Elegantní Renault Laguna Grandtour v testu redakce

S novým benzinovým turbomotorem, šestistupňovou převodovkou v nejluxusnějším stupni výbavy – privilége.

Elegantní Renault Laguna Grandtour v testu redakce
Elegantní Renault Laguna Grandtour v testu redakce
Elegantní Renault Laguna Grandtour v testu redakce

Začátkem roku 2003 uvedl Renault na trh novou verzi Laguny II s novým výkonným benzinovým čtyřválcovým šestnáctiventilovým turbomotorem 2.0T  s šestistupňovou manuální převodovkou.

Elegantní Renault Laguna Grandtour v testu redakce

Tento motor dosahuje výkonu 120 kW (165 k) při 5000 ot/min, avšak maximální otáčky motoru jsou elektronicky omezené až při 6 200 ot/min. Nejvyššího točivého momentu 270 Nm dosahuje motor již při 3250 ot/min. Výkon motoru a vysoká hodnota točivého momentu dosahovaná již při nižších otáčkách spolu s dobře odstupňovanou šestistupňovou převodovkou mně umožňovaly s Lagunou dosahovat během testování vysoké jízdní průměry při vychutnávání každého okamžiku vedení tohoto vozu – při výborné akceleraci, při projíždění ostrých zatáček vyšší rychlostí i při brzdění. Motor 2.0T bez prodlevy reagoval na přidání plynu a ochotně zrychloval i z nižších otáček. Oporou při dynamické jízdě a testování vozu mně byla celková konstrukce podvozku s účinnými brzdami i posilovačem řízení a špičkové a mimořádně účinné elektronické systémy: protiblokovací systém ABS, elektronický stabilizační systém (ESP), protiprokluzový systém (ASR), elektronický dělič brzdného účinku EBV a asistenční systém brzd.

Elegantní Renault Laguna Grandtour v testu redakce

Klid a pocit bezpečí mně při jízdě dodávaly anatomicky tvarované sedadlo s dobrým bočním vedením, ergonomicky optimálně rozmístěné sdělovače a ovládače, airbagy i boční a okenní, systém kontroly tlaku v pneumatikách s ukazatelem a i skutečnost, že pokud bych se ocitl v krizové situaci, budou ihned varováni ostatní řidiči automatickým rozsvícením brzdových světel.

K pohodě a bezpečnosti při řízení přispívají: velmi dobré odhlučnění motoru i podvozku, hloubkově i výškově nastavitelný volant, palubní počítač, účinné xenonové světlomety s ostřikovači, mlhová světla, elektrické ovládání předních a zadních skel bočních dveří, dešťový senzor, elektricky nastavitelná vyhřívaní zpětná zrcátka, parkovací senzor, dvouzónová automatická klimatizace a autorádio s přehrávačem na 6 CD s dálkovým ovládáním pod volantem. Je nutné připomenout, že Renault Laguna je prvním vozidlem na trhu, počítaje všechny třídy vozidel, které dosáhlo maximální známky 5 hvězdiček při crash-testech EuroNcap.


Výrobce udává nejvyšší rychlost Renaultu Laguna Grandtour 218 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,5 sekund. Průměrnou kombinovanou spotřebu uvádí 8,5 l/100 km. Během testu jsem dosáhl spotřebu o 0,2 litru nižší, převážnou část kilometrů jsem jezdil obsazen třemi osobami a jezdil jsem sportovním způsobem jízdy, avšak s „lehkou“ nohou. Spotřebu nesporně snížila i šestistupňová převodovka, která zejména na dálnici umožnila úspornou jízdu.


Laguna Grandtour je dlouhá 470 cm, široká včetně zpětných zrcátek 206 cm a vysoká 144 cm. Rozvor vozu je 275 cm. Provozní hmotnost je 1430 kg, maximální 1940 kg. Objem zavazadlového prostoru je 475 l, po sklopení zadních sedadel se zvětší na 1500 litrů. U zavazadlového prostoru jsem ocenil možnost otevření pouze skla pátých dveří a tak jednoduše naložit menší zavazadla.


Design prostorné Laguny Grandtour, přestože jde o kombi, je velmi elegantní – k tomu přispívá zužující se výška bočního zasklení a zejména pak zaoblená záď a působivá litinová kola s nízkoprofilovými pneumatikami. Renault vybavuje vozidla Laguna II nejnovějšími prvky, pokud jde o čalounění a použitý vnitřní materiál. V rámci této nové výbavy má horní část palubní desky nový povrch typu „Cougar“ zcela ladící s ostatními částmi vnitřku, které jsou rovněž zdokonaleny co do barev. Odkládací místa u verzí Grandtour jsou nyní, namísto dříve užívaného materiálu TEP, z látky. Látka snižuje hlučnost při využívání odkládacího prostoru a matný vzhled tohoto materiálu zvyšuje dojem útulnosti.


Zajímavou technickou novinkou u Laguny je „Karta Keyless drive“ místo obvyklého klíčku. Karta pracuje s tradičním dálkovým ovládáním bočních i zadních dveří a víčka palivové nádrže. Po nastoupení do vozu řidič kartu zasune do čtecího zařízení uprostřed přístrojové desky a stiskne tlačítko s nápisem start-stop. Palubní počítač ve zlomku sekundy identifikuje kartu, jejíž proměnný kód má 65 tisíc kombinací. Na povel počítače se odblokuje imobilizér a nastartuje motor. Jakmile motor běží, tlačítko už nedovoluje omylem opakovaně startovat a karta zůstává mechanicky zablokována ve čtecím zařízení. Po dojetí do cíle řidič stiskem tlačítka start-stop motor zastaví a vytažením karty uvede v činnost imobilizér i zámek řízení. Po vystoupení opět použije dálkové ovládání k uzamčení vozu.


V kartě je zakódováno identifikační číslo vozidla (VIN). V paměti karty zůstává řada informací o provozu vozidla: stav paliva a oleje, tlak v pneumatikách, počet ujetých kilometrů, ale také vzdálenost, jež zbývá do příští návštěvy servisu. Všechny údaje lze z karty během okamžiku přenést do počítače a dále s nimi pracovat, ať už při návštěvě značkového servisu, nebo při řízení a vyhodnocování provozu vozu.


Cena Renaultu Laguna Grandtour s motorem 2,0 T turbo a šestistupňovou převodovkou v nejvyšším stupni výbavy privilége je 887 000 Kč. Tuto cenu pokládám k vzhledem její bohaté výbavě v ceně obsažené za přiměřenou.


Samozřejmě, že je možné podle požadavku zákazníka doplnit výbavu Laguny o položky příplatkové výbavy – od tempomatu s omezovačem rychlosti (14 500 Kč) až po nejmodernější systém navigace Carminat (85 000 Kč).

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na dovolenou v obytném voze

Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nedávno rozšířila kapacitu vozového parku na 2 500 vozů, ve kterém nechybí ani pojízdný “rodinný hotel” Fiat Ducato. Oproti vozům s obytnou vestavbou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sdílení aut mezi uživateli se v ČR těší velké oblibě, v Brně vzrostla poptávka na dvojnásobek

Sdílení aut mezi uživateli se v ČR...

počet zápůjček v Brně meziročně stoupl o více než 100 % příjmy majitelů z pronájmu meziročně vzrostly o téměř 200 % o 130 % se navýšil i počet nových uživatelů nejžádanější jsou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Třetí ročník výstavy Auta na náplavce, který pořádá časopis Svět motorů z mediálního domu Czech News Center, doslova klepe na dveře. Vše vypukne u Vltavy v Praze už ve čtvrtek 29. srpna...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - AAA AUTO překonalo historický rekord, skupina loni prodala 83 000 aut

AAA AUTO překonalo historický rekord,...

V Česku si lidé z „Áček“ odvezli téměř 50 000 vozů, nejpopulárnější byly Octavie Po jedenácti letech padl v síti AAA AUTO prodejní rekord – v roce 2018 skupina AURES Holdings, kam...