Ford Focus 1.0 EcoBoost překonal 16 světových rekordů Mezinárodní automobilové federace!

Focus EcoBoost 92 kW zvládne akceleraci 0 – 100 km/h za 11,3 sekund a vyvine nejvyšší rychlost 193 km/h; má kombinovanou spotřeba 5,0 l/100 km, emise CO2 na úrovni 114 g/km.

Ford Focus s motorem 1.0 EcoBoost se začal prodávat teprve před několika měsíci, ale díky své hospodárnosti si již získal zástupy příznivců.

Ford Focus 1.0 EcoBoost překonal 16 světových rekordů Mezinárodní automobilové federace!

Soutěžní jezdec Jari-Matti Latvala a osm novinářů z Francie a USA

– po dva dny jezdili na zkušební trati CERAM ve francouzském Mortefontaine třemi identickými vozy Focus 1.0 EcoBoost v sériovém provedení.

„Tento motůrek klame tělem, pokud jde o dynamiku,“ řekl Latvala, který obvykle v práci jezdí soutěžním speciálem Ford Fiesta RS WRC o výkonu 224 kW. „Dosažené rekordy prokázaly, že 1.0 EcoBoost dokáže být stejně zábavný jako úsporný.“

Každý ze zúčastněných vozů bylo nutné před rekordním pokusem zajet pod dohledem oficiálního komisaře FFSA (Fédération Française du Sport Automobile). Automobily byly předtím vybrány ve výrobním závodě Fordu v německém Saarlouis.

Tři vozy 1.0 EcoBoost

stanovily světové rekordy v kategorii „pod jeden litr“ na trasách jeden kilometr a jedna míle s pevným i letmým startem; dále dosáhly rekordní průměrné rychlosti na úsecích od 10 km do 4 104,7 km a nejvyšší průměrné rychlosti po měřenou dobu šesti, dvanácti a čtyřiadvaceti hodin.

Nejvyšší průměrná rychlost byla 191,056 km/h a bylo jí dosaženo při pokusu o překonání světového rekordu v nejvyšší průměrné rychlosti po dobu jedné hodiny.

Focus EcoBoost 92 kW

– zvládne akceleraci 0 – 100 km/h za 11,3 s a vyvine nejvyšší rychlost 193 km/h; jeho kombinovaná spotřeba je 5,0 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 na úrovni 114 g/km.

Verze 74 kW pak má nejnižší spotřebu paliva ve své třídě – pouhé 4,8 l/100 km a emise CO2 109 g/km.

Přehled dosažených rekordů:

Kilometr Nejvyšší rychlost
s pevným startem 113,522 km/h
s letmým startem 176,168 km/h
Míle Nejvyšší rychlost
s pevným startem 79,402 mph
s letmým startem 108,548 mph
Podle délky úseku Průměrná rychlost
na úseku 10 km 172,053 km/h
na úseku 100 km 187,579 km/h
na úseku 500 km 186,793 km/h
na úseku 1000 km 164,361 km/h
na úseku 10 mil 110,237 mph
na úseku 100 mil 118,412 mph
na úseku 500 mil 102,656 mph
na úseku 1000 mil 103,357 mph
Podle délky času Průměrná rychlost
po dobu 1 hodiny 191,056 km/h
po dobu 6 hodin 165,555 km/h
po dobu 12 hodin 166,784 km/h
po dobu 24 hodin 171,029 km/h

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...