Firmy a řemeslníci po celém světě se při nákupu lehkého užitkového vozu stále častěji obracejí ke značce Ford

Dodávkové modely Ford Transit jsou díky tomu vůbec globálně nejprodávanější řadou užitkových vozů.

1fardleader850

Ford Transit se stal v roce 2015 celosvětově nejoblíbenější

– řadou dodávkových automobilů. Podle údajů IHS Markit si v kalendářním roce 2015 připsal bezmála 400 000 nových registrací.

Transit staví na více než padesátileté tradici, kterou se může v Evropě pochlubit. Například ve Velké Británii je nejžádanějším modelem ve své třídě již od roku 1984, jak vyplývá z údajů IHS Markit. Za posledních 25 měsíců zvýšil Ford svůj podíl na evropském trhu užitkových vozů z 10,8 na 12,9 procent.

Díky tomu se stal poprvé po osmnácti letech nejprodávanější značkou užitkových automobilů v Evropě. Zákazníci jeví značný zájem o všechny modely z rozšířené řady Transit, kam spadá Transit, Transit Custom, Transit Connect a Transit Courier.***

Úspěch Transitu katapultoval Ford

– na pozici nejprodávanější značky dodávkových vozů rovněž ve Spojených státech amerických, kde ke konci září navýšil svůj podíl z 36 procent v roce 2015 na rovných 40 procent. Díky silné poptávce po Transitu má Ford v USA nakročeno ke svému nejlepšímu výsledku na trhu dodávek od roku 1978. Z dostupných údajů dokonce vyplývá, že Transit se prodává lépe než aktuálně nejúspěšnější „minivan“ (MPV) na americkém trhu.

Také v Číně je Transit nejprodávanější modelovou řadou v kategorii „minibusů a dodávek“ a je na nejlepší cestě stát se jedničkou i za celý rok 2016. Naznačují to údaje China Insurance Information Technology Company.

Dlouhá tradice

První Transit sjel z výrobní linky v anglickém Langley již 9. srpna 1965. Model se v Evropě brzy etabloval a nedávno zde tak v plné síle oslavil své padesáté narozeniny.

V Číně rozšiřuje Ford řadu Transit na základě partnerství se společností Jiangling Motors Corporation, které se datuje až do roku 1995. První Ford Transit zde byl vyroben v prosinci 1997. Letos v září začala v Číně produkce nového Transitu Kombi.

Celkem bylo dosud vyrobeno již více než osm milionů vozů Transit a Transit Custom

Program se tak během doby rozrostl z jediného modelu na několik řad lehkých užitkových automobilů. Podle údajů Fordu se nový Transit prodá v průměru každých 180 sekund. A kdyby se všechny Transity seřadily za sebe, obepnuly by celou zeměkouli.

V Transitu debutoval vznětový motor Ford EcoBlue

Před několika měsíci Ford představil inovovaný Transit a Transit Custom s moderním vznětovým motorem Ford EcoBlue, který přináší výrazné snížení provozních nákladů spolu s lepší dynamikou. Zatímco spotřeba paliva poklesla o 13 procent, točivý moment v nízkých otáčkách naopak o 20 procent vzrostl.

Oba modely nabízejí také sofistikované nové asistenční technologie:

  • Předkolizní asistent – první systém v této kategorii s funkcí detekce chodců – snižuje závažnost některých čelních srážek, zatímco jiným může zcela předejít
  • Zdokonalený elektronický stabilizační program s rozšířenými funkcemi včetně kompenzace poryvů bočního větru
  • Zájemci o Transit i Transit Custom se mohou rozhodnout rovněž pro novou šestistupňovou samočinnou převodovku. Transit je pak k dostání mimo jiné s pohonem všech kol nebo s komunikačním a zábavním systémem SYNC 3.

Ford Transit patří tradičně také k prodejně nejúspěšnějším modelům Fordu v České republice

– kde od zahájení oficiálního prodeje v roce 1991 své kategorii vždy dominoval. A také loni tu byl Transit s 2 577 registrovanými vozy všech verzí nejúspěšnějším užitkovým vozem.

* Do prodejních výsledků řady Transit se započítávají modely Ford Transit, Transit Custom a JMC Transit.

** IHS Markit je společnost poskytující analytické a poradenské služby v průmyslových odvětvích, jako jsou automobilový průmysl, letectví, obrana a bezpečnost, chemický průmysl, energetika, moderních technologie, námořní doprava a obchod.

*** Ford of Europe zveřejňuje výsledky z 20 hlavních evropských trhů, na nichž je zastoupen prostřednictvím svých národních prodejních organizací. Jsou to Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...