Dubnový podíl Fordu na 19 tradičních evropských trzích narostl ve srovnání s dubnem 2010 o 0,2 procentního bodu na osm procent.

Objem prodeje Fordu v dubnu činil 101 900 prodaných automobilů, což znamená nárůst o 0,7 %.

Během několika málo týdnů od zahájení prodeje nového Fordu Focus se v Evropě prodalo téměř 25 000 těchto vozů; aktuálně je v evropských zemích uváděn na trh Focus kombi a Focus sedan.

Úspěšným zahájením prodeje prošel i nový C-MAX – od konce loňského roku, kdy byl uveden na trh, se prodalo více než 56 000 kusů; během letošního dubna a prvních čtyř měsíců roku zaznamenal tento model nejsilnější prodeje od roku 2004.

Počet prodaných vozů Ford S-MAX vzrostl za duben o 66 procent a Galaxy o 59 procent.

V segmentu užitkových vozů zaznamenal v dubnu Ford podíl 8,7 %, především díky Fordu Transit, který byl v tomto měsíci druhým nejprodávanějším modelem značky; jde o nejlepší dubnový výsledek od roku 2008.

Podíl na německém trhu vzrostl o 0,6 procentního bodu na 7,5 %; jedná se o nejvyšší dubnovou hodnotu podílu od roku 2003.

Dubnové prodeje vzrostly v Rusku o 31 a ve východní Evropě o 36 procent; v Turecku se prodej Fordu zvýšil o 51 procent, díky čemuž zde byl zaznamenán rekordní dubnový podíl na trhu ve výši 15,3 %.

Společnost Ford Motor Company během dubna navýšila v Evropě jak objem prodeje, tak svůj podíl na trhu. Silná poptávka po novém Fordu Focus a C-MAX a dlouhodobě silné prodeje v Německu byly hlavními faktory, díky nimž Ford zaznamenal výsledky protikladné k celkově klesajícím prodejům v automobilovém odvětví.

Na 19 tradičních evropských trzích se prodeje Fordu za duben zvýšily o 0,7 procentního bodu na 101 900 prodaných kusů, zatímco celkový evropský trh zaznamenal pokles o 2,5 %. Oproti loňskému dubnu vzrostl podíl Fordu na trhu o 0,2 procentního bodu na současných 8 procent. Během dubna i prvních čtyř měsíců roku byl Ford druhou nejprodávanější značkou v Evropě.

Ford prodal během dubna 12 000 modelů Focus; celkově se tohoto populárního pětidvéřového modelu od jeho uvedení na trh v polovině března prodalo již téměř 25 000 kusů.

„Vzhledem k tomu, že tento měsíc uvádíme na evropské trhy i Focus kombi a sedan, získáváme pro léto dobrou výchozí pozici,“ uvádí de Waard.

Nový pětisedadlový C-MAX a sedmisedadlový Grand C-MAX také dokazují, že patří k zákaznickým hitům. V dubnu se jich prodalo 11 300, což je nejlepší výsledek od dubna 2004. Od konce loňského roku, kdy byly tyto modely uvedeny na trh, se jich celkem prodalo již více než 56 000.

Podíl 8,7 %, který Ford zaznamenal v segmentu užitkových vozů, je nejlepším dubnovým výsledkem společnosti od roku 2008. Prodeje Fordu Transit vzrostly v dubnu o 33 procent, Transit se tak stal druhým nejprodávanějším modelem značky Ford v tomto měsíci.

Ford si v dubnu udržel pozici jedničky na trhu ve Velké Británii a v Turecku. Za první čtyři měsíce letošního roku byl nejprodávanější značkou ve Velké Británii, Maďarsku a Turecku. V Itálii se Ford stal nejdováženější značkou, a to jak za duben, tak za posledních dvanáct měsíců.

Svůj podíl na trhu Ford během prvních čtyř měsíců roku 2011 zvýšil v Británii, Německu, Francii, Rakousku, Belgii, Česku, Dánsku, Finsku, Řecku, Irsku, Nizozemí, Švédsku, Rusku a Turecku.

Na 50 evropských trzích celkem Ford v dubnu 2011 prodal 128 500 automobilů, což oproti loňskému dubnu znamená nárůst o 6,8 % neboli 8 100 vozů.

Meziroční prodeje

Během prvních čtyř měsíců roku 2011 bylo na 19 tradičních evropských trzích zaregistrováno celkem 454 300 nových automobilů Ford. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku jde o pokles o 38 600 vozů neboli 7,8 %.

Podíl Fordu na 19 evropských trzích činil v uplynulých 12 měsících 8,4 %. Ve srovnání s údaji z roku 2010 to znamená meziroční pokles o 0,6 procentního bodu. Nižší prodeje a podíl na trhu jsou odrazem pozitivních dopadů zavedení šrotovného na začátku roku 2010 (díky šrotovnému se v první polovině roku 2010 výrazně zvýšily prodeje malých automobilů Ford), stejně jako rozhodnutí Fordu selektivně snížit svou účast na obchodech s nízkou marží.

Během prvních čtyř měsíců roku 2011 Ford na 50 evropských trzích prodal 540 400 automobilů, což je o 10 400 kusů či 1,9 % méně než ve stejném období roku 2010.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...