Finále DTM pro Opel

Ačkoliv bylo o titulu DTM už rozhodnuto, přesto přinesly obě jízdy závěrečného závodu jak velice dramatickou podívanou, tak dvě vítězství Uwe Alzena s Oplem Astra Coupé V8.

Už trénink finálového závodu mezinárodního mistrovství Německa cestovních automobilů DTM naznačil, že rychlý okruh Hockenheim bude více sedět Opům než Mercedesům. Mezi sedm nejrychlejších se totiž vklínil pouze jeden Mercedes, a to Bernd Schneider. Nejrychleji, průměrnou rychlostí 192 km/h, zajel jedno kolo Manuel Reuter, o osmadvacet tisíciny sekundy byl pomalejší Uwe Alzen. Další zlepšení si připsal i Laurent Aiello se soukromým vozem Audi na deváté příčce.


Po startu první jízdy šel do čela Reuter, sledovaný Alzenem, Winkelhockem, Helarym a Bartelsem. Až za nimi jel novopečený mistr DTM Bernd Schneider s Mercedesem. Ovšem, protože je letos ve skvělé formě, tak ani nemůže překvapit, že se probojoval až na druhou pozici a překazil tak Oplům hatrick. S více než šestisekundovým náskokem si dojel pro první letošní vítězství Uwe Alzen, který se do čela závodu dostal až po kolizi s Reuterem, pro kterého tím závod skončil. „Byl to jeden z nejtvrdších závodů v mojí kariéře, ale zároveň také z nejhezčích. Tak tvrdě jsem už dlouho nebojoval, několikrát jsem jel až za limitem. Takové závodění miluji“, řekl v cíli Schneider.


Hned první zatáčka po startu druhé jízdy se však stala Schneiderovi osudná, když se dostal do kolize několika jezdců. Z „místa činu“ sice ještě odjel, ale po chvíli zajel do boxů a skončil. Na čele se usadil opět Alzen, sledovaný dalšími Oply, z nichž Winkelhock a Bartels si nedarovali ani metr. A to ze zadu ještě útočil Modena, zatímco zkušený Ludwig s Mercedesem skončil mimo trať po nezaviněném „šťouchanci“ od Nissena s Audi. Na jeho nevýrazném výkonu se u Ludwiga zřejmě podepsal i „stop & go“ zato, že jeho vůz nebyl včas připraven ke startu. Po tomto, až příliš tvrdém trestu, mu stoupl adrenalin do krve, zahodil rukavice a dál nepokračoval. Přestože vyšel Ludwig v obou jízách s nulou, tak v celkové klasifikaci skončil třetí, když jej ani Fässler ani Winkelhock už nedokázali dostihnout.


Ani druhá jízda nepřinesla štěstí Reuterovi, dvojnásobnému vítězi předposledního závodu. Po kolozi s Jägerem (Mercedes) vletěl do svodidel, přičemž utrpěl náraz do hlavy. Z preventivních důvodů byl převezen na kliniku, kde však nezjistili žádné zranění.


Závěr závodu byl už ve znamení triumfální jízdy Oplů, které dojely do cíle v pořadí Alzen, Winkelhock, Bartels a Modena a tím vyrovnaly letošní skóre s Mercedesem na 8 :8. „Musím si s jezdci vážně promluvit. Dneska jeli proti sobě až příliš tvrdě. S menší agresivitou jsme mohli být ještě úspěšnější“, shrnul závod Volker Strycek, šéf týmu Opel.

Výsledky:

1. jízda 2. jízda
1. Alzen (Opel) 1. Alzen (Opel)
2. Schneider (MB) 2. Winkelhock (Opel)
3. Winkelhock (Opel) 3. Bartels (Opel)
4. Bartels (Opel) 4. Modena (Opel)
5. Fässler (MB) 5. Tiemann (MB)
6. Helary (Opel) 6. Turner (MB)
7. Dumbreck (MB) 7. Helary (Opel)
8. Lamy (MB) 8. Jäger (MB)
9. Modena (Opel) 9. Thompson (Audi)
10. Turner (MB) 10. Lamy (MB)


Konečné pořadí:

1. Schneider Bernd Mercedes 221
2. Reuter Manuel Opel 162
3. Ludwig Klaus Mercedes 122
4. Fässler Marcel Mercedes 116
5. Winkelhock Joachim Opel 113
6. Alzen Uwe Opel 100
7. Bartels Michal Opel 87
8. Dumbreck Peter Mercedes 75
9. Helary Eric Opel 53
10. Tiemann Marcel Mercedes 53

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...