Ve výnosech 13,7 miliard Eur za první čtvrtletí 2007, což je o 8.9 % více oproti roku 2006, a představuje zvýšení 84 % na 595 milionů €.
Všechny hlavní společnosti přispěly ke zlepšení: výsledky sekce automobilů (Fiat Group Automobiles – Fiat, Fiat užitkové vozy, Alfa Romeo, Lancia; Maserati a Ferrari) se více než zečtyřnásobily na 222 milionů € (zlepšení o 173 milionů € vůči roku 2006), společnost Iveco (nákladní automobily) překročila výkonnost o více než dvojnásobek o 80 milionů € na 150 milionů €, zatímco zemědělská a stavební zařízení se zlepšila o 52 milionů € na 189 milionů € (+50% v přepočtu na US dolary). Čistý příjem ve výši 376 milionů € je o 225 milionů € (149 %) lepší než v předcházejícím roce. Čistý průmyslový dluh klesl pod 1,3 miliardy €, což představuje zlepšení o 0,5 miliardy € ve srovnání s úrovní prosince 2006.
Cíle skupiny pro rok 2007 jsou potvrzeny s předpovědí čistého průmyslového dluhu ke konci roku pod 1 miliardou €.
Výnosy skupiny vzrostly o 8,9 % na 13,7 miliard € se vzrůstem podnikatelské činnosti v předešlém roce: hlavním tahounem tohoto růstu byly automobily, jejichž výroba se zvýšila o 11,2 % na 6,8 miliard € a výroba nákladních vozů, která dosáhla zvýšení o 20,1 % na 2,5 miliard €:
Pokračující úspěch modelů nedávno uvedených a zavedených na trh umožnil společnosti „Fiat Group Automobiles“ prodat 541 200 kusů, což je největší množství od roku 2001.
Obchodní zisk se zvýšil na 595 milionů € (+84%) přičemž všechny hlavní sektory vykazují zisky:
- Obchodní zisk z automobilů se zvýšil o 173 milionů € na 222 milionů €, na zadní straně očividného zlepšení „Fiat Group Automobiles“, která vykázala obchodní zisk 192 milionů € (3,1 % výnosů) z 57 milionů € (1% výnosů).
- Výroba automobilů vykázala výnosy 6,8 miliard € v I. čtvrtletí 2007, což je o 11,2 % více ve srovnání se stejným obdobím roku 2006 způsobené náhlým zvýšením objemu tržeb. Společnost Fiat Group
- Automobiles, které přijala nové jméno 1. února 2007 a kterou tvoří samostatné značky Fiat, Alfa Romeo, Lancia a značky Fiat Professional (užitkové vozy) měla výnosy ve výši 6,3 miliardy €, o 10,2 % vyšší než v I. čtvrtletí 2006.
S počtem 541200 prodaných kusů se výroba společnosti Fiat Group Automobiles zvýšila o 11,6 %, přestože již I. čtvrtletí 2006 zobrazovalo dopad uvedení modelů Grande Puntona trh, zatímco I. čtvrtletí 2007 dosud nezaznamenalo tržní dopad představení nového vozidla Fiat segmentu C (Bravo).
Přibližně 355 600 kusů bylo prodáno v západní Evropě, což je zvýšení o 6,7 %.
Fiat Panda si udržel svoje vedoucí postavení v segmentu A a Punto se stalo jedním z nejlépe prodávaných modelů ve svém segmentu. Objednávky Fiatu Bravo, který se začal prodávat v Itálii v únoru a ve Francii v březnu, dosáhly počtu 29 000 kusů a během čtvrtletí se jich prodalo 11 000 kusů.
V prvním čtvrtletí došlo na západoevropském automobilovém trhu ke snížení kontraktů o 1,1 % vůči stejnému období 2006. Toto chování bylo ovlivněno náhlým snížením německé poptávky (-10 %), snížením rozsahu poptávky ve Francii (-1,4 %) a Španělsku (-0,7 %), což bylo vyrovnáno růstem v Itálii (+4,1 %) a Velké Británii (+2,9 %). V Polsku došlo ke zvýšení poptávky o 24,5 % a v Brazílii o 17,4 %.
Dodávky společnosti Fiat Group Automobiles zůstaly na trzích ve všech evropských klíčových zemích na vysoké úrovni. Množství se zvýšilo v Itálii o 8,2 %, ve Španělsku o 19,4 %, o 13,4 % ve Francii a o 8,3 % ve Velké Británii. Dodávky v Německu se snížily o 3,9 %, což je mnohem méně než představuje pokles trhu.
Tržní podíl společnosti Fiat Group Automobiles se nepřetržitě zvyšoval; v Itálii dosáhl hodnoty 31,8% (+1,2 procentních bodů) a v západní Evropě 8,5% (+0,5 procentních bodů), a znovu získal 5 pozici mezi evropskými výrobci automobilů, tj. postavení, které společnost měla naposled v roce 2001.
Společnost Fiat Group Automobiles měla v prvním čtvrtletí 2007 obchodní zisk 192 milionů €, což představuje výrazné zlepšení z hodnoty 57 milionů €, ohlášených za první čtvrtletí 2006. Zvýšení lze připsat především vyššímu počtu vyrobených kusů, příznivějšímu mixu produktů, následujících po představení nových modelů, účinnějšímu vstřebání pevných výrobních nákladů, čistým vyšším nákladům na propagaci uvedení nových modelů na trh a zvýšenými výdaji na výzkum a vývoj, které odrážejí současné investice do oživení výrobního portfolia. Obchodní zisk měl také pozitivní dopad na jednorázový čistý při jednorázových nákladech přibližně 40 milionů €.
Fiat v prvním čtvrtletí 2007 posílil svoji přítomnost v nejdůležitějším evropském segmentu trhu (C) uvedením modelu Bravo. Bravo je první model s novým logem, zatímco značka Lancia představila novou firemní identitu. Fiat na ženevském autosalonu představil znovuoživení historické značky Abarth. Alfa Romeo představila naftovou verzi Alfa Spider (první naftový model v tomto segmentu), který byl v Itálii a Německu na prodej od poloviny února a postupně se bude uvádět na trhy ostatních zemí.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií