Ford Focus 2002: I to nejlepší lze ještě zlepšit!

Na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem představil Ford svůj úspěšný model Focus s řadou novinek a vylepšení.

Na autosalonu IAA představil Ford poprvé v modelové řadě Focus nový koncept „přizpůsobivého interiéru“ IVP (Interior Versatility Package), který vychází vstříc zákazníkům požadujícím maximální přepravní flexibilitu. Na přání dodávané doplňky konceptu IVP vznikaly na základě systematického výzkumu požadavků typově nejrozmanitějších zákazníků.


Ford Focus 2002: I to nejlepší lze ještě zlepšit!

Dopředu sklopné sedadlo spolujezdce. Po sklopení opěradla sedadla předního spolujezdce dopředu vytváří jeho speciálně upravená zadní strana horizontální plochu, která může posloužit jako pracovní stolek, podložka pro přenosný počítač nebo místo pro uložení příručního batůžku. Elektrická zásuvka je umístěná do zadní části středové konzole.

Zadní sedadlo dělené v poměru 40/20/40. Nové řešení děleného zadního opěradla umocňuje přizpůsobivost interiéru vozu při přepravě většího množství zavazadel či nákladu a pasažérů. Středovou část lze samostatně sklopit dopředu, takže mezi krajními místy vznikne malý odkládací stoleček. Vzniklý průchod do zavazadlového prostoru poslouží při přepravě dlouhých štíhlých předmětů, např. lyží. Oba krajní díly zadního opěradla lze také samostatně sklopit dopředu.


Promyšlené řešení zavazadlového prostoru. O drobné předměty, které se až dosud volně povalovaly v zavazadlovém prostoru, se postarají schránky, které jsou součástí systému IVP. Speciálně tvarované schránky výborně poslouží např. pro uložení golfových míčků nebo autokosmetiky.


Síť do zavazadlového prostoru, „klokaní“ kapsy a háčky. Praktickou pružnou síť lze uchytit k bokům zavazadelníku a jeho podlaze. Do boků zavazadlového prostoru jsou začleněné také háčky, na které lze zavěsit nákupní kabely. Kapsy „klokanky“ – dvě vpředu a jedna vzadu – rozšiřují možnosti uložení drobných předmětů v interiéru vozu.


Oboustranný kryt podlahy zavazadlového prostoru. Kryt podlahy zavazadlového prostoru je možné snadno vyjmout a otočit rubem nahoru, takže v zavazadlovém prostoru lze převážet např. zablácené holínky, jízdní kola a další špinavé předměty aniž by hrozilo znečištění vrchní lícové strany krytu. Hladká rubová strana krytu podlahy zavazadlového prostoru se snadno myje a udržuje v čistotě.


Stylisté připravili pro Ford Focus řadu drobných designerských změn snižující riziko poškození karoserie např. při drobných kolizích při parkování. Přední i zadní nárazníky mají nově ochranné pruhy, které chrání nárazníky lakované v barvě vozu před škrábanci.Přední směrová světla se přemístila z hran nárazníku do hlavních světlometů, kde jsou lépe chráněna před poškozením při kolizích. Hlavní světlomety, vyráběné v Autopalu Nový Jičín, mají nyní speciální dvoukomorový design. Hlavní i dálková světla mají větší kulaté reflektory kryté čirým sklem z kompozitního materiálu. Mlhové světlomety jsou začleněny do dolní části přepracované čelní masky.


Marketingoví specialisté automobilky Ford vyhodnocují názory a přání zákazníků na standardní specifikace jednotlivých verzí. Na základě těchto průzkumů se nyní model Focus Ghia prezentuje jako ještě luxusnější, Focus Ambiente je ještě komfortnější a Focus Trend má zřetelnější sportovní šarm.


Standardem modelů Focus Ghia jsou nyní, kromě známých komfortních a funkčních prvků modelů Ghia, mj. také dveřní kliky v barvě karoserie, boční ochranné prvky a ochranné pruhy v náraznících, nové materiály čalounění interiéru, volant obšitý speciálně perforovanou kůží, osvětlení i v prostoru pro nohy či luxusní koberečky.


Modely Focus Ambiente dostaly speciální povrchovou úpravu středové konzoly palubní desky v titanové barvě. Nové jsou i textilní materiály potahů sedadel a všechny vyjíždějí na kolech s nově tvarovanými velkoplošnými kryty.


Sportovního ducha modelů Focus Trend nově zdůrazňují kůží obšitý volant, palubní přístroje s rámečky z leštěného hliníku, hlavice řadicí páky v titanově šedém provedení a výrazně anatomicky tvarovaná sedadla, dodávaná ve čtyřech různých barevných odstínech. Modely Focus Trend mají také speciálně naladěné sportovní zavěšení kol.


Před časem Ford představil Focus poháněný vznětovým motorem TDCi, vybaveným systémem přímého vstřikování paliva do válců „common-rail“ druhé generace. Tím ovšem uvádění nových technologií do modelové řady Focus rozhodně nekončí. Focusy pro rok 2002 mohou být vybavené např.:

  • novými xenonovými světlomety (pro Focus Trend, ST170 a Focus Ghia). Vysoce výkonné světlomety s xenonovými výbojkami mají systém samočinné regulace úhlu dopadajícího paprsku a integrované ostřikovače.
  • novými kvalitními audiosystémy se zásobníkem na šest CD disků
  • navigačním systémem značky Blaupunkt. Systém satelitní navigace, vybavený funkcí dynamického navádění pomocí dopravních informací vysílání RDS-TMC, předává řidiči informace o cestě ke zvolenému cíli jednak prostřednictvím srozumitelných piktogramů zobrazovaných na displeji, jednak hlasem. Lokalizaci polohy vozu má na starosti globální satelitní systém GPS. Celý navigační systém je zabudovaný do autorádia s vlnovými rozsahy AM/FM a s šachtou na CD disky.
  • novou špičkovou klimatizační jednotkou se systémem elektronické kontroly a nastavování teploty (pro modely Focus Ambiente, Trend a Ghia).
  • na přání montovaným elektricky ovládaným střešním oknem, které může být napojeno na centrální systém zavírání oken a zamykání. Tento systém zvyšuje komfort i bezpečnost.

Vysoké výkony jsou opět jednou z priorit značky Ford. O tom nejlépe svědčí nové modely řady Focus, které se u prodejců automobilů Ford objeví už začátkem roku 2002.


Ford Focus 2002: I to nejlepší lze ještě zlepšit!

Focus ST170, výkonný, plně komfortní a snadno ovladatelný model, který vznikl jako odezva na požadavky zákazníků. Kromě motoru s výkonem zvýšeným o 40 koňských sil jsou dalšími charakteristickými rysy nová šestistupňová převodovka, 17“ kola z lehkých slitin s nízkoprofilovými pneumatikami, výkonné, bohatě dimenzované brzdy, speciálně naladěné zavěšení kol atd. Z nuly na 100 km/h zrychluje během 8,2 sekundy a jeho maximální rychlost činí 215 km/h. Ford očekává, že Focus ST170 posílí pozici modelové řady Focus především u náročných zákazníků preferující vysoké výkony a perfektní jízdní vlastnosti.

Ford Focus 2002: I to nejlepší lze ještě zlepšit!

Focus RS, ryze sportovní vůz o výkonu 162 kW (220 k) je určený pro skutečné znalce a vyznavače dynamické jízdy. Konstruktéři se inspirovali soutěžním speciálem kategorie WRC. Dokonale propracovaný Focus RS, kterých bude vyrobeno pouze 4500 kusů, prošel náročným testovacím programem. Pečlivý vývoj je zárukou, že tento model je díky své dravé akceleraci, skvělým brzdám a bezkonkurenčním jízdním vlastnostem schopný rozdávat radost a adrenalinové opojení opravdovým znalcům volantu.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...