Ford Focus a Mondeo model 2015 – první jízdní dojmy

Jedni jásají, druzí jsou zklamaní. Novináři po představení nových modelů Mondeo a Focus (facelift) jsou ve svých hodnoceních nejednotní. Na tom by nebylo nic až tak divného – každý preferuje něco jiného a, pokud je objektivní, hodnotí podle sebe. Dostali jsme krátkou možnost okusit nové fordy řídit a za sebe mohu upřímně říct – žádné zklamání se nedostavilo.

Novž Ford Mondeo (1)

Ale …. (jak už to tak bývá, většinou je někde schované malé „ale“), také nedošlo na nějaký velký jásot a nadšení. „Ale“ ono vlastně ani nemohlo. S auty jsme jezdili dohromady asi 20 km a za tu vzdálenost nemáte šanci zjistit, jaké vlastně jsou. To chce delší test ….

Ford Mondeo

První dojmy, fakta, ceny a fotografie vám ale rádi na následujících řádcích přiblížíme.

Nejprve jsme si půjčili nové Mondeo v hybridní verzi. Byli jsme zvědaví, jaký bude „ekoford“. Vzhledem se na první pohled příliš neliší. Poznáte ho jen podle nápisů na karoserii. Interiér je oproti předchozí generaci takový …. prostornější, uhlazenější a hlavně přehlednější. Ubylo tlačítek a naopak přibyl velký dotykový displej. Za to Ford chválím. Stejně jako za pohodlnější sedačky a za hybridní systém. Funguje skvěle. Zapneme „motory“ tlačítkem, řadíme na automatické převodovce D a jedeme. Na palubě je krásně ticho. Slyšíme jen předjíždějící Audi A4 TDI jehož řidič nechce jet v obci 50 za nějakým Fordím hybridem. Je to zajímavý pocit, který už jsem měl v Toyotě Auris Hybrid. Prostě vás to auto naučí jezdit plynule, dodržovat limity a nezávodit. Jedním z důvodů je i to, že když sešlápnete plyn až na podlahu, tak se k elektromotoru rychle připojí i benzínový agregát a …. začne ječet jako kdyby vám chtěl vyskočit z auta. Myslím to samozřejmě obrazně, ničeho se bát nemusíte, jen je vám najednou jasné, že prostě na závodění to není. Není to v tom že by autu scházel výkon, papírově na tom není špatně, ale prostě já osobně bych nesnesl ten zvuk vytočeného benzínového motoru. (technická poznámka: jde v podstatě o to, že v hybridech se využívá benzínový motor který nefuguje v klasickém Ottově cyklu, ale Atkinsonově – je totiž účinější/efektivnější, ale naopak má výrazně nižší kroutící moment. Ten dodává právě elektromotor. Stejný princip používá zmíněná Toyota.)

Novž Ford Mondeo (14)

Ale majitel, který si tohle auto bude chtít koupit, tohle řešit určitě nebude. Toho zajímá spotřeba a ekologie. A ten kdo chce závodit stejně sáhne po jiném motoru.

Jaké jsou vlastně jízdní výkony. Výrobce udává max. rychlost 187 km/h, zrychlení z 0-100 za 9,2 s a spotřeba se ve městě údajně pohybuje pod 3 litry, mimo město 5 a v kombinaci 4,2 litrů benzínu na 100 km.

Kompletní data a ceny najdete na tomto odkazu (PDF)

Novž Ford Mondeo (6)

Interiér, jak už jsem psal výše, se mi osobně líbí více než v předchozí generaci. Co bych ale designérům vytkl – otvory  pro nápoje ve středovém panelu. Je to detail, ale když v nich nejsou flašky nebo jiné předměty, působí jak dvě černé díry a osobně bych uvítal kdyby šly nějakou stahovací roletkou zatáhnout …. ano, třeba tak jako u některých jiných německých vozidel.

Místa na zadních sedadlech je dostatek, a velký je i kufr. Alespoň u klasického Mondea. U hybridního je zavazadlový prostor zmenšený kvůli bateriím a má objem 383 litrů.

All-New Ford Mondeo First to Offer New Ford Pedestrian Detection

Jinak ale Ford vybavil Mondeo řadou bezpečnostních prvků a jiných zajímavých novinek.

Jak uvádí tiskové materiály:

Nový Ford Mondeo poskytuje ještě více komfortu díky pokročilým technologiím, propracovanému podvozku a důkladnému odhlučnění

 

  • Nový Ford Mondeo přichází do Evropy s adaptivními masážními sedadly a novou víceprvkovou zadní nápravou Integral Link

 

  • Adaptivní LED světlomety zpříjemňují jízdu v noci, v Evropě jsou novinkou; hlasové ovládání SYNC 2 a Aktivní parkovací asistent s funkcí příčného parkování usnadňují ovládání vozu 

 

  • Vysoce kvalitní interiér nabízí novou soustavu topení, ventilace a klimatizace, která v této třídě vyniká svým výkonem; úroveň hluku v interiéru se s novou generací snížila až o 3 decibely

 

  • Mondeo má nový digitální přístrojový štít, elektrické ovládání pátých dveří, vyhřívaný volant a jako první vůz v tomto segmentu i elektricky nastavitelný volant s pamětí polohy

Fotogalerie: 

Technické údaje pro Ford Mondeo 

Mondeo 5dv.

 

Spotřeba paliva
l/100 km (mpg)
ØØ

Jízdní výkony Ø

Motor

Max. výkon
(k)

Emise CO2
(g/km)

Město

Mimo město

Kombi-novaná

Max. rychlost km/h (mph)

0-100 km/h
0-62 mph
(s)

50-100 km/h
31-62 mph
(s)*

1.0 EcoBoost zážehový 6st. man. převodovka 

125

119

 

6,3

4,4

5,1

200 (124)

12

13,1

1.5 EcoBoost zážehový 6st. man. převodovka

160

134

7,8

4,6

5,8

222 (138)

9,2

8,2

1.5 EcoBoost zážehový 6st. autom. převodovka

160

146

8,7

4,9

6,3

214 (133)

9,1

2.0 EcoBoost zážehový 6st. autom. převodovka

203

169

10,2

5,6

7,3

232 (144)

8,7

2.0 EcoBoost zážehový 6st. autom. převodovka

240

169

10,2

5,6

7,3

240 (149)

7,9

1.6 TDCi vznětový ECOnetic
6st. man. převodovka

115

94

4,1

3,3

3,6

192 (119)

12,1

13,6

1.6 TDCi vznětový 6st. man. převodovka

115

109

4,8

3,8

4,2

192 (119)

12,1

11,7

2.0 TDCi vznětový 6st. man. převodovka 

150

115

5,1

4,0

4,4

215 (134)

9,3

9,6

2.0 TDCi vznětový  6st. man. převodovka 

180

115

5,1

4,0

4,4

225 (140)

8,3

8,3

2.0 TDCi vznětový  ECOnetic
6st. man. převodovka  

150

107

4,6

3,7

4,1

215 (134)

9,4

9,9

2.0 TDCi vznětový  ECOnetic
6st. man. převodovka 

180

107

4,6

3,7

4,1

225 (140)

8,4

8,7

2.0 TDCi vznětový  6st. PowerShift

150

125

5,3

4,4

4,8

213 (132)

9,9

2.0 TDCi vznětový  6st. PowerShift

180

125

5,3

4,4

4,8

223 (139)

8,6

Nový Ford Mondeo – ceny (PDF)

 

 

Ford Focus

Novž Ford Focus (8)

Zvenku je Focus na první pohled víceméně stejný. Tedy alespoň zezadu. Zepředu ale zkrásněl a konečně opět vypadá „k světu“. Vevnitř je faceliftovaný model výrazně jiný. Pryč je chaos – Ford nastolil pořádek a řád. Méně tlačítek, vše je přehlednější a místa je tu pocitově skoro stejně jako na předních sedadlech Mondea.

Autodesk VRED Professional 2014 SR1

Vybrali jsme si jízdu v litrovém benzínovém motoru EcoBoost. Ford tvrdí, že každý třetí prodaný Focus v Evropě má pod kapotou právě tuto jednotku. A podle tvrzení technických expertů Fordu se jedná o velmi spolehlivý motor a to i když má nájezd vzšší než 100 tisíc kilometrů… O kvalitě svědčí, že se stal potřetí za sebou „motorem roku“ v prestižní anketě International Engine of Year.

První dojem? Velmi milé překvapení. Motor je navzdory svému objemu velmi čilý, pružný a má i sympatický zvukový projev. Jízdní vlastnosti – není to žádná tvrdá němka ale naopak byl jsem na krátké testovací trase mile překvapen vyvážením podvozku. Zdál se mi komfortní a jistý zároveň. Ale na důkladné posouzení by to opět chtělo delší test …

Bylo by smutné, kdyby Focus něčím vyloženě zklamal. Opět i v této generaci patří mezi to nejlepší v daném segmentu a za svou konkurencí naopak ničím nezaostává. Ford dovybavil své modely všemi bezpečnostními prvky a komfortní výbavou, kterou nabízela i konkurence. V mnoha věcech ji překonává.

Nový Ford Focus

Opět pár zajímavostí z tiskových materiálů Fordu:

Nový Ford Focus: Vyspělá technika, precizní zpracování a úspornější motory pro nejprodávanější vůz na světě

 

  • Nový Focus se vyznačuje dynamickým designem s novou „tváří“ značky Ford a modernizovaným interiérem

 

  • Aktualizovaná paleta motorizací pro evropské trhy přináší až 19% úsporu paliva; v nabídce se objevují nové jednotky 1.5 EcoBoost a 1.5 TDCi

 

  • Vyzdvihované jízdní vlastnosti Focusu doznaly dalšího zlepšení díky vyztužení v přední části, upravenému zavěšení a novému naladění tlumičů pérování, elektrického posilovače řízení i elektronického stabilizačního systému

 

  • S novým Focusem přichází do Evropy SYNC 2, multimediální systém s dotykovou obrazovkou a pokročilým hlasovým ovládáním pro snadnější obsluhu hudby, navigace, klimatizace a mobilního telefonu

 

  • Nový Focus nabídne také parkovací asistent s technologií kolmého parkování 

 

Fotogalerie: 

Nový Ford Focus – ceník v PDF

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach 1 je zde, připraven udělat rozruch na evropských závodních okruzích

Ford Mustang Mach 1 je zde, připraven...

Už od roku 1969 patří ke klíčovým aspektům Mustangu Mach 1 výrazný design ve stylu závodních vozů. Na evropský trh poprvé přichází Mustang Mach 1 se zvýšeným výkonem a vylepšenou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Video: Martin Prokop s Viktorem Chytkou vezou z Dakaru 2021 deváté místo

Video: Martin Prokop s Viktorem Chytkou...

Posledních 225 měřeného úseku dvanácté etapy letošního Dakaru již pro posádku Benzina Orlen Teamu změnu v celkovém pořadí nepřineslo. Martin Prokop s Viktorem Chytkou si ze Saudské Arábie...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop, Chytka i Shrek přežili brutální jedenáctou etapu Dakaru a nadále jsou devátí

Prokop, Chytka i Shrek přežili...

Předposlední etapa letošního Dakaru měla být dlouhá a těžká. A skutečně byla. I přes několik krizových momentů se posádka Benzina Orlen Teamu udržela mezi nejlepšími deseti v klasifikaci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Drama až do konce

Drama až do konce

Milovníci dramatických zápletek až do konce dějství si na úvodní soutěži Rallysprint série v okolí Příbrami a Sedlčan přišli na své. Souboj tu totiž sváděla dlouholetá zkušenost...