Dunlop s DTM opět v Brně 3.–5. června

Zahajuje tedy již dnes v pátek 3. června.

Na fotografiích zleva – Tom Kristensen na Audi A4 DTM, vozy na startu a Brit Gary Paffet na AMG-Mercedesu:

Dunlop s DTM opět v Brně 3.–5. června
Dunlop s DTM opět v Brně 3.–5. června
Dunlop s DTM opět v Brně 3.–5. června


Po strhujících soubojích v belgickém Spa-Francorchamps se nyní mohou fanoušci DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) těšit na brněnský závod. Více než 5,4 km dlouhý český okruh trochu připomíná kopcovitou dráhu v Ardenách, vedle profilu dráhy však v Brně představuje velkou výzvu zejména její povrch. Ví to i Heinz-Harald Frentzen ze stáje Opel: „Brněnský okruh je poměrně náročný. Jeho povrch je hodně hrubý. Potřebujete pořádnou dávku citu, abyste adekvátně k pneumatikám nastavili vůz.“

Rychlé zatáčky a vysoká přilnavost


Enzo Scaramella, vedoucí závodní sekce firmy Dunlop, výhradního dodavatele DTM, Frentzenova slova potvrzuje: „Povrch brněnského okruhu je z celého kalendáře možná ten nejagresivnější. Na jedné straně to přináší výbornou přilnavost, na druhé straně ale také nadprůměrné opotřebení pneumatik. „Navíc trať sestává prakticky jen z rychlých a středně rychlých zatáček. Dokonce i ta nejpomalejší zatáčka se jede na trojku,“ vysvětluje pětinásobný vítěz závodu 24 hodin v Le Mans Tom Kristensen (Audi A4 DTM). „Jede se do kopce, z kopce a v rychlých zatáčkách je zapotřebí velký přítlak. Ale tuhle trať miluju a jsem rád, že je Brno opět v kalendáři DTM.“ K dosažení ideálního nastavení vozu je v Brně klíčová koordinace mezi jezdcem, jeho inženýrem a specialistou na pneumatiky. Propočítávají se optimální hodnoty pro teplotu, tlak vzduchu a další parametry, kdy se zkušenosti z předchozí sezóny porovnají s výsledky z pátečního a sobotního volného tréninku. Jen tak lze dospět k optimálnímu poměru vlastností a kilometrového výkonu pneumatik. V průběhu tréninků se rovněž stanovují časy pro dvě zastávky v boxech, jež jsou v průběhu závodu povinné. V zásadě platí, že čím je trať na pneumatiky náročnější, tím více jsou zastávky plánovány tak, aby závod rozdělily na tři stejně dlouhé části.

Pneumatiky se šikmou akcelerací extrémně deformují


Kombinací relativně rychlých zatáček a agresivního povrchu se pneumatiky dostávají na samou hranici možného zatížení, protože příčné akcelerační síly o to více působí na jejich konstrukci. Enzo Scaramella k tomu dodává: „Samozřejmě že díky dobré přilnavosti drží běhoun pneumatiky na trati obzvlášť dobře. Odstředivá síla v rychlých zatáčkách však současně táhne vůz – a s ním i pneumatiky – k vnějšímu okraji zatáčky. To má za následek extrémní deformaci pneumatik.“ Právě od loňska používaný typ Dunlop SP Sport Maxx se umí s touto extrémní zátěží velmi dobře vyrovnat. Již ve stadiu vývoje dbal výrobce – vycházeje ze silničního modelu Ultra-High-Performance – na optimální rozložení tlaku v pneumatice.

Na špici průběžné klasifikace jsou čtyři piloti v rozmezí dvou bodů


O napínavý průběh závodu by se mělo postarat i velmi vyrovnané průběžné pořadí šampionátu, neboť nejlepší čtyři piloty dělí pouhé dva body. První místo zaujímá Brit Gary Paffett (AMG-Mercedes) následovaný stájovými kolegy se stejným počtem bodů – Finem Mikou Häkkinenem a Francouzem Jeanem Alesim a dále úřadujícím šampiónem DTM Mattiasem Ekströmem (Audi), všichni tři prozatím získali shodně 17 bodů. Právě Ekström má před českým závodem dvojnásobnou motivaci: „Je pěkné vrátit se na místo, kde jsem loni vybojoval titul. Mám spoustu hezkých vzpomínek a doufám, že na ně budeme moci navázat.“ Pilot Audi zároveň ví, jak těsně ho minula nejvyšší příčka na stupních vítězů ve Spa. Kdyby si v Brně připsal své první letošní vítězství, mohla by to pro něho být dobrá náplast.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...