Požadavky, které společnost Volvo Cars na model C30 Electric klade, jsou stejně náročné jako požadavky na ostatní modely Volvo.



Elektromobil musí absolvovat všechny předepsané standardní testy. Kromě toho bylo vyvinuto několik nových zkušebních metod určených speciálně pro elektromobily. Celkem musel vůz absolvovat přes 200 různých zkoušek.
„Musíme zajistit, aby model C30 Electric fungoval zamýšleným způsobem při jízdě, parkování i nabíjení za každých podmínek – nejen obvyklých, ale i za velkých veder nebo v silném chladu. Severní Švédsko je pro testování vozidel za nízkých teplot ideálním místem,“ říká Lennart Stegland, ředitel pro vývoj speciálních vozidel ve společnosti Volvo Cars.
Volvo C30 Electric je vybaveno třemi klimatizačními systémy:
- jeden zajišťuje vytápění nebo chlazení prostoru pro cestující
- druhý podle potřeby zahřívá nebo ochlazuje svazek baterií
- elektromotor a výkonová elektronika jsou chlazeny vodou
Topení spalující bioethanol
Volvo C30 Electric je vybaveno inovativním řešením, které umožňuje komfortní ohřev interiéru v chladném počasí, aniž by to mělo nepříznivý vliv na dojezd vozidla. Vytápění prostoru pro cestující je zajištěno topením na bioethanol, jímž jsou všechna vozidla vybavena. Nádrž pojme 14,5 litru bioethanolu.
Klimatizační jednotka může být rovněž poháněna energií z baterií. V elektrickém režimu se chladivo klimatizace ohřívá ponorným ohřívačem. „Řidič může klimatizační jednotku naprogramovat a ovládat s ohledem na plánovanou cestu. Ve standardním režimu zařízení používá ethanol. V tomto režimu je kapacita baterií zachována pro maximální dojezd. Při jízdě na kratší vzdálenosti může být k pohonu klimatizačního systému využita i elektrická energie,“ vysvětluje Lennart Stegland.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.