Elegantní prostorná Honda CR-V v redakčním testu

Příjemný týden s Hondou CR-V s výkonnějším naftovým motorem.

Pětidvéřová Honda CR-V líbivý design s prvky typickými pro ostatní modely Hondy. Velkoplošné světlomety, chromovaná maska chladiče s velkým znakem Hondy a podélné prolisy na kapotě motoru zdůrazňují dynamiku tohoto vozu.

Elegantní prostorná Honda CR-V v redakčním testu
Elegantní prostorná Honda CR-V v redakčním testu
Elegantní prostorná Honda CR-V v redakčním testu


Na pohled velmi příjemně působící zaoblené boční partie vozu a celkový design karoserie včetně paprskových litých kol zdůrazňují eleganci vozu, která předurčuje vhodnost využití vozu nejen v lehčím terénu, ale i ve městě třeba i do divadla. Rušivě při tom nepůsobí ani náhradní kolo, umístěné na zadních pátých dveřích, které se otevírají do boku. Sklo zadních dveří lze otevřít nahoru a naložit tak drobná zavazadla bez otevření celých zadních dveří.

Elegantní prostorná Honda CR-V v redakčním testu
Elegantní prostorná Honda CR-V v redakčním testu


Při usednutí za volant jsem uvítal především dostatek prostoru nejen na předních, ale i zadních sedadlech, kde se pohodlně cestuje i třem cestujícím. Vysokým posezem jsem při jízdě s Hondou CR-V měl pocit daleko vyšší bezpečnosti než u normálních osobních vozů, nemluvě o výborném nadhledu při řešení složitějších dopravních situací. Uvítal jsem možnost výškově nastavitelného sedadla. Čtyřramenný nastavitelný volant padne příjemně do ruky. Palubní deska je nejen vkusně navržena, ale i všechny přístroje a ovladače jsou dobře čitelné a dobře ovladatelné, boční okna i vnější zpětná vyhřívaná sklopitelná zrcátka mají elektrické ovládání. Automatická klimatizace (s pylovým mikrofiltrem) a topení jsou nejen účinné, ale i v krátkém čase reagují na pokyny řidiče. Výbava testované Hondy CR-V ve výbavě Executive byla opravdu rozsáhlá, obsahovala mimo jiné přední airbagy, boční airbagy na předních sedadlech, okenní airbagy, palubní počítač, ABS + EBD, VSA, posilovač řízení, imobilizér, elektricky ovládané střešní okno, dálkově ovládané centrální zamykání, disky kol z lehkých slitin, metalický lak a autorádio s CD přehrávačem. V základní výbavě je i systém „Real time 4WD“, který automaticky při prokluzu předních kol bez prodlevy zapíná i pohon zadních kol. Testovaný vůz byl vybaven s manuální šestirychlostní převodovkou.


Po spuštění čtyřválcového šestnáctiventilového motoru o obsahu 2,2 litry mě pohladil jeho tichý a kultivovaný zvuk. Tento motor o výkonu 103 kW (140 k) při 4 000 ot/min s maximálním točivým momentem 340 Nm při 2 000 ot/min mě během testu potvrdil, že jeho výkon pro tento vůz o pohotovostní hmotnosti 1631 kg je jak na silnici tak v terénu plně dostačující. Na mokrém a prašném povrchu silnice jsem vyzkoušel automatický systém zapínání pohonu čtyř kol. Reakce systému při prokluzu předních kol byla prakticky okamžitá a nepostřehnutelně zapínala pohon i zadních kol a vůz tak okamžitě držel výborně stopu, zatáčku projížděl bez potíží a i bez potíží zvládl větší sklon v pískovcovém lomu četně rozjezdu ve stoupání. Auto vzhledem ke svému určení pro silnici a lehký terén není vybaveno redukcí převodů. Podle mého názoru na lehčí terén redukci ani nepotřebuje. Kotoučové brzdy (na předních kolech s vnitřním chlazením) ani po delším a opakovaném brždění neztrácely na účinnosti. Převodovka má vhodně odstupňované rychlosti a dobře se řadila. Dosažená kombinovaná spotřeba nafty během testu ve výši 6,3 l/100 km byla o 0,4 l nižší než udává výrobce. Jezdil jsem však jen se spolujezdcem a bez zavazadel. Výrobce udává maximální rychlost 180 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,6 sekund.


Pérování vozu mě plně vyhovovalo na silnici i v lehkém terénu. Pérování na silnici je plně srovnatelné s osobními vozy, což potvrzuje určení vozu jednak na normální silniční provoz, jednak na lehčí terén. Zdůrazňuji však, že i v náročnějším terénu mě Honda CR-V nenechala na holičkách, a tak trochu jsem i zapochyboval, že je určena jen pro lehký terén. Velmi kladně hodnotím automatické zapnutí náhonu na čtyři kola, což činí tento vůz podstatně lépe ovladatelným a bezpečnějším a v neposlední řadě i snižuje spotřebu oproti těm autům, které mají pohon na čtyři kola zapnutý stále. Motor i podvozek jsou velmi dobře odhlučněny. Hladina hluku v interiéru vozu je v celém rozsahu otáček motoru nízká.


Přes velký vnitřní prostor je Honda CR-V pouze o 7 cm delší (463 cm) a pouze o 5 cm širší (178 cm) než naše Octavie. Zaparkování ve městě mně nedělalo potíže. Objem zavazadlového prostoru je 628 litrů, při sklopených zadních sedadlech po hranu oken 948 l (po střechu 1568 l). Přední nájezdový úhel Hondy CR-V je 28 stupňů, zadní 24 a přechodový 18.


Cena Hondy CR-V s motorem 2,2 i-CTDi s manuální šestistupňovou převodovkou je 899 000 Kč včetně DPH. Cena testované CR-V byla vyšší za mimořádnou výbavu o 55 510 Kč (prahové trubky, přední rám, hliníkový chránič motoru, koberce, protikluzovou podložku a schránku s víkem mezi předními sedadly).


Hondu CR-V je možné též zakoupit s benzinovým motorem 2,0 litru o výkonu 110 kW. Přednost však dávají kupující naftovým motorům. Z celkového počtu 514 CR-V v tomto roce (do konce října) zakoupených bylo s naftovým motorem 372 kusů, což představuje 72 %.


Hondu CR-V je možné zakoupit s odpočtem DPH. To podnikatelé hojně využívají. Z celkového počtu 514 CR-V v tomto roce (do konce října) zakoupených bylo s odpočtem DPH 322 kusů, tedy 62 %.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...