Ford Fiesta v hlavní roli nového videa z řady Gymkhana, produkované Kenem Blockem a značkou DC

Fiesta, mimořádně úspěšný model značky Ford, je hvězdou dalšího pokračování videosérie Gymkhana, které závodník Ken Block tento týden uvedl na YouTube.

Nejnovější díl populární Blockovy série je na YouTube pod názvem Gymkhana THREE Part 2; Ultimate Playground: L’Autodrome nebo pod odkazem http://www.youtube.com/watch?v=4TshFWSsrn8.

Video se natáčelo v areálu francouzského závodního okruhu Autodrome de Montlhéry a Block v něm předvádí své vyhlášené řidičské kousky za volantem upravené Fiesty.

„Když Ford navázal spolupráci s Kenem Blockem ohledně Fiesty a účasti ve WRC, atraktivní součástí dohody byla také možnost podílet se na projektech jako Gymkhana 3,“ řekl severoamerický sportovní ředitel Fordu Jamie Allison.

Pro Blocka, spoluzakladatele módní značky DC a jezdce soutěžního týmu Monster, je jízda na hranici možností s prudkými otočkami o 180 nebo 360 stupňů, extrémní akcelerací, brzděním a řízenými smyky tou pravou definicí zábavy.

Areál Autodrome byl zvolen jako místo natáčení z toho důvodu, že vedle profesionální závodní dráhy nabízí také umělé překážky pro neobvyklé jezdecké prvky. Dobrým příkladem je rychlostní ovál se sklonem 51 stupňů. Gymkhana 3 je také první video této řady, kde Block předvádí své jezdecké umění i na mokru.

„Skvělé na projektu Gymkhana je to, že natáčení je úžasně zábavné,“ řekl Block. „Jako byste vzali to nejlepší z automobilových soutěží a odstranili prvek stresu, který je se závoděním spjatý. Umožňuje mi to jen tak si hrát s fantastickým autem. Protože jsem dělal už dvě podobná videa, věděl jsem při stavbě auta přesně, co od něj chci, a mohu prohlásit, že Fiesta je zatím nejlepší auto, které v sérii Gymkhana účinkovalo.“

Fiesta nosí ve videu podobné zbarvení jako soutěžní Fiesta, kterou Blockův tým nasazuje do amerického šampionátu Rally America, a jako jeho Focus RS WRC. Design vytvořila společnost DC.

Karbonové madlo hydraulické ruční brzdy bylo nahrazeno na zakázku vyrobeným kovovým madlem, na kterém je vyryto číslo 43 a Blockovo logo se stylizovanou lebkou. Číslo 43 se objevuje také na bočních oknech vozu.

Speciální Fiestu pro video Gymkhana 3 zkonstruovala společnost Olsbergs Motorsport Evolution (MSE). Vůz o hmotnosti pouhých 1100 kg je poháněn speciálně pro tento účel vytvořeným motorem Olsbergs, který může vyvinout výkon až 625 kW, ale pro Blockovy potřeby je omezen na 478 kW. Ve 4000 ot./min. motor poskytuje 895 Nm točivého momentu, což ve spojení se šestistupňovou sekvenční převodovkou Olsbergs MSE Maktrak stačí ke zrychlení z nuly na 96 km/h (60 mil v hodině) za pouhé 1,9 s.

Karoserie vozu byla doplněna o agresivní přední nárazník, inspirovaný závodními okruhovými automobily. Na rozdíl od soutěžních vozů, jejichž přední část je navržena s ohledem na robustnost při jízdě po šotolinových cestách, je nárazník opatřen spoilerem z uhlíkových vláken, který přispívá k lepším aerodynamickým vlastnostem. Také lemy blatníků jsou mnohem širší a mají agresivní vzhled.

Před tím, než se v Olsbergs MSE pustili do přestavby, byl tento vůz běžnou sériově vyráběnou Fiestou modelového roku 2011. Standardní Fiesta se svými kompaktními rozměry a mimořádně pevnou karoserií z vysokopevnostní oceli je pro Gymkhanu ideální platformou. O vrozených předpokladech tohoto vozu ostatně svědčí skutečnost, že právě Fiesta se stane základem zcela nového továrního speciálu Ford pro mistrovství světa FIA v automobilových soutěžích. Fiesta WRC se poprvé představí v sezóně 2011.

Block je v prvním roce své spolupráce se značkou Ford velmi aktivní. V současné době ho diváci amerických televizních stanic mohou vídat v jeho druhé televizní reklamě, tentokrát vedle legendárního jezdce série NASCAR Richarda Pettyho a závodníka A. J. Allmendingera. Reklama tvoří součást celonárodní kampaně „43 Fiest“ (www.43fiestas.com) amerického Fordu, související se vstupem Fiesty na zaoceánský trh. Kampaň potrvá celkem deset týdnů a postupně přivede na obrazovky největší osobnosti motoristického sportu v USA.

„Když se Ken angažuje v nějakém programu, zástupy jeho příznivců ho oddaně následují ve všem, co dělá,“ řekl Scott Denby, business manažer divize Ford Racing ve Spojených státech. „V pop kultuře není mnoho osobností, které by na YouTube dokázaly generovat desítky milionů zhlédnutí, a v motoristickém sportu už vůbec ne. Pokud jde o schopnost navázat kontakt s publikem, ať už prostřednictvím řady Gymkhana, kampaně 43 Fiest nebo v rallye, je Ken naprosto bezkonkurenční. Ford je hrdý na to, že ho má ve svém týmu.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...