Éra CUV: CUPRA Formentor se představuje

  • Značka CUPRA si jako svůj první model zvolila CUV (Crossover Utility Vehicle) – CUPRA Formentor – a postavila tak týmy vývojářů a designérů před velkou výzvu
  • Vozidla z tohoto segmentu jsou atraktivní především tím, jak kombinují sportovního ducha kompaktního vozu s prostorností a všestranností SUV, což platí i pro Formentor díky jeho harmonickým proporcím a preciznímu nastavení podvozku
  • Zákazníci si mohou model CUPRA Formentor již rezervovat a první vozy se objeví u prodejců na konci října

Segment SUV (Sport Utility Vehicle) zažil v uplynulých 10 letech exponenciální růst. Vozidla z tohoto segmentu se těší největší oblibě zákazníků díky všestrannosti, vyšší výšce a atraktivnímu designu.

Automobilový svět se však neustále rozvíjí a objevuje nové cesty. Ukázkou je rostoucí popularita vozidel kategorie CUV (Crossover Utility Vehicles), která jsou kombinací SUV a kompaktních vozů. Podle prognóz se v roce 2028 prodá v tomto segmentu přibližně 500 000 vozů. Jaké jsou základy tohoto segmentu? A proč v něm bude CUPRA Formentor patřit mezi nejvýznamnější hráče? Odpovědi naleznete níže:

Co je CUV?

Je to vůz s prostorností SUV a sportovním duchem kompaktního vozu. To je i případ CUV CUPRA Formentor, prvního exkluzivního modelu značky. „Segment SUV zažívá rozmach, a v něm jsme viděli příležitost, že bychom mohli nabídnout něco odlišného úspěšným přenosem DNA naší značky CUPRA, například sportovnost a dynamiku. Proto jsme stvořili toto CUV, které má všechny pozitivní aspekty vozů SUV, ale přidává k nim také některé charakteristické znaky sportovního nebo kompaktního vozu,“ říká Carlos Galindo, vedoucí produktového marketingu značky CUPRA.

Důvod jeho existence.

Volba vydat se na tuto nezávislou cestu s CUV je jasnou deklarací záměru, jak CUPRA hodlá přispívat k dalšímu rozvoji světa osobních vozů a zejména SUV. Klíčové bylo vytvoření ideální fúze komfortu a sportovnosti. „Vytvořit takový koncept v podobě CUV proto znamenalo zajistit vyšší polohu sedadla, která by dala řidiči pocit, že je králem silnice, ale současně by byla stále ještě dost blízko k vozovce, aby byla možná sportovní jízda a zachovalo se spojení řidiče s asfaltem,“ dodává technická ředitelka značky CUPRA Marta Almuniová.

Jeho tvary.

Jedním z hlavních důvodů rostoucího prodeje těchto modelů je požadavek většího vnitřního prostoru a vyšší polohy sedadla, aniž by to bylo na úkor designu a sportovního charakteru. „Proporce jsou velmi důležité v designu jakéhokoli vozidla, ale v tomto případě byly klíčem k dosažení efektu, který jsme hledali.“ Alberto Torrecillas, designér v ateliéru vnějšího designu značky CUPRA, byl o tom přesvědčen od začátku projektu. Museli nalézt dokonalou harmonii, aby první model značky vyčníval z davu. „Muselo to být něco jedinečného, sofistikovaného. CUPRA Formentor má charakteristicky svalnaté a současně atletické proporce. I navzdory velkorysým rozměrům má nízkou hmotnost. Toho jsme dosáhli díky velmi propracovanému designu, který byl pro nás výzvou,“ vysvětluje Albert.

Jeho povrchové úpravy a materiály.

Stylistické zpracování jeho interiéru a exteriéru měl na starosti tým barev a materiálů, který vede Francesca Sangalliová. Musel si přitom poradit se dvěma největšími výzvami. Na jedné straně měl navrhnout novou paletu barev, která by identifikovala značku, a na druhé straně se mělo jednat o barvy, které budou vhodné pro CUV. Pro rozpoznání charakteru značky jsou barvy velmi důležité. Každá barva má svou vlastní povahu, vyjadřuje různý postoj. Barvy, které jsme vytvořili pro první model, navržený a vyvinutý exkluzivně pro značku CUPRA, vyjadřují její autentický charakter, DNA CUPRA,“ říká Francesca.

Jeho duše.

Tým inženýrů spolupracoval se dvěma závodními jezdci, kteří vědí o řízení automobilu všechno. Mattias Ekström a Jordi Gené předával týmu inženýrů své postřehy z testování. Díky jejich zkušenostem má Formentor ještě výrazněji sportovní charakter. „Tvrdě jsme pracovali na tom, abychom dosáhli správného nastavení podvozku, odpružení, řízení a motoru. Všechno jsme testovali společně se závodními jezdci. Vůz se díky jejich pomoci vyznačuje precizností v zatáčkách a reakcemi na pohyby pedálu plynu přesně podle našich představ a našeho záměru vyvolávat emoce,“ říká Marta Almuniová.

Řidič i jeho spolucestující získávají za jízdy smyslové vjemy také prostřednictvím sériově dodávaných anatomických sedadel, která těsně objímají jejich těla, a adaptivního odpružení. Navíc „si můžete volit jízdní režimy na volantu, protože chceme, aby řidič mohl mít ruce na volantu, ať spouští motor, vybírá jízdní režim, nebo řadí,“ dodává na závěr Marta.

První CUV značky CUPRA v číslech

  • Vnější délka 4450 mm
  • Vnější šířka 1839 mm
  • Vnější výška 1511 mm
  • 9 barev
  • Progresivní řízení s elektrickým posilovačem R-EPS
  • Nezávislé zavěšení všech kol
  • 7stupňová převodovka
  • 19“ kola z lehké slitiny
  • Brzdy Brembo
  • Anatomická sedadla čalouněná kůží v modrém odstínu Petrol Blue

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hráči klubu FC Barcelona debatují v podcastu CUPRA Next Gen o impulzu příští generace

Hráči klubu FC Barcelona debatují v...

Fotbalisté týmu Barça Marc ter Stegen, Frenkie de Jong, Ansu Fati, Pedri a Eric García jsou hosty nových speciálních epizod podcastu Kmene CUPRA „The Impulse“ Hráči hovoří o své motivaci na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA Born: zvuky přírody

CUPRA Born: zvuky přírody

Zvuky praskajícího dřeva, vzájemného tření kamenů nebo větru ženoucího se nad měděným povrchem – to jsou vjemy, jimiž je inspirován zvukový projev modelu CUPRA Born Tým designérů a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA UrbanRebel Concept v pohybu

CUPRA UrbanRebel Concept v pohybu

V Mnichově představený prototyp se poprvé vydává na zkušební okruh, za jeho volantem sedí Dr. Werner Tietz Vůz zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,2 sekundy díky nejvyššímu výkonu 320 kW...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jak závodní jezdci CUPRA vyvíjeli elektromobil CUPRA Born

Jak závodní jezdci CUPRA vyvíjeli...

Závodní jezdci Jordi Gené a Mattias Ekström se podíleli na vývoji modelu CUPRA Born, aby mu dodali ducha závodního vozu Zamrzlé jezero v Laponsku a nejnáročnější závodní okruhy posloužily...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA Tavascan Extreme E Concept: Na počátku nejmodernější technologie byla… tužka

CUPRA Tavascan Extreme E Concept: Na...

Nejnovější koncepční vůz značky CUPRA kombinuje maximální elektrické výkony s jedinečným designem Studie CUPRA Tavascan Extreme E Concept je vyrobena z trvale udržitelných materiálů a...