Až dosud zkoušel Mercedes Benz své prototypy jen v rámci podniku, nyní zahájil první dlouhodobý test společně s hamburskou speditérskou firmou Hermes Versand Service.
Během dvou let chce stuttgartská firma nasbírat zkušenosti z praktického provozu. Zpočátku bude skříňový Mercedes Benz Sprinter jezdit ve Stuttgartu a jeho okolí, později také v Hamburku. „Technologie palivových článků se zdá nejslibnějším alternativním palivem budoucnosti. Proto si DaimlerChrysler zajistil know-how nejen na tomto poli, ale jeho použití v praxi si vynutilo i spolupráci s vybranými zákazníky. Mercedes Benz Sprinter představuje budoucnosti v rozvážkové službě, navíc je příznivý k životnímu prostředí a tichý. DaimlerChrysler tak nabízí zákazníkům šanci už dnes si ověřit moderní techniku v praxi.“, říká Dr. R. Barke, vedoucí obchodu užitkových vozidel Mercedes Benz.
Firma Hermes Versand Servis, založená v roce 1972, vlastní tři tisíce transportérů a zaměstnává na 7500 pracovníků. V roce 2000 přepravila kolem 165 miliónů zásilek a dosáhla obratu cca 400 mil. eur. „Jako velký zákazník společnost DaimlerChrysler jsme dali podnět k tomu, aby byly ekologické technologie přeneseny do oblasti užitkových vozidel. Mercedes Benz Sprinter na palivové články je dalším kolem na cestě do budoucnosti“, doplňuje Dr. W. Fürwentsches, vedoucí firmy.
Prototyp Mercedesu Benz s předním pohonem využívá jako palivo plynný vodík. Použití užitkového vozu nabízí ideální provozní podmínky pro pohon palivovými články. S elektromotorem o výkonu 55 kW dosahuje největší rychlosti 120 km/h a dojezd přes 150 km. Navíc uložení palivových článků nikterak neomezuje úložný prostor Sprintera.
Technologií palivových článků se DaimlerChrysler zabývá už od začátku 90. let a od té doby vybavil tímto systémem šestnáct prototypů, které zatím testoval pouze interně.
Palivové články dosahují ze všech alternativních pohonů nejlepších výsledků, neboť pracují zcela bez emisí. Při reakci vodíku a kyslíku se uvolňuje elektrická energie, která vůz pohání a jako odpad vzniká pouze pára. Přitom pohon palivových článků má zhruba dvakrát vyšší účinnosti než spalovací motor. Protože technologie palivových článků ve spojení s elektromotorem vykazuje méně pohyblivých dílů, než klasický pohon a tudíž jsou komponenty také méně náchylné k opotřebení. Právě v městské dopravě je bezemisní a a tichý provoz významnou předností vozidel s palivovými články.
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.