První Ford Focus byl široké veřejnosti presentován na Ženevském autosalonu v roce 1998 a již od podzimu začaly první vozy sjíždět z výrobních pásů. Až dosud jich bylo ve tří, čtyř a pětidveřové verzi včetně kombi vyrobeno přes dva miliony v závodech v Německu, Španělsku, USA a Mexiku. V roce 1999 získal Ford Focus ocenění Automobil roku, což jeho popularitu ještě zvýšilo. Prestižní titul si vysloužil především za nejvýznamnější inovaci z hlediska řešení vnitřního prostoru, výborných jízdních vlastností, komfortu, bezpečnosti a nevšedním designem
My jsme si vyzkoušeli Ford Focus 1.6 Kombi v základním provedení Ambiente, ovšem zákazník si může vybrat i luxusnější verze Comfort, Trend a Ghia. K oblíbenosti Fordů Focus patří i bohatá nabídka pohonných jednotek, z nichž si každý jistě vybere. Tak např. pro kombi jsou ještě k dispozici zážehové čtyřválce 1.4 Zetec (55 kW), 1.8 (85 kW) a 2.0 (96 kW) a vznětový 1.8 (66 kW)
Zkoušený automobil poháněl zážehový čtyřválec 1.6 Zetec o výkonu 75 kW (101 k) při 6000 ot./min. Ve 4000 otáčkách za minutu dosahoval největšího točivého momentu 145 N.m. S těmito hodnotami zrychlí z klidu na 100 km/h za 11,3 sekundy a dosáhne největší rychlosti 185 km/h.
Hned na úvod musíme říct, že jsme s ním byli velice spokojeni, navíc nás překvapila jeho příznivá spotřeba. Zvláště, když jsme při dynamické jízdě dosahovali po nejrůznějších silnicích, včetně dálnic, kolem průměru 6,5 litru na 100 km, v kombinovaném provozu pak ca sedm.litru.
Výborně vyladěný podvozek umožňuje dynamickou jízdu v zatáčkách, přímé řízení pracuje přesně a také řazení jednotlivých stupňů jde přesně a zlehka. Unikátní víceprvkové zavěšení kol zajišťuje výborné chování vozu i v kritických okamžicích.
Hlavní předností „kombíku“, jehož karoserie je o 10 cm delší (4,46 m) ve srovnání verze se stupňovitou zádí, je objem zavazadlového prostoru, který v základním stavu dosahuje 520 litru. To je např. o 40 litru více než třeba u Oplu Astra Caravan. Při sklopení zadních sedadel se zvětší na 1580 l a navíc vznikne zcela rovná podlaha. Nízký práh umožňuje dobrou manipulaci i s těžšími předměty.
Ford Focus se vyznačuje velice prostorným interiérem s důmyslným uspořádáním, na čemž má hlavní zásluhu dlouhý rozvor náprav 2,6 m. Na zadním sedadle mohou pohodlně cestovat tři dospělé osoby, aniž by se museli uskrovňovat či tísnit, a to platí jak pro oblast hlavy či nohou.
Řidič si může sedadlo i volant nastavit ve čtyřech směrech, takže si každý najde optimální polohu. Sedadla jsou navíc dobře tvarována, ani po více než pěti stovkách kilometrech jsme v nich necítili sebemenší únavu a jsou potažena příjemným materiálem.
K zajímavostem patří např. otevírání přední kapoty klíčkem zvenku (zámek ukrývá logo), při prvním zmáčknutí dálkového ovládání se otevřou nejdříve dveře řidiče, teprve při dalším ostatní dveře, víko zavazadlového prostoru se odemyká tlačítkem v levé části přístrojové desky.
Základní verze kombi Ford Focus 1.6 stojí 470 000 Kč, přičemž obsahuje mj. airbag řidiče, imobilizér, osvětlení zavazadlového prostoru, přední mlhovky, otáčkoměr atd. Testovaný vůz byl navíc vybaven systémem ABS, klimatizací, elektricky ovládanými a vyhřívanými zpětnými zrcátky, radiem s dálkovým ovládáním na volantu. Na přání si lze ještě přiobjednat mj. systém TCS, ESP, airbag spolujezdce včetně bočních, vyhřívané přední sklo apod.
Ford Focus kombi je prostě ideálním společníkem pro rodiny s malými dětmi při cestách na chatu, chalupu či dovolenou.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.