund a největší rychlost 128 km/h.
Při této přímé reakci, tzv. „studeném“ spalování vzniká jako jediný vedlejší produkt pouze vodní pára. Focus FCV je tedy vozidlem s nulovými emisemi a neprodukuje žádné lokální emise. Vodík lze získat také z regenerativních zdrojů energie, a proto je považován za ideální alternativní palivo.
Ford Motor Company už koncem roku 1999 soustředil všechny své automobily na elektrický pohon či palivové články pod značku TH!NK-Group. Koncern je tak jediným automobilovým výrobcem světa, který vlastní značku pro vývoj, marketing a provoz bezemisních vozidel.
Ford se účastní rovněž na programu California Fuel Cell Partnership, který začal v listopadu loňského roku a po několik let bude na tamnějších silnicích testovat automobily různých výrobců poháněných palivovými články. Při vývoji technologie palivových článků spolupracuje Ford především se společností Ballard Power Systems (palivové články), Xcellsis (systém palivových článků) a Ecostar (poháněcí ústrojí).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.