Už trénink finálového závodu mezinárodního mistrovství Německa cestovních automobilů DTM naznačil, že rychlý okruh Hockenheim bude více sedět Opům než Mercedesům. Mezi sedm nejrychlejších se totiž vklínil pouze jeden Mercedes, a to Bernd Schneider. Nejrychleji, průměrnou rychlostí 192 km/h, zajel jedno kolo Manuel Reuter, o osmadvacet tisíciny sekundy byl pomalejší Uwe Alzen. Další zlepšení si připsal i Laurent Aiello se soukromým vozem Audi na deváté příčce.
Po startu první jízdy šel do čela Reuter, sledovaný Alzenem, Winkelhockem, Helarym a Bartelsem. Až za nimi jel novopečený mistr DTM Bernd Schneider s Mercedesem. Ovšem, protože je letos ve skvělé formě, tak ani nemůže překvapit, že se probojoval až na druhou pozici a překazil tak Oplům hatrick. S více než šestisekundovým náskokem si dojel pro první letošní vítězství Uwe Alzen, který se do čela závodu dostal až po kolizi s Reuterem, pro kterého tím závod skončil. „Byl to jeden z nejtvrdších závodů v mojí kariéře, ale zároveň také z nejhezčích. Tak tvrdě jsem už dlouho nebojoval, několikrát jsem jel až za limitem. Takové závodění miluji“, řekl v cíli Schneider.
Hned první zatáčka po startu druhé jízdy se však stala Schneiderovi osudná, když se dostal do kolize několika jezdců. Z „místa činu“ sice ještě odjel, ale po chvíli zajel do boxů a skončil. Na čele se usadil opět Alzen, sledovaný dalšími Oply, z nichž Winkelhock a Bartels si nedarovali ani metr. A to ze zadu ještě útočil Modena, zatímco zkušený Ludwig s Mercedesem skončil mimo trať po nezaviněném „šťouchanci“ od Nissena s Audi. Na jeho nevýrazném výkonu se u Ludwiga zřejmě podepsal i „stop & go“ zato, že jeho vůz nebyl včas připraven ke startu. Po tomto, až příliš tvrdém trestu, mu stoupl adrenalin do krve, zahodil rukavice a dál nepokračoval. Přestože vyšel Ludwig v obou jízách s nulou, tak v celkové klasifikaci skončil třetí, když jej ani Fässler ani Winkelhock už nedokázali dostihnout.
Ani druhá jízda nepřinesla štěstí Reuterovi, dvojnásobnému vítězi předposledního závodu. Po kolozi s Jägerem (Mercedes) vletěl do svodidel, přičemž utrpěl náraz do hlavy. Z preventivních důvodů byl převezen na kliniku, kde však nezjistili žádné zranění.
Závěr závodu byl už ve znamení triumfální jízdy Oplů, které dojely do cíle v pořadí Alzen, Winkelhock, Bartels a Modena a tím vyrovnaly letošní skóre s Mercedesem na 8 :8. „Musím si s jezdci vážně promluvit. Dneska jeli proti sobě až příliš tvrdě. S menší agresivitou jsme mohli být ještě úspěšnější“, shrnul závod Volker Strycek, šéf týmu Opel.
Výsledky:
1. jízda | 2. jízda |
1. Alzen (Opel) | 1. Alzen (Opel) |
2. Schneider (MB) | 2. Winkelhock (Opel) |
3. Winkelhock (Opel) | 3. Bartels (Opel) |
4. Bartels (Opel) | 4. Modena (Opel) |
5. Fässler (MB) | 5. Tiemann (MB) |
6. Helary (Opel) | 6. Turner (MB) |
7. Dumbreck (MB) | 7. Helary (Opel) |
8. Lamy (MB) | 8. Jäger (MB) |
9. Modena (Opel) | 9. Thompson (Audi) |
10. Turner (MB) | 10. Lamy (MB) |
Konečné pořadí:
1. Schneider Bernd | Mercedes | 221 |
2. Reuter Manuel | Opel | 162 |
3. Ludwig Klaus | Mercedes | 122 |
4. Fässler Marcel | Mercedes | 116 |
5. Winkelhock Joachim | Opel | 113 |
6. Alzen Uwe | Opel | 100 |
7. Bartels Michal | Opel | 87 |
8. Dumbreck Peter | Mercedes | 75 |
9. Helary Eric | Opel | 53 |
10. Tiemann Marcel | Mercedes | 53 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.