Pětidvéřová Honda CR-V má líbivý design s prvky typickými pro ostatní modely Hondy. Velkoplošné světlomety, chromovaná maska chladiče s velkým znakem Hondy a podélné prolisy na kapotě motoru zdůrazňují dynamiku tohoto vozu.
Na pohled velmi příjemně působící zaoblené boční partie vozu a celkový design karoserie včetně paprskových litých kol zdůrazňují eleganci vozu, která předurčuje vhodnost využití vozu nejen v lehčím terénu, ale i ve městě třeba i do divadla. Rušivě při tom nepůsobí ani náhradní kolo, umístěné na zadních pátých dveřích, které se otevírají do boku. Sklo zadních dveří lze otevřít nahoru a naložit tak drobná zavazadla bez otevření celých zadních dveří.
Při usednutí za volant jsem uvítal především dostatek prostoru nejen na předních, ale i zadních sedadlech, kde se pohodlně cestuje i třem cestujícím. Vysokým posezem jsem při jízdě s Hondou CR-V měl pocit daleko vyšší bezpečnosti než u normálních osobních vozů, nemluvě o výborném nadhledu při řešení složitějších dopravních situací. Uvítal jsem možnost výškově nastavitelného sedadla. Čtyřramenný nastavitelný volant padne příjemně do ruky. Palubní deska je nejen vkusně navržena, ale i všechny přístroje a ovladače jsou dobře čitelné a dobře ovladatelné, boční okna i vnější zpětná vyhřívaná sklopitelná zrcátka mají elektrické ovládání. Automatická klimatizace (s pylovým mikrofiltrem) a topení jsou nejen účinné, ale i v krátkém čase reagují na pokyny řidiče. Výbava testované Hondy CR-V ve výbavě Executive byla opravdu rozsáhlá, obsahovala mimo jiné přední airbagy, boční airbagy na předních sedadlech, okenní airbagy, palubní počítač, ABS + EBD, VSA, posilovač řízení, imobilizér, elektricky ovládané střešní okno, dálkově ovládané centrální zamykání, disky kol z lehkých slitin, metalický lak a autorádio s CD přehrávačem. V základní výbavě je i systém „Real time 4WD“, který automaticky při prokluzu předních kol bez prodlevy zapíná i pohon zadních kol. Testovaný vůz byl vybaven s manuální šestirychlostní převodovkou.
Po spuštění čtyřválcového šestnáctiventilového motoru o obsahu 2,2 litry mě pohladil jeho tichý a kultivovaný zvuk. Tento motor o výkonu 103 kW (140 k) při 4 000 ot/min s maximálním točivým momentem 340 Nm při 2 000 ot/min mě během testu potvrdil, že jeho výkon pro tento vůz o pohotovostní hmotnosti 1631 kg je jak na silnici tak v terénu plně dostačující. Na mokrém a prašném povrchu silnice jsem vyzkoušel automatický systém zapínání pohonu čtyř kol. Reakce systému při prokluzu předních kol byla prakticky okamžitá a nepostřehnutelně zapínala pohon i zadních kol a vůz tak okamžitě držel výborně stopu, zatáčku projížděl bez potíží a i bez potíží zvládl větší sklon v pískovcovém lomu četně rozjezdu ve stoupání. Auto vzhledem ke svému určení pro silnici a lehký terén není vybaveno redukcí převodů. Podle mého názoru na lehčí terén redukci ani nepotřebuje. Kotoučové brzdy (na předních kolech s vnitřním chlazením) ani po delším a opakovaném brždění neztrácely na účinnosti. Převodovka má vhodně odstupňované rychlosti a dobře se řadila. Dosažená kombinovaná spotřeba nafty během testu ve výši 6,3 l/100 km byla o 0,4 l nižší než udává výrobce. Jezdil jsem však jen se spolujezdcem a bez zavazadel. Výrobce udává maximální rychlost 180 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,6 sekund.
Pérování vozu mě plně vyhovovalo na silnici i v lehkém terénu. Pérování na silnici je plně srovnatelné s osobními vozy, což potvrzuje určení vozu jednak na normální silniční provoz, jednak na lehčí terén. Zdůrazňuji však, že i v náročnějším terénu mě Honda CR-V nenechala na holičkách, a tak trochu jsem i zapochyboval, že je určena jen pro lehký terén. Velmi kladně hodnotím automatické zapnutí náhonu na čtyři kola, což činí tento vůz podstatně lépe ovladatelným a bezpečnějším a v neposlední řadě i snižuje spotřebu oproti těm autům, které mají pohon na čtyři kola zapnutý stále. Motor i podvozek jsou velmi dobře odhlučněny. Hladina hluku v interiéru vozu je v celém rozsahu otáček motoru nízká.
Přes velký vnitřní prostor je Honda CR-V pouze o 7 cm delší (463 cm) a pouze o 5 cm širší (178 cm) než naše Octavie. Zaparkování ve městě mně nedělalo potíže. Objem zavazadlového prostoru je 628 litrů, při sklopených zadních sedadlech po hranu oken 948 l (po střechu 1568 l). Přední nájezdový úhel Hondy CR-V je 28 stupňů, zadní 24 a přechodový 18.
Cena Hondy CR-V s motorem 2,2 i-CTDi s manuální šestistupňovou převodovkou je 899 000 Kč včetně DPH. Cena testované CR-V byla vyšší za mimořádnou výbavu o 55 510 Kč (prahové trubky, přední rám, hliníkový chránič motoru, koberce, protikluzovou podložku a schránku s víkem mezi předními sedadly).
Hondu CR-V je možné též zakoupit s benzinovým motorem 2,0 litru o výkonu 110 kW. Přednost však dávají kupující naftovým motorům. Z celkového počtu 514 CR-V v tomto roce (do konce října) zakoupených bylo s naftovým motorem 372 kusů, což představuje 72 %.
Hondu CR-V je možné zakoupit s odpočtem DPH. To podnikatelé hojně využívají. Z celkového počtu 514 CR-V v tomto roce (do konce října) zakoupených bylo s odpočtem DPH 322 kusů, tedy 62 %.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií