Fiat Panda ve výbavě Active v redakčním testu

Testovaná Panda – malý, ale prostorný vůz, měla čtyřválcový motor objemu 1,1 l o výkonu 40 kW.

Říká se – co je malé, to je hezké – o Pandě to platí dvojnásob. Design karoserie Pandy je elegantní. Dynamický charakter vozu naznačuje celkový vzhled přídě a výrazně vyklenuté podběhy kol.

Fiat Panda ve výbavě Active v redakčním testu
Fiat Panda ve výbavě Active v redakčním testu
Fiat Panda ve výbavě Active v redakčním testu

Přes malé vnější rozměry (délka 353,8 cm, šířka 158,9 cm, výška 154 cm) má Panda poměrně prostorný interiér, který je dobře prosvětlený. Vysoký posez zaručuje velmi dobrý výhled z vozidla a současně usnadňuje nastupování a vystupování starším cestujícím. Kladně hodnotím palubní desku se snadno dostupnými, ergonomicky umístěnými ovladači a dobře ve dne i v noci čitelnými sdělovači.

Fiat Panda ve výbavě Active v redakčním testu
Fiat Panda ve výbavě Active v redakčním testu
Fiat Panda ve výbavě Active v redakčním testu
Fiat Panda ve výbavě Active v redakčním testu
Fiat Panda ve výbavě Active v redakčním testu

Po usednutí do vozu jsem ocenil pohodlná sedadla s  dobrým bočním držením a vkusně a ergonomicky řešenou palubní deskou. Kladně hodnotím dostatek místa i pro cestující vzadu. Zejména prostor pro nohy cestujících vzadu je nadprůměrný ve třídě minivozů. To je i důsledek rozvoru Pandy (2299 mm). Panda má praktické odkládací prostory. Zavazadlový prostor se sklopením zadních sedadel zvětší ze 206 litrů na 860 litrů (mezi minivozy vyšší průměr).

Čtyřválcový motor testované Pandy o objemu 1,1 litru s výkonem 40 kW (54 k) při 5 000 ot/min dosahuje nejvyšší hodnotu točivého momentu 88 Nm při 2 750 ot/min. Při testovacích jízdách motor ochotně bez prodlevy akceleroval. Zejména mě udivilo jeho zrychlování i z nižších otáček motoru. S Pandou se dá jezdit svižně – samozřejmě pokud chceme nebo potřebujeme rychleji předjet, je lepší podřadit na nižší stupeň rychlosti a Panda vyrazí bez prodlení po přidání plynu a předjetí je bezpečné. Výrobce udává maximální rychlost vozu 150 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 15 sekund. Rychlost 130 km/h na dálnici drží motor bez problémů. I při vytočeném motoru do vysokých otáček je hladina hluku v interiéru vozu poměrně nízká a nezvyšuje ji ani aerodynamický hluk. Oproti výrobcem udávané kombinované spotřebě 5,7 l jsem během testu dosáhl spotřebu 5,3 l, i když jsem jezdil svižně a dosahoval jsem bez problémů vyšších cestovních průměrů. Jezdil jsem však většinou sám a bez zavazadel.

Při testování vozu jsem ocenil celkové konstrukční provedení podvozku. Pětirychlostní manuální převodovka s vhodně odstupňovanými stupni se řadí snadno. Panda se nadměrně nenaklání ani při rychlejším projíždění zatáček, drží dobře stoupu a její pérování zabezpečuje, že ani na horších silnicích jsem nepociťoval nadměrné drncání tak typické pro malé vozy. Také brzdy jsou velmi účinné. Připomínám, že vzhledem k malým vnějším rozměrům vozu, je s Pandou pohodlné zaparkování a její pohyblivost ve městě je velmi dobrá.

Mé celkové kladné hodnocení tohoto vozu nesmí rozhodně přispět k tomu, abychom na Pandu požadovali jízdní vlastnosti, které mají větší, těžší a výkonnější vozy. Při jízdě si musíme uvědomit, že sedíme v lehkém voze menších rozměrů a tak se musíme na silnici chovat, abychom s ní i když svižně jezdili bezpečně.

Testovaná Panda ve  výbavě Active stojí 192 200 Kč včetně DPH, v současné době je k dostání v rámci akční ceny za cenu 172 900 Kč. Přestože jde o nejnižší stupeň výbavy, její výbava obsahuje mimo jiné elektrický posilovač řízení Dualdrive, systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBD, výškově nastavitelný volant, airbag řidiče atd.

Je též možné využít odpočtu DPH. Při využití financování Fiat Credit získáte navíc slevu 30 000 Kč.

Že se stala Panda u nás vozem oblíbeným, potvrzují její vysoké prodeje uvedené v následující tabulce:

rok ks
2003 293
2004 947
2005 1149
2006 1202
2007 1300
2008 1143
2009 982

Rok 2009 uveden prodej do konce září.

Připomínám, že záruka na lak je tříletá a na prorezivění karoserie dokonce osmiletá. Jistě majitelé Pandy uvítají speciální asistenční službu poskytovanou v celé Evropě.

Pro vaši informaci uvádím:

Fiat Panda nabízí 3 benzínové, jeden dieselový a jeden ekologický motor. Vybrat si můžete základní motor 1.1 s výkonem 40 kW (54 k), motor 1.2 s výkonem 44 kW (60 k) (také ve verzi Natural Power s kombinovaným pohonem CNG/benzín), motor 1.4 l s výkonem 74 kW (100 k) nebo osvědčený dieselový motor 1.3 MultiJet 16 v s výkonem 51 kW (70 k). Všechny motory splňují již emisní normu Euro 5.

Převodovky jsou manuální pětirychlostní, ve verzi 100 HP je dodávaná manuální převodovka šestirychlostní. S benzinovým motorem 1,2 l a naftovým 1,3 Multijet lze volit i pohon všech kol.

Fiat Panda je podle zvoleného motoru dodávaná ve výbavě Active, Dynamic, Emotion a 100 HP.

Současné akční ceny podle zvoleného motoru, stupně výbavy, převodovky a pohonu předních nebo všech kol jsou od 192 900 do 348 900 Kč včetně DPH.

Je též možné využít odpočtu DPH. Při využití financování Fiat Credit získáte navíc slevu 30 000 Kč.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Logo znázorňující podstatu jména

Logo znázorňující podstatu jména

Peugeot S.A. („Skupina PSA“) a Fiat Chrysler Automobiles N.V. („FCA“) (NYSE: FCAU / MTA: FCA) dnes představily logo skupiny Stellantis, nového subjektu, který vzejde z jejich fúze 50:50. Logo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na dovolenou v obytném voze

Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nedávno rozšířila kapacitu vozového parku na 2 500 vozů, ve kterém nechybí ani pojízdný “rodinný hotel” Fiat Ducato. Oproti vozům s obytnou vestavbou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové crashtesty s nepříjemným překvapením

Nové crashtesty s nepříjemným...

Nové výsledky nezávislých bezpečnostních zkoušek aut přinesly nepříjemné překvapení. Zcela propadl vůz Fiat Panda. Zklamala také nová verze off-roadu Jeep Wrangler. Naopak modely Audi Q3, BMW...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Karel Kašák rozvážel jídlo potřebným s dodávkou zapůjčenou z AAA AUTO

Karel Kašák rozvážel jídlo...

Známý moderátor Karel Kašák se rozhodl pomoci, usedl za volant dodávky a pod patronátem Potravinové banky Praha a Středočeský kraj rozvážel jídlo potřebným. Sám moderátor neměl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dodávka zapůjčená AAA AUTO rozváží jídlo potřebným a pomáhá v boji s plýtváním

Dodávka zapůjčená AAA AUTO rozváží...

Od dnešního dne vozí po Praze a Středočeském kraji nevyužité potraviny určené pro pomoc potřebným i Fiat Ducato, který České potravinové bance Praha a Středočeský kraj zapůjčila síť...